Rabu, 12 Disember 2012

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Siti pertaruh Galau

Posted:

Siti pertaruh Galau

Siti pertaruh Galau

BERTEMU dengan penyanyi nombor satu negara, Datuk Siti Nurhaliza di set penggambaran klip video single terbaharunya yang berjudul Galau di Taman Botani, Putrajaya minggu lalu pelbagai cerita dikongsi bersama.

Selepas 17 tahun berkecimpung dalam bidang nyanyian, Siti atau nama sebenarnya Siti Nurhaliza Taruddin, masih berada di puncak dan belum ada penyanyi lain yang mampu menggugat pengaruhnya.

Sentiasa berpijak di bumi nyata, Siti yang baru selesai menjayakan konsert Siti Nurhaliza Live In Kuantan pada 9 November lalu, kini merancang untuk menawan semula Indonesia pada tahun hadapan.

"Misi tahun 2013 adalah untuk bertemu dengan peminat di Indonesia semula di samping mengembangkan pemasaran produk SimplySiti ke sana.

"Memang sudah ada tawaran untuk menerbitkan sebuah album projek khas bersama sebuah label di Indonesia. Setakat ini, semuanya dalam peringkat perbincangan kerana ada perkara dalam kontrak yang masih belum mendapat persetujuan bersama seperti soal royalti," ujar Siti mengenai misi tahun hadapannya.

Hakikatnya nama Siti di Indonesia bukan kecil. Menerusi single yang masih menghantui peminat di sana iaitu lagu irama Malaysia, Cindai yang membuka laluan besar untuk penyanyi tersebut ke Indonesia pada tahun 1997, kehadiran Siti sentiasa dinanti peminatnya di sana.

Meskipun terdapat lagu lain yang turut popular di sana, namun karya ciptaan Pak Ngah itu menjadi lagu wajib didendangkan setiap kali Siti mengadakan persembahan di negara seberang itu.

"Saya akui lagu Cindai memang sangat popular di sana sehingga hari ini. Jadi, untuk menembusi pasaran Indonesia semula, saya harus tampil dengan sebuah lagu yang segar.

"Disebabkan itu, saya sengaja memilih lagu ciptaan komposer Indonesia bernama Chacaq berjudul Galau agar mudah diterima di sana," katanya penuh harapan.

Memanaskan suasana sebelum menawan peminat seberang dengan lagu terbaharunya, Siti telah terbang ke Indonesia pada 9 Disember lalu untuk mengadakan konsert Ekspresi Karya Gemilang di tiga buah kota iaitu di Ancol, Jakarta (10 Disember), Pekanbaru (12 Disember) dan Banjarmasin, Kalimantan (14 Disember).

Konsert di Indonesia itu menggabungkan persembahan penyanyi Indonesia dan Malaysia. Selain Siti, penyanyi Shila Amzah, Amy Search, Rossa, Titi DJ, Nicky Astria, band Ungu dan band Armada turut menjayakan konsert tersebut.

"Konsert tersebut merupakan hadiah saya untuk peminat di sana yang rindu menyaksikan persembahan saya secara langsung. Saya akan lihat bagaimana sambutannya di sana terlebih dahulu sebelum benar-benar aktif mempromosikan lagu Galau nanti," beritahunya yang akan menyanyikan lima buah lagu di setiap lokasi konsert tersebut selain sebuah lagu duet bersama Rossa dan Titi DJ.

Single

Album bahasa Inggeris berjudul All Your Love Siti diterbitkan pada tahun lalu. Itu merupakan album solo terakhirnya. Kini, penyanyi kelahiran Kuala Lipis, Pahang itu sedang sibuk mengumpul material untuk album ke-16.

"Sekarang saya sangat sibuk dan setakat ini sebanyak lapan buah lagu sudah berada dalam simpanan. Saya tidak akan muncul dengan album, sebaliknya keluar satu single dalam satu masa terlebih dahulu.

"Selepas beberapa single muncul, baru saya akan tampil dengan album penuh. Rasanya lebih senang begitu kerana lagu yang termuat dalam album sudah mesra pendengar kerana telah diputarkan di radio," ujarnya.

Bercakap tentang buah tangan terbaharunya, lagu Galau yang bermaksud rasa kehilangan itu telah dirakamkan dua bulan yang lalu.

"Sebenarnya saya sukakan lagu Galau kerana lagunya ringkas dan liriknya mudah diingati. Jika lagu itu senang dihafal pendengar, mudahlah ia diterima ramai," akuinya tentang formula kejayaan sesebuah lagu menjadi siulan ramai.

Dalam kesibukan kerjayanya, Siti tidak pernah melupakan mereka yang tidak bernasib baik. Aktif dalam melakukan kerja amal, menerusi produk SimplySiti, Siti telah melancarkan kempen SimplySiti Di Hati.


SITI bakal muncul dengan single terbaharunya berjudul Galau.


Kerja amal

Kempen tersebut dilancarkan untuk mengumpul dana buat tiga kanak-kanak daripada keluarga kurang berkemampuan menjalani pembedahan jantung.

"Seorang daripada tiga orang kanak-kanak itu telah selamat menjalani pembedahan jantung di Institut Jantung Negara (IJN) baru-baru ini.

"Mereka bertiga dipilih berdasarkan nasihat pihak IJN sendiri. Dalam kempen ini, Siti sasarkan untuk mengutip dana sebanyak RM100,000.

"Kanak-kanak ini boleh dibantu dengan pembelian produk SimplySiti bernilai RM150 ke atas, sebanyak RM10 akan disalurkan ke tabung SimplySiti Di Hati.

"Jika ada pihak yang ingin menghulurkan bantuan terus kepada mereka juga boleh dengan menghubungi pihak IJN," jelasnya yang menjelajah ke-11 lokasi seluruh Semenanjung Malaysia demi menjayakan kempen ini.

Selain itu, isteri kepada Datuk Khalid Mohd. Jiwa atau Datuk K terbabit dengan Malam Amal Tahajjud Cinta yang akan berlangsung pada 30 Januari tahun hadapan di Hotel Grand Hyatt, Kuala Lumpur.

Acara yang dianjurkan oleh pihak Fareeda dan Yayasan AIDS Malaysia bakal menyaksikan Siti melelong dua tudung rekaannya sendiri pada malam tersebut untuk mengutip dana.

"Saya akan menyanyikan lagu berkonsep ketuhanan atas permintaan pihak penganjur dengan kebanyakan lagu dipetik daripada album Tahajjud Cinta.

"Secara kebetulan acara ini diadakan ketika umat Islam masih dalam suasana sambutan Maulidur Rasul, jadi lagu ketuhanan amat sesuai selain lagu popular saya yang sesuai dengan acara itu," ujarnya mengakhiri bicara.

Neelofa enggan komen fizikal sendiri

Posted:

Neelofa enggan komen fizikal sendiri

Neelofa enggan komen fizikal sendiri

Oleh HARYATI KARIM

NEELOFA dan kontroversi bukan perkara yang asing. Baru reda dengan beberapa siri kontroversi termasuk kisah cinta bersama Hans Isaac, nama Neelofa, 23, kembali menjadi sebutan semula apabila baru-baru ini, pereka fesyen, Nurita Harith mendakwa Neelofa bersikap kurang ajar dan tidak profesional di akaun Twitter miliknya.

Status yang ditulis Nurita berbunyi: "Harap semalam merupakan kerjasama terakhir saya bersama Neelofa. Sangat kurang ajar dan tidak profesional."

Bagi mendapatkan penjelasan lanjut berhubung isu terbaharu itu, Kosmo! menghubungi Neelofa pada Isnin lalu iaitu sehari sebelum dia terbang ke Dubai untuk bercuti bersama keluarganya.

Kosmo!: Apakah yang berlaku sehingga Neelofa dikatakan kurang ajar dan tidak profesional oleh pereka fesyen Nurita Harith di akaun Twitter miliknya?

NEELOFA: Maaf. Saya tidak mahu komen tentang perkara itu. Saya mahu ke Dubai bercuti dengan keluarga. Jadi, saya mahu pergi dalam keadaan yang gembira.

Selain isu dikatakan tidak profesional, baru-baru ini ada yang mengkritik tentang betis anda besar seperti batang pisang. Apakah komen anda?

Kelakarlah kalau nak komen tentang kaki sendiri. Saya jenis yang pakai apa sahaja yang saya suka dan mengikut keselesaan saya. Setakat ini saya gembira dengan apa yang saya pakai dan bersyukur dengan anugerah Allah kepada saya.

Apakah reaksi anda apabila terus dihimpit kontroversi?

Saya penat sebenarnya, sebab ada sahaja kontroversi yang tak berpenghujung. Saya tidak kacau hidup orang lain. Saya tidak faham kenapa ada orang yang ingin menyerang saya. Mungkin kerana cemburu atau tidak senang melihat orang lain senang. Bagi saya, ini dugaan yang menguatkan saya lagi sebagai anak seni.

Adakah segala dugaan yang datang pernah mematahkan semangat anda untuk teruskan kerjaya dalam bidang seni?

Tidak. Semakin banyak dugaan yang datang, saya semakin kuat. Bukan mudah untuk menjadi artis. Sebelum ini saya tidak faham orang kata susah menjadi artis, tetapi bila saya masuk dunia seni baru saya faham. Mental dan fizikal perlu kuat dan saya harus sentiasa bersedia.

Banyak pihak mengkritik mutu lakonan anda, tetapi ramai yang menyukai gaya santai anda sebagai pengacara dalam program Meletop. Adakah anda akan memberi lebih fokus terhadap bidang pengacaraan selepas ini?

Saya meminati kedua-dua bidang itu. Saya percaya dengan pengalaman yang lebih banyak dalam bidang lakonan, saya lebih tahu banyak perkara dan mutu lakonan juga akan bertambah baik. Demi peminat dan kerjaya, saya memilih watak yang berbeza dan cuba memberi yang terbaik. Sejujurnya, saya selesa juga menjadi pengacara dan memang ada banyak tawaran mengacara datang. Cuma, buat masa ini, saya hanya mahu memberi fokus kepada program Meletop dan Nona sahaja.

Tahun 2012 bakal melabuhkan tirainya tidak lama lagi, apakah yang anda boleh katakan tentang kerjaya seni anda sepanjang tahun ini?

Tahun 2012 boleh dikatakan tahun yang produktif untuk saya. Jika saya toleh ke belakang, banyak perkara yang berlaku dan saya pelajari. Tahun hadapan saya akan bekerja lebih kuat dan Alhamdulillah, saya telah ditawarkan berlakon dalam tiga buah filem salah satunya berjudul Pilot Cafe.

Kenapakah anda memilih Dubai sebagai destinasi percutian?

Ini kali ketiga saya akan ke Dubai dan percutian ini dirancang oleh keluarga. Saya akan berehat selama dua minggu sebelum bekerja semula seperti biasa. Saya memang suka Dubai, begitu juga dengan keluarga saya.

Moore belum lupa Kutcher

Posted:

Moore belum lupa Kutcher

Moore belum lupa Kutcher


DEMI MOORE kini menjalin hubungan dengan seorang pemuda berusia 26 tahun.


TINDAK-TANDUK pelakon terkenal Demi Moore yang aneh dan luar biasa ketika menghadiri sebuah parti bersama penyanyi Lenny Kravitz di Miami, Florida baru-baru ini mengundang rasa tidak senang ramai pihak.

Ada pakar beranggapan bahawa tindakan pelik serta keputusannya untuk mula menjalinkan hubungan dengan seorang pemuda, Vito Schnabel, 26, sebenarnya satu protes akibat kegagalan perkahwinannya dengan aktor Ashton Kutcher.

Kata seorang psikiatri, Dr. Carole Lieberman, Moore berkemungkinan masih belum dapat melupakan bekas suaminya dan dia percaya bahawa pelakon itu sedang berdepan situasi sukar pada masa ini.

"Demi Moore sebenarnya belum dapat melupakan Ashton Kutcher walaupun tempoh perpisahan itu sudah lama. Dia sukar melupakan ketagihannya terhadap banyak perkara dan hal ini menyebabkan perangainya berubah-ubah secara drastik terutamanya apabila mengunjungi parti selebriti. Emosi yang tidak menentu mendorong ke arah sikap yang aneh," kata penulis buku Bad Girls: Why Men Love Them & How Good Girls Can Learn Their Secret itu.

Moore, 50, bertemu Schnabel dalam sebuah parti ulang tahun sekitar bulan November lalu dan mereka dikhabarkan mula menjalinkan hubungan sejak itu.

Bagaimanapun, Dr. Lieberman berpendapat bahawa Moore mendapat semakin banyak kritikan berhubung perbezaan jarak usia mereka dan menyarankan agar orang ramai tidak mengganggu perhubungan mereka.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved