Rabu, 12 Disember 2012

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


Majlis makan malam rai media

Posted:

Majlis makan malam rai media

Majlis makan malam rai media


AHMAD ZAHID (tengah) bergambar bersama pengarang kanan media dan pemenang cabutan bertuah pada majlis Malam Apresiasi Media Mindef 2012 di Kuala Lumpur baru-baru ini.


RAI. Kira-kira 300 pengamal media diraikan di majlis Malam Apresiasi Media Kementerian Pertahanan (Mindef) 2012 di Jalan Padang Tembak, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Lebih istimewa, sambutan itu bermakna kerana pertama kali diadakan di Wisma Perwira Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang baru sahaja siap dibina.

Selain hidangan kambing golek, sate, puri dan capati, mereka turut dihiburkan dengan persembahan Badan Kesenian ATM, artis tempatan, Aris Ariwatan dan cabutan bertuah.

Ia turut dihadiri Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Murid Penaga dapat bantuan pakaian sekolah

Posted:

Murid Penaga dapat bantuan pakaian sekolah

Murid Penaga dapat bantuan pakaian sekolah


AZHAR (tengah) menyampaikan bantuan berupa beg sekolah kepada murid daripada keluarga kurang berkemampuan di Penaga baru-baru ini.


BANTU. Seramai 170 murid sekolah rendah di Penaga, Kepala Batas menerima bantuan pakaian dan kelengkapan sekolah daripada Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang (Perda) baru-baru ini.

Mereka adalah sebahagian daripada 862 pelajar di seluruh Pulau Pinang yang menerima bantuan tersebut.

Pengerusi Perda, Datuk Azhar Ibrahim berkata, pemberian bantuan itu merupakan usaha pihaknya memberikan suntikan semangat kepada pelajar yang kurang berkemampuan.

"Perda memberikan bantuan seperti ini kepada pelajar yang kurang berkemampuan sejak 10 tahun lalu.

"Ini membuktikan kita sentiasa mengambil berat mengenai mereka," katanya.

Diarak sebelum berkhatan

Posted:

Diarak sebelum berkhatan

Diarak sebelum berkhatan


SERAMAI 15 orang kanak-kanak bersama ibu bapa masing-masing sebelum majlis berkhatan di Bandar Baru Permas Jaya baru-baru ini.


INJAK ALAM DEWASA. Seramai 15 kanak-kanak berumur antara enam hingga 12 tahun diarak dengan paluan kompang sejauh 500 meter bagi meraikan mereka sempena majlis berkhatan beramai-ramai di Bandar Baru Permas Jaya, Johor Bahru baru-baru ini.

Sebagai simbolik upacara, mereka segak memakai pakaian baju Melayu sambil diiringi ibu bapa masing-masing mengelilingi sekitar kawasan perumahan Permas 1.

Menurut Ketua penyelaras program, Yahya Arifin, acara itu merupakan penganjuran pertama khatan beramai-ramai anjuran syarikat MY Permas Jaya dan berharap selepas itu akan menjadi satu acara tahunan.

Dalam pada itu, dua orang pembantu perubatan telah dilantik bagi mengendalikan upacara berkhatan tersebut yang diadakan di dalam kabin tapak pasar malam.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved