Selasa, 9 Julai 2013

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Seleksi 70 juadah kampung

Posted:

Seleksi 70 juadah kampung

Seleksi 70 juadah kampung

ANTARA juadah yang ditawarkan di Retro Cafe Vivatel Kuala Lumpur sempena bulan Ramadan ini.


SEMPENA bulan Ramadan ini, penuhi selera anda dengan berkunjung ke Retro Cafe di Vivatel Kuala Lumpur. Promosi bufet berteraskan masakan kampung menjadi taruhan Vivatel pada tahun ini.

Menu pilihan akan berganti secara harian bermula 16 Julai sehingga 4 Ogos depan. Sebanyak 70 juadah kampung termasuk sajian utama, pencuci mulut, minuman dan sup akan dihidangkan sepanjang waktu berbuka puasa di Vivatel.

Mulakan detik iftar anda dengan menjamah seleksi 30 pembuka selera seperti ulam, jeruk dan kerabu yang terdiri daripada ulam raja, kerabu nangka, acar jelatah dan jeruk cermai.

Di gerai sup pula, apa kata anda basahkan tekak bersama ikan pindang, kambing berempah, ayam rasa utara atau tomyam yang menggunakan resipi kampung terbaik.

Bagi sajian utama, pengunjung boleh memilih gulai ayam limau purut, ikan keli cili hijau, ketam lemak manis, gulai udang nanas, kambing hitam manis, daging gulai kawah kentang dan daging kurma bawang.

Mereka yang tidak memilih nasi untuk berbuka bolehlah mencuba menu seperti mi hailam, laksa kari, kuetiau sup utara dan yong tau fu.

Sajian istimewa lain yang boleh diperoleh di Vivatel ialah bubur lambuk, sushi dan pasta. Sempurnakan momen berbuka anda bersama pencuci mulut tempatan seperti bubur cha cha, kuih talam berlauk, ais kacang dan tidak dilupa, minuman wajib iaitu teh tarik Abang Ali.

Sambil menjamu selera, pengunjung juga akan dihiburkan dengan persembahan kumpulan ghazal setiap hari.

Sajian Warisan Malaysia KDE

Posted:

Sajian Warisan Malaysia KDE

Sajian Warisan Malaysia KDE


KIRA-KIRA 100 hidangan ditawarkan kepada pengunjung Restoran Duyong di Kelab Darul Ehsan, Ampang.


BULAN Ramadan ini, Restoran Duyong di Kelab Darul Ehsan (KDE), Ampang, Selangor menyajikan hidangan bufet Ramadan untuk para pengunjung bertemakan Sajian Warisan Malaysia.

Kira-kira 100 hidangan ditawarkan termasuk menu istimewa keladi masak asam, ikan patin masak tempoyak bersama keladi, ayam golek kuah percik, udang sambal petai dan pisang muda masak pucuk kaduk.

Selain lauk-pauk kampung yang menjadi cita rasa tradisi masyarakat Melayu, Restoran Duyong turut menyediakan masakan ala Cina seperti loh hon chai, udang har loh dan ketam sze chuan. Tidak lupa hidangan barbeku setiap hujung minggu.

Menu seperti kuetiau goreng, sate, lidah bakar dan soto turut disediakan. Selain itu, pencuci mulut dengan pelbagai pilihan pastri seperti agar-agar campur, tart buah-buahan, pulut durian dan air batu campur juga boleh dinikmati di restoran itu.

Sambil menikmati juadah berbuka, pengunjung juga berpeluang mengunjungi bazar Ramadan yang terletak di laluan pintu masuk Restoran Duyong. Pelbagai barangan dapat dibeli seperti aksesori wanita, kerongsang, beg tangan, telekung, tudung dan kuih-kuih raya.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved