Ahad, 6 Oktober 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Duka lara Shila Amzah

Posted:

Duka lara Shila Amzah

Duka lara Shila Amzah


SHILA AMZAH kini semakin matang dan tegas berhubung kemahuan hidup dan karier seninya.


CAHAYA di matanya sudah tidak menggambarkan kekalutan. Garis-garis senyuman yang meleret di bibirnya mudah sahaja menjalar indah sampai ke hujung pipi. Seperti tiada lagi duka hendak dibenamkan jauh ke dasar jiwa. Segala-galanya terluah, mengalir bersama cerita dahulu dan kini. Apa yang tertinggal di belakang kekal di situ, biar bah atau kemarau, mana mungkin air di hilir berpatah ke hulu.

Dia Shila Amzah, yang sudah mampu bercanda dalam setiap titipan duka yang dilalui. Pada usia 23 tahun, khazanah pengalaman yang melingkari hayatnya sudah cukup sarat untuk akal mudanya merumuskan hakikat kehidupan.

Kalimah 'terima kasih' bersusun terbit daripada setiap patah bicaranya. Terima kasih daripada Shila untuk setiap memori, untuk setiap sokongan ataupun herdikan yang diterima selama ini. Dia sedar khilaf lalu dan segala kesilapan itu bukan untuk disesali sepanjang hayat.

"Paling besar tentunya terima kasih saya untuk Allah, terima kasih kepada orang sekeliling yang menyedarkan saya untuk menjadi lebih baik dan membuat keputusan terbaik.

"Saya ambil masa yang agak lama untuk pulih tapi apa yang terjadi selama ini adalah yang terbaik untuk saya. Saya punya beribu sesalan tapi saya bangkit untuk terus bergerak ke hadapan, dalam karier dan kehidupan peribadi," lenturnya mendasari apa yang dirasa.

Mengadakan konsert mini

Berulang-alik di antara Shanghai dan Kuala Lumpur, Shila yang kini menjadikan Shanghai sebagai hab karier muziknya sedang merencanakan misi besar. Bukan sekadar demi kelangsungan kecintaannya seni di sini, kepulangan kali ini mahu diwartakannya dalam sebuah detik yang cukup indah.

"Saya mahu mendedikasikan sebuah persembahan tanda terima kasih saya kepada seluruh peminat, pihak media, pemuzik yang terlibat dalam pembikinan album saya serta semua pihak yang menyokong saya selama ini," ujar Shila tentang sebuah konsert mini yang diberi nama Shila Amzah Showcase yang akan berlangsung pada Khamis (10 Oktober) nanti bertempat di Penthouse @ The Icon, Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur.

Seiring dengan pelancaran album pertama yang dibikin sendiri, konsert mini Shila itu nanti akan dijayakan Shila bersama pemuzik-pemuzik yang terlibat dalam pembikinan albumnya. Diterajui oleh komposer ternama Helen Yap sebagai pengarah muzik, kebanyakan lagu yang bakal dinyanyikan merupakan lagu yang terkandung dalam album mini iaitu Cinta Hati, Maaf, Tulus, Masih Aku Cinta dan single Patah Seribu dalam dua versi iaitu bahasa Melayu dan Mandarin yang dimasukkan sebagai runut bonus.

"Konsert mini itu akan jadi konsert percuma yang pertama kali daripada saya. Sudah 13 tahun saya dalam bidang muzik dan selama ini saya tidak pernah melakukan apa-apa untuk peminat. Rasanya, momen itulah yang paling tepat untuk saya mengadakan satu persembahan. Saya mahu berkongsi apa yang saya rasa bersama semua orang kerana semua lagu dalam album itu ditulis oleh saya.

"Saya juga mahu membuktikan bahawa saya telah bangkit dan sedang bersemangat untuk hidup. Ia juga simbol semangat dan mungkin boleh menjadi inspirasi kepada mana-mana artis yang melalui jalan payah sebagai mana yang saya lalui selama ini. Jujurnya, saya sendiri tidak tahu sampai bila saya akan terus mengecapi saat seperti sekarang, jadi detik itu nanti mahu saya rakamkan sebagai hari bersejarah buat diri sendiri," katanya yang berharap untuk menjayakan sebuah konsert solo pada masa akan datang.

Tambah Shila: "Mungkin konsert mini itu sebuah introduksi daripada saya sebelum rencana untuk mengadakan sebuah konsert sebenar tercapai. Rasanya juga, saya sudah ada cukup material ke arah itu. Perbincangan awal sudah dibuat. Saya benar-benar berharap ketika menyanyi di hadapan peminat berbilang bangsa, Cina dan Melayu, saya buktikan muzik juga penyatu bangsa kerana kita berada di rumpun yang sama."

Bercerita tentang misi karier yang terdampar luas untuk dijajahi, anak dara penyanyi terkenal ND Lala ini tidak terlepas daripada terhitung semula episod hitam yang hampir membunuh semangat juangnya.

Tutup hati untuk cinta


SHILA AMZAH bakal menghiburkan peminatnya secara percuma dalam sebuah konsert mini pada 10 Oktober ini pada pukul 2 petang bertempat di Penthouse @ The Icon, Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur.


Tanpa tertahan ataupun berlindung menyembunyikan kebenaran yang banyak didiamkan, Shila bagai dilahirkan semula. Selama dua tahun sebelum ini, kisah juraian air matanya hanya dikongsikan bersama orang terdekat tetapi kali ini, tercuit satu persoalan, selembar kisah yang terurai satu per satu.

Benarlah cinta itu satu istilah yang cukup berkuasa. Namun dalam waktu yang sama juga cinta boleh menjadikan seorang anak menjadi bebal.

"Masa bercinta dahulu, mama nasihatkanlah apa sahaja. Semuanya saya tak peduli. Bercinta tidak salah kerana cinta itu indah, yang salahnya apabila kita bertemu orang yang salah. Dahulu, saya selalu berfikir untuk tidak menyakiti hati orang yang dicintai. Saya korbankan banyak benda, cuba elak segala benda yang boleh menimbulkan prasangka termasuklah hadkan pergaulan dengan kawan-kawan.

"Ketika itu juga, ramai yang takut hendak mendekati saya. Ada juga yang sengaja tidak mahu menghiraukan saya semata-mata untuk mengelakkan terjadinya perkara yang tidak diingini. Sekarang, saya bersyukur kerana kawan-kawan yang selama ini saya tidak pedulikan sudi memaafkan dan kembali menerima saya sebagai kawan mereka. Mereka sendiri rasa, Shila yang dahulu itu bukan diri saya yang sebenar. Sekarang, kalau saya buka mulut tentang lelaki, awal-awal lagi mereka akan beri amaran," jelas Shila berterus-terang.

Mengakui hatinya masih tertutup untuk menyerahkan cinta kepada mana-mana lelaki tetapi dalam masa yang sama, dia tidak menolak untuk berkawan dengan lelaki yang berniat baik terhadap dirinya.

"Saya hanya buka hati saya untuk berkawan dengan semua orang, lelaki dan wanita tetapi untuk memberi cinta, memang tidak. Saya tidak mahu buang masa dengan cinta. Cinta itu indah tetapi apabila ia disalah guna, ia akan menjadi sia-sia. Baiklah saya simpan cinta saya untuk siapa suami saya kelak. Seperti kata papa, dalam kepala saya ini sudah banyak khazanah sengsara dan saya tidak mahu sengsara lagi.

"Saya juga masih berfikir ada lelaki yang menganggap sudah menjadi pemilik mutlak kepada seseorang wanita apabila mereka bergelar pasangan kekasih. Saya bercakap begini kerana percaya ramai wanita berada dalam situasi begitu. Kalau sudah sampai ke tahap tersebut, wanita itu bukannya menyintai lelaki berkenaan tetapi simpati. Saya mengaku, dahulu saya seorang yang sangat pemaaf," ujar Shila yang berdepan episod putus cinta bersama aktor Sharnaaz Ahmad hujung tahun lalu.

Larut dalam emosi, bicara hati daripada wanita untuk wanita, kata Shila, dia tidak mahu wanita menjadi lemah kerana cinta. Ternyata tempoh hampir setahun melepasi 'tragedi' putus cinta menjadi Shila seorang yang tegas, berfikiran terbuka dan positif dalam banyak perkara.

5,000 tiket untuk KL Gangster 2

Posted:

5,000 tiket untuk KL Gangster 2

5,000 tiket untuk KL Gangster 2


YUSOF HASLAM menerajui sesi sidang media semasa pratonton KL Gangster 2, beberapa minggu lalu.


DISABOTAJ dan dicetak rompak sebelum hari tayangan, filem KL Gangster 2 masih meraih sokongan khalayak apabila mencatat jualan tiket sebanyak RM600,000 pada hari pertama ditayangkan Khamis lalu. Jumlah itu tidak termasuk kutipan tiket sebanyak RM700,000 yang dicatatkan sepanjang tiga malam tayangan sneak preview pada 27 hingga 29 September lepas.

Jumlah kutipan tiket hari pertama untuk tayangan serentak KL Gangster 2 di enam buah pawagam di Singapura pula akan diperoleh selewat-lewatnya esok.

"Alhamdulillah. Jumlah itu bagaimanapun jangan dibandingkan dengan kutipan hari pertama KL Gangster dahulu. Dahulu kita boleh dapat RM1.5 juta pada hari pertama tayangan. Tetapi, melihat kepada respons dan sokongan yang diterima, kami semua rasa terubat juga. Setidak-tidaknya ia tidaklah menambah rasa kecewa.

"Kalau filem itu bajetnya RM2 juta, saya sudah boleh rasa gembira tapi bajet KL Gangster 2 ialah RM4.5 juta, sekurang-kurang filem itu kena dapat RM7.5 juta untuk pulang modal. Jumlah itu termasuklah kutipan pawagam dan jualan ke stesen televisyen," kata produser filem berkenaan, Datuk Yusof Haslam ketika dihubungi Sensasi Bintang kelmarin.

Ketika pengarah KL Gangster 2, Syamsul Yusof masih berkurung meratap kecewa kerana filemnya menjadi mangsa jenayah siber dan cetak rompak, ada berita gembira yang mahu dikongsikan bapanya itu. Sebanyak 5,000 tiket akan disumbangkan bagi memeriahkan sambutan KL Gangster 2 di pawagam.

Pada Selasa nanti, sebanyak 10 buah rumah produksi milik bumiputera akan berkumpul di Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas) bagi menunjukkan sokongan terhadap KL Gangster 2. Rumah-rumah produksi berkenaan termasuklah Suhan Movies, Bright Network, KRU Studios, Rumah Karya Cipta, Nusan Bakti, Vision Works, Kuasatek Pictures, ACE Motion, Cinematic dan World Evolusion Brain.

"Kira-kira pukul 3 petang Selasa nanti, kesemua rumah produksi itu akan berkumpul di Finas bagi menunjukkan sokongan mereka terhadap KL Gangster 2. Setiap rumah produksi akan membeli sebanyak 500 tiket filem itu dan akan diagihkan kepada rakan niaga serta pihak-pihak tertentu mengikut budi bicara masing-masing.

"Saya tak menagih simpati mereka tetapi sangat menghargai dan berbesar hati terhadap kesanggupan mereka sebagai sahabat dalam industri. Penyatuan yang ditunjukkan semua pihak itu merupakan satu agenda yang tidak pernah berlaku selama ini. Ia menunjukkan bahawa pemain industri perfileman tetap bersatu untuk menangani masalah secara bersama. Semua pihak juga telah bersetuju untuk terus mendesak agar pihak berkuasa mengambil tindakan serius terhadap isu berbangkit dalam industri filem mahupun muzik," jelas Yusof terharu kerana masih ada pihak yang sanggup bersama-sama dengannya berjuang untuk filem KL Gangster 2.

Dalam pada itu, Yusof turut ditanya mengenai situasi Syamsul yang masih menjauhkan diri daripada sebarang promosi filem berkenaan.

"Sebagai bapa, saya termasuklah ibunya tidak pernah putus berdoa agar Syamsul segera pulih dan dapat kembali bekerja. Syamsul seorang yang sangat bersungguh-sungguh tetapi jiwanya sensitif. Kalau saya berada di tempatnya mungkin saya juga akan berdepan situasi yang sama.

"Cuma saya nasihatkan dia supaya jangan putus asa. Soal kutipan, berjaya atau tidak, kita kena terima dengan rezeki Allah kerana ini juga satu daripada ujian Allah," tegas Yusof lagi yang akan terus berusaha mencari petualang yang bertanggungjawab ke atas pembocoran dan cetak rompak KL Gangster 2.

Nurul pilih ubat alternatif untuk anak

Posted:

Nurul pilih ubat alternatif untuk anak

Nurul pilih ubat alternatif untuk anak

KETIKA Ayu Nazirah, anak pertama hasil perkahwinan pertamanya bersama Ajai yang merupakan seorang komposer melangkah yakin untuk berjuang melepasi soalan-soalan Penilaian Menengah Rendah (PMR), Nurul Wahab atau lebih gemar menggunakan nama timangan Nurul Deep pula bersabung nyawa untuk membolehkan anak keduanya melihat dunia.

Melepasi tempoh 15 tahun selepas kelahiran anak pertama, pengalaman yang ditempuhi Nurul sewaktu melahirkan bayi lelakinya kali ini dipermudahkan Allah. Nurul sebenarnya dijangka bersalin pada 15 Oktober nanti.

Seperti yang tertulis dalam blognya, Nurul berkongsi berita gembira itu dua jam selepas selamat melahirkan bayinya yang diberi gelaran sebagai Baby Z.

"Syukur alhamdulillah aku dah selamat melahirkan Baby Z pada pukul 10.28 pagi. Baby sihat dan begitu juga aku. Baby Z dilahirkan secara normal dan beratnya 3.26 kilogram. Semuanya okey. Aku sakit tak lama. Sakit bermula pukul 10.30 malam, satu jam sekali sakitnya, pukul 3 pagi terus ke hospital. Syukur. Alhamdulillah berkat doa semua, pengalaman kedua ini amat mudah bagi aku," tulis Nurul untuk bacaan semua.

Tidak puas sekadar membaca berita dan mengintai apa yang terakam menerusi laman Instagram miliknya, Nurul Wahab yang dihubungi sekitar pukul 9 malam pada Jumaat lalu sudi bercerita lanjut.

"Saya masih di hospital, kalau tiada apa-apa, doktor benarkan kami pulang ke rumah pada hari Sabtu (semalam)," ujar Nurul yang masih lemah namun kegembiraan jelas kedengaran menerusi suaranya.

Selain si ibu yang melahirkan, orang yang paling gembira atas kelahiran Baby Z sudah tentu suaminya, Eric Depp serta mertuanya, Roland dan Germaine yang baru kali pertama menimang cucu.

Lebih mengujakan mereka, Baby Z kelihatan banyak mewarisi warna kulit, bentuk hidung, serta warna anak mata daripada Eric berbanding Nurul.

"Ibu dan bapa Eric tidak henti-henti mengucapkan terima kasih kepada saya sebab lahirkan seorang cucu untuknya. Eric anak tunggal dan saya pasti inilah detik yang paling gembira buat mereka. Daripada datuk ke nenek, kerja mereka asyik tenung muka cucu," cerita Nurul perihal ibu bapa Eric yang akan berada di Malaysia sehingga Mac tahun depan.

Berkongsi cerita episod pantang yang sedang bermula, Nurul akan menghabiskan tempoh berpantang di kediamannya di Kuala Lumpur.

"Soal makan minum dan rawatan berpantang tiada masalah. Kawan-kawan macam Zahida sudah janji bahawa ibunya akan sediakan makanan orang berpantang untuk saya, Ning Baizura (penyanyi) pula sudah lantik dirinya menjadi penasihat bahagian penjagaan bayi.

"Saya sendiri ada kontrak bersama pihak pengeluar herba Tanamera. Syukurlah, mereka juga menaja rawatan dan ubatan berpantang untuk saya. Jadi, saya tidak perlu risau soal itu. Saya kena berpantang sahaja," jelas Nurul sambil memberitahu nama penuh Baby Z belum lagi diputuskan.

Tambah Nurul: "Kami sudah ada beberapa nama, setakat ini ada dua pilihan tapi hati saya berat ke arah nama berpangkal Z itu. Sebab itu panggil sahaja Baby Z dulu, esok lusa apabila sudah hendak membuat pendaftaran barulah boleh diumumkan betul-betul."

Ditanya tentang gambar bayi lelaki yang belum ditunjukkan kepada umum, Nurul tidak berhasrat untuk berkongsi gambar bayinya kerana beranggapan masih terlalu awal.

"Bayi saya masih kecil, tunggulah sehingga habis pantang nanti. Buat masa ini juga, saya harap peminat bersabar jika ada yang mahu melihat wajah Baby Z. Saya tidak merancang untuk mengadakan majlis tertentu tetapi jika ada agenda melibatkan pihak tertentu, tengoklah macam mana," kata Nurul yang turut mendapat penajaan Bank Darah Tali Pusat daripada Stemlife untuk bayi lelakinya itu.

Banyak membuat kajian mengenai persediaan terbaik untuk anak lelaki pertamanya, Nurul dan suami juga telah membuat keputusan untuk tidak mengambil vaksinasi sebagaimana lazimnya diambil oleh bayi yang baru lahir sehingga berusia enam tahun.

"Kami pilih untuk guna perubatan homeopati, jadi bayi saya tidak akan mengambil vaksin atau suntikan bulanan seperti yang lazimnya dilakukan. Itu semua hasil kajian saya dan Eric. Kami sudah berbincang dengan seorang pakar dari Australia berhubung perkara itu dan ubat homeopati untuk bayi yang dicadangkan begitu meyakinkan.

"Doktor pakar kanak-kanak yang dirujuk Baby Z juga telah dimaklumkan perkara itu dan dia berminat untuk berkongsi maklumat dengan saya. Barulah saya tahu, rupa-rupanya sudah ramai ibu bapa di Malaysia yang menggunakan ubat homeopati untuk bayi mereka," jelas Nurul yang akan berpantang selama 45 hari sebelum aktif semula sekitar Disember nanti.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved