Khamis, 3 Oktober 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Johan, Aishah tidak tayang tubuh

Posted:

Johan, Aishah tidak tayang tubuh

Johan, Aishah tidak tayang tubuh

Biarpun filem seram, Paku belum ditayangkan buat khalayak, barisan pelakon utamanya, Johan As'ari dan Aishah Ilias sudah panas punggung gara-gara adegan panas yang diperkatakan dalam filem tersebut.

Semuanya gara-gara pengarah P. Ramesh membocorkan tentang adegan panas yang terdapat dalam filem tersebut pada sesi sidang akhbar selepas tayangan trailer filem terbitan Nusantara Seni Karya itu.

Terserlah kebimbangan pada mata Johan kerana dia tidak mahu penonton salah sangka sebelum menonton keseluruhan filem seram pertama lakonannya.

"Memang saya bimbang apabila pengarah menyentuh tentang adegan panas kerana takut penonton salah anggap.

"Sebenarnya selepas dipotong oleh Lembaga Penapisan Filem Negara, hanya terdapat satu adegan panas sahaja. Adegan itu dilakonkan ketika wajah Aishah bertukar menjadi hantu, jadi tidak ada elemen ghairah melampau seperti yang difikirkan," kata Johan.

Tambahnya, dia telah mengetahui tentang kewujudan adegan panas itu sejak menerima skrip filem dan agak berat hati untuk melakonkannya.

Bagaimanapun, selepas diyakinkan oleh pengarah tentang keperluan babak tersebut dan teknik pembuatannya, akhirnya Johan, 26, memberi persetujuan.

"Ikutkan skrip asal filem ini dari Indonesia terlalu banyak adegan yang melampau tetapi selepas skrip diolah dan disesuaikan dengan sentimen masyarakat tempatan, adegan itu dikurangkan.

"Saya setuju melakonkan adegan panas itu kerana keperluan jalan cerita dan saya serta Aishah berada dalam keadaan berpakaian," jelasnya panjang lebar.

PROFESIONAL... Johan dan Aisyah memberikan sepenuh jiwa bagi memantapkan tenaga dan aura lakonan bagi merealisasikan perjalanan cerita filem Paku.


Syarat ketat Aishah

Berbicara lanjut tentang adegan tersebut, Aishah, 26, mengakui yang dia rasa malu, bahkan ketika adegan panas itu dirakamkan, Aishah telah meletakkan syarat pada pihak produksi.

Syaratnya, ketika adegan panas itu menjalani proses penggambaran, dia enggan terlalu banyak mata yang memandangnya.

Justeru, hanya terdapat sekitar tujuh orang penting yang menyaksikannya secara langsung.

"Ini kali pertama saya membawakan adegan seperti ini. Bagi saya, adegan itu sangat susah kerana saya belum berkahwin dan tidak tahu bagaimana untuk melontarkan perasaan yang dikehendaki pengarah.

"Selepas berbincang, hanya ada tujuh orang kru penting sahaja sewaktu penggambaran dan mereka semua tidak dibenarkan langsung membawa sebarang kamera atau telefon.

"Saya bukannya berbogel kerana masih mengenakan tube tetapi saya akui waktu itu memang saya malu," balasnya yang juga bakal muncul dengan filem Pilot Cafe dan Usin UFO.

Johan, syarat ketat itu dikenakan kepada produksi kerana bimbang fitnah dan impak negatif pada kemudian hari.

"Dalam adegan itu kami berpelukan, jika ada yang mengambil gambar dan tidak tahu hujung pangkalnya, pasti akan timbul fitnah.

"Sebab itu hanya orang penting sahaja dibenarkan berada di lokasi ketika penggambaran dilakukan," jelasnya.

Kisah benar

Ketepikan sebentar kisah adegan panas, hanya menerusi trailer yang ditayangkan kepada pihak media, filem ini kelihatan agak seram dan sarat dengan teknik janaan komputer (CGI) sebanyak 30 peratus.

Walaupun filem seram ini tentang hantu pontianak tetapi pengarahnya menyelitkan kisah benar iaitu tragedi Highland Towers sebagai latar filem yang mengejutkan rakyat Malaysia pada 11 Disember 1993.

JOHAN dan Aisyah mengakui perlu berpelukan dalam satu adegan filem Paku.


"Saya setuju berlakon dalam filem ini kerana jalan ceritanya yang menarik dan kreatif. Bayangkan, kami melakukan penggambaran di tempat 'keras' seperti di runtuhan bangunan Highland Towers dan saya juga terpaksa membayangkan bangunan itu runtuh di depan mata.

"Memang sukar tetapi bagi saya, terlibat dalam filem Paku satu pengalaman yang cukup berbaloi. Semua orang memberi komitmen yang tinggi dan pengarahnya tahu apa yang diinginkan," kata Johan.

Menariknya, sepanjang penggambaran berlangsung, semua aksi babak ngeri dilakonkan sendiri oleh pelakonnya terutama Aishah yang memegang watak Riana dan pada masa yang sama sebagai puntianak.

Aishah yang melakukan aksi lagak ngeri sebanyak 50 peratus dalam filem ini terpaksa disolek sehingga enam jam untuk mendapatkan wajah hantu yang sebenar.

"Setiap kali jadi hantu, saya akan melakukan aksi lagak ngeri sendiri seperti terbang dari atas bumbung dan bangunan.

"Pada mulanya takut juga sebab saya gayat tetapi lama-lama jadi seronok kerana saya seorang yang lasak dan sukakan cabaran.

"Paku merupakan filem pertama saya dan semuanya saya dapat lakukan dalam satu filem," katanya yang mula berlakon pada tahun 2011.

Kejutan khas Fizo Omar

Posted:

Kejutan khas Fizo Omar

Kejutan khas Fizo Omar

Oleh HARYATI KARIM

FIZO bakal mengadakan sidang akhbar mengenai perkahwinannya dengan Mawar pada hujung bulan ini.


PELAKON Fizo Omar yang bakal bertunang dengan model tudung Fareeda pada awal November depan memberitahu, dia bakal memberi kejutan khas pada sesi sidang akhbar mengenai perkahwinannya yang dirancang sekitar hujung bulan ini.

Menurutnya yang ditemui pada majlis Usahanita Hot Burger di pejabat Kementerian Pembangunan Wanita, Kuala Lumpur baru-baru ini, kejutan itu sudah lama dirancangnya. Bagaimanapun, dia enggan mendedahkan butiran kejutan itu secara terperinci.

"Apa yang boleh saya katakan, bakal ada kejutan, untuk siapa dan apa kejutannya, nantikan pada majlis sidang akhbar pengumuman pertunangan dan perkahwinan yang akan diadakan tidak lama lagi. Nama pun kejutan, jika saya beritahu sekarang bukanlah kejutan namanya. Harap semua dapat bersabar," katanya.

Tambahnya yang bakal bergelar suami kepada Mawar Abdul Karim iatu anak kepada pemilik tudung Fareeda, dia tidak pernah berniat untuk menyembunyikan hubungannya dengan gadis berusia 24 tahun itu.

Sudah menjadi prinsipnya sejak bergelar pelakon, dia hanya berkongsi kisah kerjayanya sahaja bersama peminat.

"Saya tidak sorok, apa lagi kami akan bertunang kerana itu perkara baik. Cuma saya lebih selesa berkongsi kisah kerjaya dan kisah yang boleh memberi inspirasi kepada orang lain.

"Namun, apabila ramai yang sudah tahu, saya kongsikan sahaja mana yang termampu," ujarnya yang teruja dengan hari bahagianya.

MAWAR bakal disunting oleh Fizo untuk menjadi teman hidup pelakon itu.


Disoal tentang persiapan pertunangan, jelas Fizo, kesibukan kerjanya serta Mawar membataskan perjumpaan untuk persiapan pertunangan.

"Cincin sudah dibeli, cuma kami berdua terlalu sibuk. Jumpa pun tidak sempat, semuanya berbincang menerusi telefon sahaja.

"Kadang-kadang sebagai lelaki, saya rasa bersalah kerana tidak dapat meluangkan masa untuk memilih barang hantaran dan persiapan yang lain bersama. Mawar seorang yang sangat memahami, jadi tidak timbul sebarang masalah di situ," katanya.

Pakar motivasi

Dalam pada itu, Fizo mengakui yang dia sudah lama mengidamkan untuk bergelar seorang pakar motivasi pada masa hadapan.

Bahkan, Fizo yang hangat dengan perniagaan Hot Burger juga bakal mengeluarkan buku autobiografi yang ditulisnya sendiri pada penghujung tahun ini.

"Selepas saya menjalankan perniagaan Hot Burger dan membantu orang lain, secara automatik saya rasa berminat untuk menjadi pakar motivasi dan penulis.

"Saya bukanlah pakar motivasi yang mempunyai ijazah kedoktoran tetapi lebih kepada berkongsi pengalaman jatuh bangun dalam hidup saya sendiri.

"Mungkin pada masa hadapan saya akan sambung pelajaran ke peringkat lebih tinggi untuk mempertingkatkan ilmu sebagai pakar motivasi kerana saya seronok dapat memberi inspirasi dan semangat kepada orang lain," ucapnya.

Jelas Fizo, selain buku, dia juga kini ligat menulis di blognya, www.fizoomar.blogspot.com sebagai medan untuknya berkongsi pengalaman bersama peminat dan orang ramai.

"Saya tidak tahu kenapa sekarang saya suka menulis. Walaupun sibuk, saya tetap luangkan masa menulis buku autobiografi kerana saya ingin kongsi apa yang saya lalui sehingga saya berada di tahap hari ini.

"Blog pula tempat saya mengemas kini aktiviti serta apa yang berlaku di sekeliling saya. Kiranya, blog tempat saya mengasah kemahiran menulis," terangnya yang semakin kurang berlakon.


BANTU WANITA... Fizo menjalinkan kerjasama dengan jabatan di bawah Kementerian Pembangunan Wanita bagi memilih 10 ibu tunggal di setiap negeri di Malaysia bagi mengusahakan bisnes Hot Burger yang diasaskannya.


Bantu ibu tunggal

Perniagaan Hot Burger yang diasaskan Fizo bersama tiga rakan kongsi yang lain kini mendapat sambutan yang luar biasa. Biarpun hanya setahun lebih beroperasi, Hot Burger telah memiliki 60 cawangan gerai di seluruh negara.

Menariknya, selain membantu belia untuk berniaga, Hot Burger juga membantu ibu-ibu tunggal untuk menambahkan pendapatan bulanan mereka.

Menerusi program Usahanita Hot Burger dengan kerjasama Jabatan Pembangunan Wanita dan disokong oleh Kementerian Pembangunan Wanita, seramai 10 ibu tunggal di setiap negeri dipilih untuk memiliki gerai Hot Burger mereka sendiri secara percuma.

"Pihak Jabatan Pembangunan Wanita akan mengenal pasti ibu-ibu tunggal yang layak dan kami akan mengadakan sesi temu ramah terlebih dahulu sebelum mereka terpilih.

"Kami akan memberi latihan, kelengkapan gerai dan juga wang saku sebanyak RM500 ketika latihan sebagai bantuan untuk ibu tunggal yang layak," katanya.

Beritahu Fizo, setakat hari ini, bantuan Hot Burger untuk ibu tunggal baru sahaja bermula di Kuala Lumpur dan sambutan yang diterima amat menggalakkan.

"Contoh di Kelantan, kami menerima 1,000 permohonan tetapi kami harus saring dan membantu mereka yang benar-benar susah sahaja.

"Saya rasa bangga dan gembira melihat orang yang dibantu telah berjaya dan mendapat pulangan pendapatan yang lumayan," ujarnya.

'Drama' CN Blue lawan Crying Nut

Posted:

'Drama' CN Blue lawan Crying Nut

'Drama' CN Blue lawan Crying Nut

CRYING NUT


KES saman menyaman antara dua band popular Korea Selatan iaitu CN Blue dan Crying Nut memasuki episod baharu apabila Mahkamah Daerah Tengah Seoul telah menolak saman tersebut.

CN Blue sebelum ini memfailkan saman dalam usaha mereka menghalang anggota Crying Nut yang didakwa telah menyebarkan gosip negatif tentang ahli CN Blue,

Ujar sumber: "Pada 25 September lalu, Hakim Kang Hyung-joo telah mengumumkan bahawa mahkamah telah menolak permohonan CN Blue dan agensi yang menaungi mereka, FNC Entertainment untuk menyaman dan menghalang Crying Nut yang didakwa menyebarkan gosip negatif tentang CN Blue."

Konflik antara dua CN Blue dan Crying Nut mula tercetus pada Jun 2010 apabila CN Blue membuat persembahan di stesen TV, Pilsal Offside dengan Crying Nut bertindak sebagai band pengiring.

Bagaimanapun, video cakera digital (DVD) persembahan kolaborasi kedua-dua band tersebut dengan lagu oleh Crying Nut turut diselitkan telah dijual di Jepun.

CN Blue bagaimanapun tidak berpuas hati dengan tindakan Crying Nut itu. Mereka mendakwa, Pilsal Offside sebelum ini telah menetapkan bahawa DVD tersebut seharusnya hanya menggunakan lagu Crying Nut.

Ekoran dakwaan CN Blue itu, Crying Nut lalu mengambil tindakan menyaman CN Blue pada Februari tahun ini.

CN Blue pula membuat saman balas terhadap Crying Nut dengan mendakwa Crying Nut telah menyebarkan dakwaan palsu terhadap mereka.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved