Ahad, 7 Julai 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Melayang dari Honda Accord

Posted:

Melayang dari Honda Accord

Melayang dari Honda Accord

Oleh JULIA ISMAIL
julia.ismail@kosmo.com.my

SEORANG daripada mangsa yang terselamat (tidak memakai baju) melihat mayat seorang rakannya yang terbunuh dalam kemalangan di Kampung Chica, Kota Bharu malam kelmarin.


KOTA BHARU - Hajat empat sahabat untuk menghadiri majlis kenduri seorang kenalan terkubur apabila dua daripada mereka terbunuh selepas kereta dinaiki terlibat dalam kemalangan membabitkan tiga buah kenderaan malam kelmarin.

Dalam nahas pada pukul 8.30 malam di Kampung Chica di sini, dua mangsa yang terkorban ialah Firdaus Abd. Rani, 23, dan Mohd. Nor Hamidi Ismail, 23.

Kedua-duanya meninggal dunia di tempat kejadian selepas tercampak kira-kira 20 meter dari kereta jenis Honda Accord yang mereka naiki.

Pemandu kereta Honda Accord, Ferdaus Che Fadzil, 29, dan penumpang belakang, Abdul Halim Hussain, 24, bagaimanapun hanya cedera ringan.

Keempat-empat sahabat itu merupakan anggota tentera dari Kem 21 Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD), Pengkalan Chepa.

Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman berkata, semasa kejadian, empat sahabat itu dalam perjalanan dari Kubang Kerian menuju ke Melor, kira-kira 20 kilometer dari tempat kenduri yang mahu mereka hadiri.

"Kemalangan itu berlaku apabila sebuah kereta Iswara cuba mengelak sebuah kereta lain yang sedang membuat pusingan U untuk masuk ke laluan menghala ke Melor.

"Pemandu Honda Accord bagaimanapun gagal mengelak dan melanggar bahagian tepi belakang kereta Iswara sebelum merempuh sebuah treler yang diletakkan di tepi jalan," kata beliau ketika dihubungi di sini semalam.

Kereta Iswara itu dalam perjalanan arah sama dengan Honda Accord manakala treler pula diletakkan di tepi jalan.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Bayi mati dipatuk ular tedung

Posted:

Bayi mati dipatuk ular tedung

Bayi mati dipatuk ular tedung

Oleh KAMARUDIN HAMZAH
berita@kosmo.com.my

BESUT - Seorang bayi perempuan berusia satu tahun lapan bulan maut akibat dipatuk seekor ular dipercayai tedung di sebuah rumah di Kampung Gong Ubi Keling, Jabi dekat sini kelmarin.

Dalam kejadian pada pukul 11 malam itu, mangsa, Puteri Suhana Sata dikatakan sedang tidur bersama ibunya, Zela Mohamad, 42, di ruang tamu rumah.

Mangsa yang cedera dipatuk di kaki kiri bagaimanapun disahkan meninggal dunia sebaik tiba di Hospital Besut kira-kira setengah jam kemudian.

Cerita Zela, dia menyedari kejadian itu selepas anak sulungnya, Mohd. Rohaidi, 25, menjerit selepas ternampak seekor ular tedung berwarna hitam sepanjang kira-kira satu meter berada di sisi adiknya.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Amah Indonesia didakwa bunuh majikan warga emas

Posted:

Amah Indonesia didakwa bunuh majikan warga emas

Amah Indonesia didakwa bunuh majikan warga emas

ALOR SETAR - Seorang pembantu rumah warga Indonesia dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam atas tuduhan membunuh seorang wanita warga emas di Taman Serindit di sini, Jun lalu.

Dedek Lena, 38, yang berasal dari Batam, Indonesia dituduh membunuh Che Siah Wan Nik, 75, di rumah bernombor B26, Taman Serindit, Jalan Langgar di sini pada pukul 11.25 pagi, 24 Jun lalu

Dia didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved