Ahad, 11 September 2011

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Penoreh getah maut disambar petir

Posted:

Penoreh getah maut disambar petir

Penoreh getah maut disambar petir

11/09/2011 6:09pm

MARANG – Seorang penoreh getah maut disambar petir ketika berteduh daripada hujan di dalam rumah rakit berhampiran sangkar ikan milik bapa saudaranya di Kampung Batangan, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira 6.30 petang itu, mangsa Mohd Farizuddin Adnan, 27, bersama seorang sepupunya dilaporkan berlindung di rumah rakit tersebut setelah tiba-tiba hujan lebat ketika mereka sedang melakukan kerja mengangkat pukat.

Menurut sepupu mangsa, Muhammad Hairi Syahiddin Mohd, 18, ketika kejadian dia dan sepupunya masuk ke dalam rumah rakit tersebut untuk berlindung sebelum tiba-tiba kedengaran bunyi petir yang kuat.

"Saya mendengar bunyi dentuman petir yang kuat dan saya berpaling ke belakang melihat badan arwah telah terbakar saya bergegas memanggil ayah yang berada di luar rumah ketika itu dan cuba memadam api di badan mangsa."

"Setelah api berjaya dipadamkan kami bergegas membawa arwah ke klinik kesihatan berhampiran, namun arwah disahkan meninggal dunia," katanya ketika ditemui di rumahnya, di sini, hari ini. – Bernama

Triathlon inspirasi korporat Malakoff

Posted:

Triathlon inspirasi korporat Malakoff

Triathlon inspirasi korporat Malakoff

11/09/2011 5:33pm

KUALA LUMPUR – Syarikat penjana kuasa terbesar di Malaysia, Malakoff Berhad, akan terus menjadikan acara sukan triathlon sebagai inspirasi korporat dalam usaha membantu kerajaan membentuk masyarakat yang berdaya saing tinggi.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Zainal Abidin Jalil berkata, usaha itu adalah satu daripada tanggungjawab sosial syarikat berkenaan ke arah mengembangkan lagi sukan triathlon kepada masyarakat Malaysia.

"Kita memilih sukan triathlon kerana ia mempunyai unsur daya saing, ketahanan dan unsur positif lain, yang secara tidak langsung dapat membentuk peribadi unggul," katanya kepada pemberita pada Majlis Rumah Terbuka syarikat itu di sini hari ini.

Pada majlis itu, Zainal menyampaikan sumbangan wang raya dan buku teks kepada 100 anak yatim dari Pusat Maahad Tahfiz Al-Ansar, Kuala Selangor.

Beliau berkata, pihaknya akan terus menjadi penganjur kali ke-10 Kejohanan Malakoff Powerman Malaysia edisi 2011 di Lumut, Perak pada November ini.

"Selain daripada Powerman Malaysia, pada setiap tahun, kita turut menganjurkan Malakoff University Duathlon Series untuk pelajar universiti bagi mempopularkan sukan tersebut di negara ini," katanya. – Bernama

Penoreh bunuh gadis dihukum gantung

Posted:

Penoreh bunuh gadis dihukum gantung

Penoreh bunuh gadis dihukum gantung

11/09/2011 2:16pm

ALOR SETAR – Mahkamah Tinggi di sini hari ini menjatuhkan hukuman gantung sampai mati ke atas seorang penoreh getah selepas dia didapati bersalah membunuh seorang gadis dua tahun lalu.

Pesuruhjaya Kehakiman, Datuk Zakiah Kassim menjatuhkan hukuman itu terhadap Mohd Haris Abdul Talib, 28, selepas pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes tanpa keraguan munasabah.

Mohd Haris dituduh membunuh Farhanim Ahmad Ibrahim, 17, sebelum mayatnya yang telah reput ditemui pencari madu lebah dalam belukar di kampung Carok Kapas di Kupang, Baling.

Dia melakukan pembunuhan ke atas Farhanim antara 29 Mac 2009 pukul 6 pagi hingga 4 April 2009 pukul 2.40 petang di kawasan belukar terbabit dan dia didakwa di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman gantung sampai mati mandatori. – Bernama

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved