Ahad, 11 September 2011

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Ira disihir guna gambar dalam FB

Posted:

Ira disihir guna gambar dalam FB

Ira disihir guna gambar dalam FB

Oleh SUHANA MD. YUSOP
suhana.yusop@kosmo.com.my

IRA (tengah) ditemu bual oleh wartawan Kosmo!, Suhana Md. Yusop sambil diperhatikan oleh Shamsuri Shafie di Bandar Baru Nilai, Negeri Sembilan kelmarin.


NILAI - Disihir menggunakan gambar yang terdapat dalam laman sosial Facebook (FB).

Itu yang didakwa berlaku kepada seorang pelajar institusi pengajian tinggi, dikenali sebagai Ira apabila gambar dari laman sosialnya dijadikan sebagai senjata pemujaan sihir.

Ira, 22, mendakwa, dia telah disihir oleh seorang wanita yang dikenali sebagai Maria kerana cemburu akan hubungan bersama teman lelakinya serta mahu memutuskan hubungan mereka.

"Maria adalah bekas teman wanita kekasih saya tetapi hubungan mereka telah lama putus. Sebab itu dia menyihir saya kerana ingin melihat hubungan kami hancur.

"Kami tidak mengenali antara satu sama lain.

"Dia hadir menghulurkan tangan sebagai rakan dan saya sambut kerana ingat dia jujur namun sebaliknya," dakwanya ketika ditemui baru-baru ini.

Jelas Ira lagi, dia mengetahui disihir oleh Maria melalui sekeping gambar setelah menerima rawatan daripada penaung Pusat Rawatan Islam At Tobibi di Bandar Baru Nilai, Shamsuri Safie pada Jun lalu.

Menurutnya, semasa rawatan, dia mendapati gambar mata Maria seolah-olah bersinar setiap kali dia merenungnya.

Ketika itu, dia merasakan Maria terlalu baik dan dia menurut segala kemahuannya termasuk berhenti kerja.

"Bagaimanapun setelah berubat, baru saya tahu bahawa saya bukan sahaja terkena sihir tetapi disantau oleh Maria,'' ceritanya.

Menurutnya, Shamsuri memberitahunya bahawa Maria telah meletakkan abu mayat di dalam makanannya.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Dua NGO tidak sokong Kimma

Posted:

Dua NGO tidak sokong Kimma

Dua NGO tidak sokong Kimma

Oleh JULIA ISMAIL
julia.ismail@kosmo.com.my


BEBERAPA NGO tidak menyokong cadangan supaya menempatkan pengawal keselamatan bersenjata bagi mengelak kejadian rompakan di restoran mamak. - Gambar hiasan.


KUALA LUMPUR - Cadangan Kongres India Muslim Malaysia (Kimma) supaya restoran mamak mengupah pengawal keselamatan bagi menjaga premis mereka tidak mendapat sokongan beberapa badan bukan kerajaan (NGO) yang mewakili masyarakat itu.

Presiden Ikatan Rakyat Insan Muslim Malaysia (IRIMM), Amir Amsaa Alla Pitchay berkata, langkah itu seolah-olah memberi gambaran bahawa restoran mamak tidak selamat dan memerlukan pengawal bersenjata untuk mengawalnya.

"Negara kita bukan berada dalam situasi darurat yang memerlukan pengawal bersenjata ditempatkan di restoran-restoran.

"Ia akan merosakkan reputasi negara dan memberi tanggapan salah kepada pihak luar bahawa negara kita tidak selamat dan berlaku keganasan," ujarnya ketika datang ke pejabat Kosmo! di sini semalam.

Kosmo! semalam melaporkan Presiden Kimma, Senator Datuk Syed Ibrahim Kader mencadangkan supaya semua restoran mamak dilengkapi pengawal keselamatan bersenjata bagi menjaga premis dan pelanggan mereka.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Jangan ubah fakta sejarah - PM

Posted:

Jangan ubah fakta sejarah - PM

Jangan ubah fakta sejarah - PM


NAJIB (tengah) bersalaman dengan orang ramai pada Majlis Rumah Terbuka Malaysia Aidilfitri-Merdeka 2011 di Bukit Mertajam semalam.


BUKIT MERTAJAM - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengingatkan mana-mana pihak agar tidak cuba mengubah fakta sejarah dan mengagung-agungkan pengganas komunis.

Beliau berkata, komunis zaman dahulu sememangnya zalim dan mencengkam kehidupan rakyat kerana ideologi mereka tidak memihak kepada rakyat, antiagama dan zalim.

"Sebab itulah kita menentang komunis pada zaman itu kerana mereka bertindak kejam di bumi bertuah ini," katanya ketika berucap pada Majlis Rumah Terbuka Malaysia Aidilfitri-Merdeka 2011 di sini semalam.

Perdana Menteri berkata, komunis tidak memberi rakyat Malaysia demokrasi, sebaliknya kerajaan yang memerintah ketika ini menghormati proses demokrasi.

"Sebab itu adakala kita menang dan adakala kita kalah tetapi kita harap menang lebih banyak daripada kalah," katanya.

Najib berkata, komunis pada masa dahulu berbeza dengan komunis zaman sekarang kerana komunis zaman dahulu tidak memberi hak kekayaan peribadi kepada rakyat.

"Komunis sekarang lain, komunis dulu lain, dulu mereka ingin kuasai negara dan sebarkan ideologi yang tidak beri hak kepada rakyat.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved