Ahad, 11 September 2011

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Berkat 4,508 SMS

Posted:

Berkat 4,508 SMS

Berkat 4,508 SMS

CHOONG LIANG (dua dari kiri) ditemani ahli keluarganya ketika menerima hadiah berupa sebuah kereta Volkswagen Polo kerana menjuarai peraduan SMS Twisties Mata Mania 2011 baru-baru ini.


TAM CHOONG LIANG, 37, melonjak keriangan tatkala namanya diumumkan sebagai juara peraduan SMS Twisties Mata Mania 2011, anjuran makanan ringan jenama Twisties.

Pemuda itu, sama sekali tidak menyangka desakan anak perempuannya, Tam Xue Ying yang berusia lima tahun supaya membeli makanan ringan Twisties di sebuah pasar raya telah membawa tuah kepadanya.

Berkat menghantar sebanyak 4,508 Sistem Khidmat Pesanan Ringkas (SMS) tanpa jemu telah melayakkan bapa kepada seorang cahaya mata tersebut memenangi hadiah utama berupa sebuah Volkswagen Polo berwarna merah.

"Setiap hujung minggu saya dan isteri akan membeli-belah barang dapur di sebuah pasar raya di Puchong, Selangor. Lazimnya, kami lebih cenderung membeli sayur-sayuran dan produk kering berbanding makanan ringan.

"Namun, tidak semena-mena pada hari itu, anak saya beria-ria meminta saya membeli snek Twisties.

"Ketika di rumah, saya membelek-belek bungkusan snek Twisties dan terbaca tentang peraduan SMS Twisties Mata Mania. Hati saya tergerak untuk mencuba memandangkan peraduan ini menawarkan hadiah lumayan. Lantas, tanpa membuang masa saya mengikut arahan tertera dan tidak henti-henti menghantar SMS," ujar Choong Liang yang telah melaburkan hampir RM700 bagi menyertai peraduan SMS Twisties Mata Mania.

Sementara itu, menurut Pengarah Pemasaran, Kraft Foods Malaysia Jason Chin, jenama Twisties bukan sekadar snek lazat yang menjadi pilihan masyarakat malah ia memberi peluang kepada orang ramai menyertai bermacam-macam peraduan bagi memenangi seleksi hadiah menarik.

Jelas Jason, sudah tiba masanya Twisties menawarkan sesuatu kepada rakyat Malaysia yang sentiasa menyokong Twisties sehingga jenama berkenaan mampu bertahan selama tiga dekad dalam pasaran makanan tempatan.

"Selain pertandingan muzik anjuran Twisties, kami dapati peraduan menerusi SMS antara aktiviti yang mendapat sambutan menggalakkan.

"Buktinya, sejak peraduan SMS Twisties Mata Mania dilancarkan awal April lalu sehingga tarikh tutup penghujung Mei, kami telah menerima lebih daripada 200,000 penyertaan terutamanya dalam kalangan generasi muda.

"Justeru, Twisties akan sentiasa berusaha tampil dengan pelbagai peraduan dan aktiviti menarik berserta koleksi hadiah yang mampu menggembirakan hati peserta," jelas Jason ketika ditemui pada majlis pengumuman pemenang peraduan Peraduan SMS Twisties Mata Mania di Kota Damansara, baru-baru ini.

Dalam pada itu, selain Tam Choong Liang, peraduan SMS Twisties Mata Mania turut memilih lapan orang pemenang bertuah mingguan yang berjaya memenangi hadiah berupa televisyen paparan cecair kristal (LCD) jenama Samsung, HP Mini, Sony Playstation 3 dan HTC Wildfire. - IZYAN LIYANA MOHD. DARIF

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved