Jumaat, 22 Julai 2011

Kosmo Online - Sukan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Sukan


Manchester United memang gergasi

Posted:

Manchester United memang gergasi

Manchester United memang gergasi



SEATTLE, Washington – Tolong jangan pandang mudah Manchester United dalam saingan Liga Perdana England pada musim baharu ini.

Reputasi mereka sebagai juara semakin terserlah.

Penyerang utama mereka, Wayne Rooney pula semakin mengganas dan sudah pasti dia akan terus menggegar gawang lawan pada saingan musim baharu ini yang dijadualkan bermula pada bulan depan.

Bagi membuktikan kehebatan yang ada pada penyerang lincah United itu, Rooney telah meledak hatrik dalam tempoh 21 minit pada babak kedua untuk membantu pasukannya membelasah Seattle Sounders 7-0 pada aksi pramusim pagi semalam.

Michael Owen membuka tirai jaringan pada minit ke-15 menerusi tandukan bagi menewaskan Kasey Keller.

Pada aksi babak kedua, United memang tiada tandingan dan pengurus, Alex Ferguson memasukkan Rooney, Park Ji-Sung dan Mame Biram Diouf.

Hasilnya Diouf menjaringkan gol kedua pada minit ke-49 sebelum ledakan hatrik Rooney minit ke-51, 69 dan 72.

Ji-sung menjaringkan gol keenam United pada minit ke-71 sebelum Gabriel Obertan melengkapkan pesta gol United minit ke-88 bagi menamatkan perlawanan dengan kemenangan 7-0.

Ia merupakan perlawanan kedua United dalam siri jelajah pramusim ke Amerika Utara.

United bakal bertemu Chicago Fire pada awal pagi Ahad ini. - AFP

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Ismail jadi senjata sulit

Posted:

Ismail jadi senjata sulit

Ismail jadi senjata sulit

Oleh WAN FAKHRUL BAKAR
fakhrul@kosmo.com.my


ISMAIL (kiri) turut disenaraikan dalam skuad Rajagobal yang akan menentang Singapura malam esok.


PEMAIN tengah Terengganu, Ismail Faruqi Ashari tersenarai dalam skuad 24 pemain terakhir yang dibawa Datuk K. Rajagobal ke Singapura semalam.

Biarpun baru dipanggil sehari selepas skuad kebangsaan tewas 0-4 kepada Arsenal pada 13 Julai lalu, Ismail, 25, pantas memikat hati Rajagobal menerusi aksi meyakinkan ketika menentang Liverpool, Sabtu lalu.

Pada perlawanan yang menyaksikan skuad kebangsaan tewas 3-6 itu, Ismail dimasukkan pada minit ke-62 menggantikan Safiq Rahim dan dilihat berjaya melakukan beberapa gerakan menarik meskipun hanya bertubuh kecil.

"Saya dipanggil pertama kali pada Mei lalu untuk perlawanan menentang Hong Kong (3 Jun lalu). Biarpun dibawa ke Hong Kong, saya tidak diturunkan.

"Jadi apabila diberi peluang masuk pada babak kedua ketika bertemu Liverpool, saya bertekad menggunakan sepenuhnya peluang itu untuk menarik perhatian jurulatih.

"Memang sudah lama saya nak sarung jersi kebangsaan dan apabila peluang diberi, saya cuba untuk memanfaatkannya sebaik mungkin," kata Ismail ketika ditemui pada sesi latihan terakhir di Wisma FAM, Kelana Jaya petang kelmarin.

Skuad negara berlepas ke Singapura pagi semalam tanpa Norshahrul Idlan Talaha, S. Chanthuru, Farisham Ismail dan Shahrizal Saad.

Ismail hanya dipanggil untuk bersama skuad Pilihan Malaysia kendalian Ong Kim Swee bagi menghadapi Chelsea malam tadi tetapi aksi cemerlangnya ketika bertemu Liverpool telah mengubah segalanya.

Bekas pemain T-Team musim lalu itu kini sedang mengintai peluang untuk diturunkan pada aksi pertama pusingan kedua Kelayakan Piala Dunia 2014 menentang Singapura di Stadium Jalan Besar malam esok.

"Keyakinan dan semangat saya semakin memuncak selepas beraksi menentang Liverpool. Jika diberi peluang beraksi menentang Singapura, saya akan gunakannya sebaik mungkin untuk mempamerkan aksi terbaik.

"Sudah tentu saya mahu membantu pasukan mencatat kemenangan pada aksi pertama di tempat lawan untuk mencari bekalan selesa," jelas Ismail yang perlu bersaing posisi tengah dengan Safiq, Amar Rohidan, K. Gurusamy dan Shakir Shaari.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Thailand pamer penguasaan

Posted:

Thailand pamer penguasaan

Thailand pamer penguasaan


PEMAIN Thailand, Pornchai Kaowkaen (kiri) melakukan libasan sambil dihalang pemain Filipina di Stadium Titiwangsa, Kuala Lumpur semalam.


THAILAND mendominasi saingan awal Kejohanan Sepak Takraw Piala Dunia anjuran Persekutuan Sepak Takraw Antarabangsa (Istaf) 2011 setelah berjaya menumpaskan Filipina 3-0 pada perlawanan yang berlangsung di Stadium Titiwangsa, Kuala Lumpur semalam.

Trio Thailand yang dibarisi Anuwat Chaichana, Siriwat Sakha dan Pattarapong Yupadee mudah memenangi set pertama dengan mata 15-7.

Kemaraan trio dari Thailand itu gagal disekat oleh trio Filipina yang dibarisi John John Bobier, Oliver Tumang dan Edrian Resueno apabila pasukan dari negara Gajah Putih itu terus mencipta kemenangan pada set kedua 15-4.

Thailand melengkapkan kemenangan pada set ketiga dengan 15-6.

Turut mencatat kemenangan pada perlawanan semalam ialah Singapura yang berjaya menumpaskan Jerman 3-0 dengan kiraan 15-8, 15-9, 15-6.

Vietnam pula menang 3-1 selepas mengalahkan Iran 10-15, 15-8, 15-8, 15-9, manakala Brunei menewaskan Australia 3-0 dengan 15-2, 15-2, 15-4.

Perlawanan hari ini akan menentukan pasukan yang layak untuk mara ke peringkat suku akhir.

Sementara itu, Malaysia hanya akan bermain pada pusingan kedua dan kemungkinan besar akan bertemu Taiwan atau Perancis.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved