Selasa, 3 Disember 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Banjir semakin bahaya

Posted:

Banjir semakin bahaya

Banjir semakin bahaya

Oleh MAZLINA ABDUL MAJID, SHAHRULANOOR ISHAK dan NADZARUL AMIR ZAINAL AZAM
berita@kosmo.com.my

PENGEMBALA lembu, Alias Abu Bakar membawa lembu milik rakannya di Kampung Bulat Mentuk, Kuala Terengganu ke tempat tinggi semalam.


KUALA LUMPUR - Banjir di tiga negeri akibat hujan lebat berterusan sejak lima hari lalu mengakibatkan lebih 19,000 mangsa di tiga negeri terpaksa dipindahkan ke pusat-pusat pemindahan.

Di Pahang, senario banjir di negeri itu kian buruk apabila seramai 9,030 mangsa yang melibatkan 2,095 keluarga di lima daerah iaitu Kuantan, Maran, Pekan, Rompin dan Jerantut telah dipindahkan ke 69 pusat pemindahan.

Jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat memaklumkan lebih 100 kereta dilaporkan tenggelam di seluruh Pahang.

Jurucakap Pusat Kawalan Operasi Banjir Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Pahang turut mengesahkan bandar Kuantan lumpuh apabila kebanyakan laluan jalan raya di sekitar bandar itu dinaiki air melebihi satu meter.

"Kuantan mencatat jumlah mangsa paling ramai iaitu 3,672 orang membabitkan 916 keluarga di 33 pusat pemindahan.

"Di Rompin pula, sebanyak 859 keluarga dengan 3,249 mangsa terlibat dan ditempatkan di 13 pusat pemindahan," katanya ketika dihubungi semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Anjing kesan bukti bunuh

Posted:

Anjing kesan bukti bunuh

Anjing kesan bukti bunuh

Oleh NORLIDA AKMAR IDROS
norlida.idros@kosmo.com.my


SEORANG anggota polis menggunakan anjing pengesan untuk mencari bukti di sekitar kawasan penemuan mayat tiga beradik di Langgar, Alor Setar semalam.


ALOR SETAR - Polis semalam menggunakan khidmat Unit Anjing Pengesan (K9) bagi mencari bukti yang ditinggalkan penjenayah untuk membantu pihak berkuasa itu menjalankan siasatan berhubung kes pembunuhan kejam tiga beradik minggu lalu.

Operasi itu dijalankan di Langgar di sini terutamanya di dua tempat mayat tiga beradik itu ditemui iaitu di bendang dan terusan MADA Kampung Padang Petani serta kawasan sekitarnya.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Komplot licik pencuri lima beranak

Posted:

Komplot licik pencuri lima beranak

Komplot licik pencuri lima beranak

Oleh SOFIATUL SHIMA WAN CHIK
sofiatul.wanchik@kosmo.com.my


MOHAN SINGH menunjukkan rantai yang dirampas daripada lima beranak pada sidang akhbar di Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Lima beranak bertemu buku dengan ruas selepas kegiatan jahat mereka meragut barangan kemas pengunjung pesta dan Karnival Jom Heboh sejak dua tahun lalu terbongkar apabila kesemuanya diberkas di depan sebuah hotel mewah di Jalan Bukit Bintang di sini Ahad lalu.

Suspek-suspek yang terdiri daripada sepasang suami isteri dan tiga anak mereka termasuk seorang perempuan berusia antara 13 hingga 52 tahun tersebut diberkas pada pukul 7 malam oleh satu pasukan khas Ops Cantas/Rentap diketuai Asisten Superintendan Ong Seng Keong.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved