Ahad, 8 Disember 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Mohon dipercepatkan jodoh

Posted:

Mohon dipercepatkan jodoh

Mohon dipercepatkan jodoh

MENGGULUNG tahun 2013 yang menghampiri garis penamat, Tasha Shilla mendesis seperti ada keluhan. Namun, ada satu sikapnya yang amat disenangi, dia seorang yang cukup optimistik.

Bicaranya teratur manakala pegangan diri menjadi pertahanan ampuh. Diselar atau dikritik, dihambur gosip atau cerita sensasi yang bisa menikam hingga ke jantung, wanita berumur 27 tahun itu tetap bersahaja. Sepertinya selok-belok permainan dunia hiburan sudah masak dihafal.

Matang bersama empat tahun pengalaman dalam sinar glamor lakonan, tetapi pada waktu yang sama hidup wanita kelahiran Ampang, Selangor itu tidak betah tanpa letusan kisah yang berapi-api.

"Saya cuma mahu menjadi seorang wanita biasa yang hidup sederhana tetapi kerja saya sebagai pelakon menjadikan saya dikenali. Saya juga punya sisi hidup lain selain menjadi pelakon. Jika itu yang menjadi perhatian, saya kena bersikap positif kerana tiada apa yang hendak disembunyikan," luahnya spontan menjurus kepada kisah keintimannya bersama petinju Muay Thai yang hanya dikenali dengan panggilan Hans.

Tanpa perlu dicanang, minggu lalu gambar-gambar kemesraan Tasha bersama Hans mudah sahaja menjelaskan persahabatan mereka. Kata Shila, usia perkenalan yang baru mencecah tiga bulan tidak membuahkan kenyataan yang pasti bahawa mereka sah berpacaran.

"Perasaan selesa dan suka itu ada. Tapi masa masih terlalu awal. Selagi saya tiada ikatan yang tetap dengan sesiapa, saya terbuka soal berkawan tapi tidaklah semudah itu meluahkan atau mengakui soal cinta terhadap seseorang yang belum pasti lagi menjadi jodoh saya. Bagi saya, berkawan itu normal tetapi cinta itu terlalu mahal untuk diungkapkan apatah lagi ketika hubungan belum pasti hujung pangkalnya," kata Shila sambil mengakui senang didekati dan meluangkan waktu bersama jejaka berketurunan Cina itu.

Melihat kelibat lelaki mengisi diarinya, kategori ahli sukan mempunyai ruang istimewa di mata Tasha.

"Saya boleh berkawan dengan sesiapa pun. Kawan saya bukan hanya pelakon, saya masih berkawan dengan kawan-kawan sekerja sebelum ini. Saya kenal Hans pun melalui seorang kawan. Kebetulan pula dia seorang petinju Muay Thai dan dia bukannya ambil tahu sangat pasal lakonan saya. Dengan (pemain bola sepak ) Mahali Jasuli pula, kami tiada apa-apa hubungan kecuali kawan, sampai sekarang kami masih berhubung sebagai kawan.

"Saya hargai setiap perasaan orang terhadap saya tetapi untuk membalasnya dengan harapan menggunung, belum lagi," ujar Tasha sambil tertawa kecil.

Lebat tawaran lakonan

SEPANJANG mengecap nikmat popular, Tasha Shilla tidak pernah sepi daripada dihambat kisah sensasi. Tahun 2013 dianggapnya sebagai tahun yang sangat mencabar kerana terpaksa berdepan tuduhan bahawa dia pernah ditangkap khalwat dan menjalani pembedahan plastik untuk mencantikkan hidung.


Lingkar keberadaan Natashasheila Abd. Razak sebagai bunga di pentas hiburan sudah menampakkan penerimaan. Namanya menjadi pilihan penerbit dan pengarah untuk mengisi bermacam slot di kaca televisyen. Dalam waktu yang sama, saat namanya mula hendak mekar, saat itu juga hinggap bermacam cerita negatif yang adakalanya mencalar imej dan keperibadian yang dibawa.

"Tapi saya bersyukur sebab rezeki saya tidak putus-putus. Tahun ini sahaja, saya sudah selesaikan beberapa drama bersiri seperti Rindu Bertamu Di Abu Dhabi, Epiloq Cinta Kirana dan sekarang sedang muncul dengan Terukir Di Bintang. Tahun ini, saya banyak drama bersiri, tak macam tahun lepas, saya banyak buat telemovie.

"Tahun ini juga, saya berdepan macam-macam kontroversi. Kisah cinta tak payah cakaplah, tak habis dengan Mahali, timbul pula isu fitnah kena tangkap khalwat dengan dia. Kemudian, buat pembedahan plastik cantikkan hidung. Kiranya, teruk juga kontroversi berkenaan, tapi sampai ke hari ini, saya okey. Saya faham, apabila sudah jadi selebriti, mahu atau tidak, saya kena berdepan situasi begitu," katanya lancar sambil berkira-kira tentang jadual kariernya yang padat sehingga awal tahun depan.

Masih berada di lokasi drama bersiri Dingin Sahara untuk siaran RTM, Tasha akan berangkat ke Bandung, Indonesia untuk penggambaran drama berkenaan selama tiga minggu. Sekembali dari Bandung kelak, dia akan ke Korea Selatan bersama pelakon Nazim Othman untuk menjalani penggambaran drama berjudul Gerimis Salju.

"Sebuah lagi drama lakonan saya, Ariana Rose akan disiarkan di televisyen. Itu pun sebuah karya yang menarik," katanya yang mengakui sedang mengalami zaman peralihan, daripada pendatang baharu kepada pelakon yang lebih senior.

Tambah Tasha: "Banyak lagi yang harus saya pelajari tetapi banyak juga pengalaman yang telah saya kutip. Saya selesa dengan penerimaan dan pencapaian saya setakat ini."

Azam 2014

HARAPAN Tasha Shilla untuk tahun 2014, dia mahu membeli sebuah rumah baharu untuk keluarganya selain mohon jodohnya dipercepatkan. Dia sudah sedia bergelar isteri.


Mengajak Tasha menoleh ke belakang, mengamati perjalanan semalam dan masa yang sama sebagai cerminan hari esok, pelakon bermata bundar itu tersenyum sambil meluahkan pegangan diri. Katanya, dia bukan tergolong dalam dalam kategori individu yang gemar menghitung titik pencapaian.

"Saya tidak terlalu memikirkan tahap prestasi diri, saya juga tidak menaruh banyak mimpi. Saya mahu memberikan yang terbaik atas setiap kepercayaan kerja yang diberikan, saya mahu kerja yang berikan kesenangan kepada keluarga saya.

"Kalau ditanya tentang harapan untuk tahun 2014, saya harap jodoh yang telah ditentukan Tuhan kepada saya dipercepatkan. Saya tak mahu sekadar berharap atau menanti, saya kena berkawan dan mencari lelaki yang dirasakan terbaik untuk saya," ujar Tasha serius dalam soal hati.

Bercerita dalam nada mesra dan ceria, jauh dari dalam matanya ada kebahagiaan sedang bertapa. Soal cita dan cinta ialah dua segmen kehidupan yang tidak boleh dipisahkan dalam kehidupan setiap wanita. Tasha juga masih seorang wanita yang sedang melalui fasa itu.

Dafi sudah hilang 'wow'

Posted:

Dafi sudah hilang 'wow'

Dafi sudah hilang 'wow'


DAFI menunjukkan alat tulis jenama S Liner ketika majlis pelantikannya sebagai jurucakap jenama itu.


BUKAN dahagakan kontroversi tetapi Dafi mengakui perjalanan karier seninya sepi daripada cerita panas. Dia sedia maklum bahawa kontroversi adakalanya menyakitkan namun pada masa yang sama boleh mencetuskan perhatian khalayak terhadap seseorang artis.

Kontroversi boleh hadir dalam pelbagai acuan. Tidak mustahil, ada juga kontroversi tercipta atas kepentingan satu-satu pihak.

Lain pula kisahnya dengan Gadaffi Ismail Sabri atau selesa disapa Dafi. Sewaktu di Akademi Fantasia, dia salah seorang peserta yang popular, mungkin kerana memiliki wajah jambu serta penampilan yang bergaya. Namun sejak kebelakangan ini, Dafi seperti tidak menonjol. Kelibatnya ada namun tiada faktor 'wow.'

Tiada kontroversi kisah cinta atau latar belakang sebagai anak orang kenamaan barangkali penyebab kepada populariti Dafi yang sekadar mendatar. Kini, Dafi yang berumur 25 tahun menyifatkan perjalanan seninya sebagai membosankan.

"Selama enam tahun dalam industri, saya merasakan karier nyanyian saya agak membosankan namun tetap bersyukur dengan apa yang saya miliki sekarang.

"Dahulu saya seorang yang sering berasa takut-takut dan pemalu untuk berhadapan dengan wartawan dan peminat tetapi kini saya lebih kepada menjadi diri sendiri dan matang.

"Saya tidak suka berselindung kerana setiap pergerakan akan sentiasa diperhatikan dan lambat-laun masyarakat akan mengetahuinya," kata Dafi ketika ditemui pada majlis pelantikannya sebagai duta alat tulis S Liner dan pradengar single terbaharunya di Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Tidak mudah berputus asa demi mengejar cita-cita untuk menjadi penyanyi berjaya, Dafi mengakui dia telah sedaya upaya cuba menambat hati peminat menerusi bakat tanpa bersandarkan kontroversi.

"Rasanya saya dikenali tanpa kontroversi, lagi pun saya selesa menjadi diri sendiri yang lebih rileks," katanya.

Dafi kini tampil dengan single kedua bertajuk Dalam Hati Ini lebih mempamerkan sisi kematangannya seiring dengan usia. Lagu nyanyiannya Bila Terasa Rindu pernah menjadi hit di radio.

"Jika dahulu lagu yang saya bawakan sesuai dengan umur saya 19 tahun tetapi kini saya mahukan sesuatu yang lebih mencabar dan memilih genre lagu yang matang.

"Peminat saya membesar dengan muzik saya dan harap mereka akan menyokong konsep lagu yang saya tampilkan kali ini," ujar yang baru-baru ini mencipta nama di Indonesia sebagai pengacara dan pelakon.

Dafi kini dalam rangka strategi untuk mengembangkan sayap yang lebih di Indonesia khususnya dalam bidang nyanyian.

Pemenang tempat ketiga di Festival Muzik Iasi di Romania itu bercadang untuk meneroka negara berkenaan pada tahun hadapan sebagai satu jalan mencari peluang dan menapak di sana.

"Tahun ini saya banyak menghabiskan masa untuk merakamkan album baharu saya di sini. Saya juga mahu terbang semula ke Indonesia pada tahun hadapan untuk mencari lagu baharu dan mengembangkan karier di sana.

"Setakat ini sudah ada beberapa syarikat rakaman yang mempelawa untuk menjadi artis naungan mereka serta menawarkan lagu baharu.

"Kenalan sewaktu menjadi pengacara dan teman duet, Gita Gutawa juga bersedia menawarkan peluang untuk saya ke sana lagi," ujarnya.

Dalam usia yang menjangkau 25 tahun, Dafi mahu terus menjadi anak seni yang berjaya. Dia sentiasa mencabar dirinya dan mengikut perkembangan muzik semasa. Percubaan demi percubaan dilakukan demi mengikut selera pendengar agar terus bertahan dalam arena muzik.

Lawak realiti uji kecerdikan pelakon

Posted:

Lawak realiti uji kecerdikan pelakon

Lawak realiti uji kecerdikan pelakon

TANPA Fizz Fairuz, Kamal Adli (kanan) kini berkolaborasi dengan Shafiq Kyle dan Didie Alias (tiada dalam gambar) untuk ke malam penentuan LLS.


DIKRITIK dan disamakan dengan sebuah lagi program realiti yang hampir serupa iaitu Super Spontan, Liga Lawak Superstar (LLS) akhirnya tiba juga ke pertandingan akhir.

Program yang dikatakan menguji minda dan kecerdikan pelakon itu diilhamkan daripada rancangan Actorlmpics. Malam ini kumpulan OMG dan Apa Kasih Toq akan melalui malam penentuan untuk mencari siapakah yang layak bergelar juara.

Kumpulan OMG yang dianggotai oleh Anas Ridzuan, Akim Ahmad dan pelawak senior Sathiya akan berhadapan dengan pasukan Apa Kasih Toq gandingan Kamal Adli, Shafiq Kyle dan Didie Alias.

Kedua-dua kumpulan tersebut mengakui, rujukan dan pengalaman menjadi dua aspek penting untuk menentukan persembahan komedi mereka mencapai standard yang dimahukan juri. Sudah tentu, skeptikal umum bahawa program komedi hanya menyajikan lawak bodoh mahu dihindari.

"Saya sebenarnya telah melalui pengalaman yang hampir sama sewaktu berlakon drama Pi Mai Pi Mai Tang Tu yang tidak bergantung kepada skrip sepenuhnya. Corak sitcom itu lebih kepada idea yang spontan. Sama juga dengan LLS ini.

"Kerjasama bersama dua pelakon dan penyanyi muda (Akim dan Anas) ini akan beri persembahan terbaik dan saya berjanji tidak menghampakan penonton," ujar Sathiya.

Akim yang selama ini tiada asas dalam bidang komedi menjelaskan dia banyak menimba ilmu lawak pentas hasil bantuan Sathiya.

"Tugas yang paling sukar apabila menggalas cabaran babak atas lantai di mana saya harus berbaring dan memerlukan saya untuk berfikir mengikut situasi yang diberikan," ujar Akim. "Permainan yang memerlukan ketajaman minda untuk berfikir secara spontan dan memastikan penonton terhibur adalah cabaran yang sukar bagi kumpulan kami.

"Saya dan Shafiq Kyle tidak pernah terfikir untuk menjadi pelawak, biarlah kami hanya berlakon tetapi secara tidak langsung sketsa spontan ini dapat menimba pengalaman yang berharga," celah Kamal Adli yang menunjukkan prestasi membanggakan setakat ini.

Kumpulan Apa Kasih Toq baru-baru mencipta kejutan apabila bekas anggota kumpulan itu, Fizz Fairuz tiba-tiba mengeluarkan kenyataan disingkirkan daripada kumpulan tersebut. Kenyataan Fizz bagaimanapun disangkal sebaliknya Fizz sendiri yang mengundur diri daripada meneruskan pertandingan.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved