Khamis, 10 Oktober 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Padah rompak RM1.8 juta emas

Posted:

Padah rompak RM1.8 juta emas

Padah rompak RM1.8 juta emas

Oleh AHMAD SYAKIR SAZILI
syakir.sazili@kosmo.com.my

ACRYL SANI (dua dari kiri) menunjukkan sebahagian daripada barang kemas yang ditemui bersama empat lelaki pada sidang akhbar di IPK Perak di Ipoh semalam.


IPOH - Sekumpulan empat penjenayah yang dapat melarikan tujuh dulang barang kemas bernilai RM1.8 juta tidak sempat berjoli apabila tiga daripada mereka mati ditembak semalam.

Kejadian pada pukul 11.15 pagi di Bandar Meru Raya dekat sini itu berlaku kira-kira 10 minit selepas kumpulan suspek berketurunan India merompak sebuah kedai emas, tiga kilometer dari lokasi mereka maut.

Tiga suspek yang cedera parah mati di tempat kejadian manakala seorang lagi rakan mereka yang dipercayai turut terkena tembakan dapat melarikan diri ke kawasan ladang sawit berdekatan.

Sebelum kejadian, sepasukan polis yang melakukan operasi Ops Cantas Khas mengesan kereta jenis Proton Waja yang dinaiki empat suspek tersebut. Kereta itu dicuri di Bayan Baru, Pulau Pinang pada minggu lalu.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Polis lepaskan tembakan ikut SOP

Posted:

Polis lepaskan tembakan ikut SOP

Polis lepaskan tembakan ikut SOP

Oleh MOHD. ZAINI SAMSU HADI
zaini.hadi@kosmo.com.my

KUALA LUMPUR - Polis tidak sesekali melepaskan tembakan kepada penjenayah secara membabi buta sebaliknya mengkaji implikasi yang akan dihadapi termasuk sekiranya penjenayah itu dipercayai memiliki senjata.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata, risikan maklumat secara menyeluruh akan dilakukan terhadap suspek-suspek yang dikenal pasti sebelum polis bertindak menyerang mereka.

"Maklumat yang diterima oleh unit risikan adalah sahih dan tindakan menembak suspek yang memiliki senjata api adalah mengikut Prosedur Operasi Standard (SOP).

"Jika kita beri amaran terlebih dahulu, saya pasti ada anggota polis yang mati ditembak oleh penjenayah-penjenayah terbabit," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Kumpulan Utusan di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

MASwings terjunam ke kampung

Posted:

MASwings terjunam ke kampung

MASwings terjunam ke kampung

Oleh MUSTAPA LAKAWA
dan MOHD YUNUS YAKKUB
berita@kosmo.com.my


PESAWAT Twin Otter MASwings yang terbabas sebelum merempuh sebuah rumah di Kampung Sin San, Kudat semalam.


KUDAT – Dua orang maut manakala empat lagi cedera parah apabila sebuah pesawat jenis Twin Otter MASwings membawa dua juruterbang dan 14 penumpang terbabas dan merempuh sebuah rumah di Kampung Sin San di sini semalam.

Kejadian pada pukul 2.50 petang itu berlaku ketika pesawat DHC6 9M-MDM, MH3002 tersebut cuba membuat pendaratan kecemasan selepas hilang kawalan akibat angin kencang.

Jarak antara lokasi pesawat itu terbabas dengan Lapangan Terbang Kudat ialah satu kilometer.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved