Khamis, 4 Julai 2013

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Keletah minion mencuit hati

Posted:

Keletah minion mencuit hati

Keletah minion mencuit hati

Oleh KHAIRUL AMRI HASSAN
amri.hassan@kosmo.com.my

BLIND DETECTIVE


SEKUEL Despicable Me tampil dengan jalan cerita yang lebih menarik dan menghiburkan menerusi Despicable Me 2. Lawak dan keletah karakter minion yang mencuit hati pasti menjadi pilihan buat si cilik berhibur pada minggu ini.

Saksikan pertarungan hebat antara Dr. Gru dan penjahat baharu, Eduardo menerusi misi yang dirancang bersama Liga Antikejahatan. Pada masa sama, mampukah Vector menumpaskan musuh ketatnya, Dr. Gru untuk bergelar penjahat nombor satu dunia?

Selain itu, Layar Perak minggu ini membawakan sebuah filem yang dibikin berdasarkan siri televisyen popular Amerika Syarikat pada tahun 1950, The Lone Ranger.

Filem yang diterbitkan oleh Jerry Bruckheimer itu menceritakan pengembaraan seorang polis Texas bernama Armie yang dibantu oleh orang asli Amerika Syarikat, Tonto.

Turut menemui kaki wayang pada minggu ini, filem aksi bahasa Mandarin berjudul Blind Detective lakonan mantap Andy Lau dan Sammi Cheng.

Blind Detective mengisahkan kehidupan seorang detektif buta bernama Johnston yang bertemu dengan regu hebat yang memiliki deria bau dan pendengaran yang luar biasa, Inspektor Goldie.


JANGAN ketinggalan menonton pelbagai aksi lucu melalui karakter minion dalam sekuel Despicable Me 2.


Despicable Me 2

Tarikh tayangan: 4 Julai 2013

Genre: Komedi, animasi, kekeluargaan

Durasi: 1 jam 38 minit

Pengarah: Chris Renaud, Pierre Coffin

Pelakon: Steve Carell, Miranda Cosgrove, Elsie Fisher, Dana Gaier, Russell Brand, Kristen Wiig, Benjamin Bratt, Moises Arias, Steve Coogan, Ken Jeong, Pierre Coffin dan Chris Renaud

Sinopsis: Dr. Gru kembali ke layar perak bersama pengikut-pengikutnya dan tiga orang kanak-kanak. Misi Gru masih sama seperti filem pertama, menewaskan musuh ketatnya, Vector. Vector pada masa sama masih terdesak untuk menjadikan dirinya sebagai penjahat nombor satu dunia dan sanggup melakukan apa sahaja untuk mendapatkan gelaran itu. Bolehkah Dr. Gru menewaskan Vector sekali lagi? Liga Antikejahatan pula terpaksa mendapatkan khidmat Gru untuk menumpaskan penjahat baharu bernama Eduardo.

THE LONE RANGER


The Lone Ranger

Tarikh tayangan: 4 Julai 2013

Genre: Aksi, pengembaraan

Durasi: 2 jam 25 minit

Pengarah: Gore Verbinksi

Pelakon: Johnny Depp, Armie Hammer, William Fichtner, Tom Wilkinson, Barry Pepper, Mason Cook, Ruth Wilson, Helena Bonham Carter dan James Badge Dale

Sinopsis: Seorang pahlawan Red Indian Amerika Syarikat bernama Tonto menceritakan sebuah kisah yang mentransformasikan seorang petugas undang-undang, John Reid, seorang legenda. Dua hero yang tidak sefahaman itu harus bekerjasama untuk menentang jenayah rasuah dan kongsi gelap.

Blind Detective

Tarikh tayangan: 4 Julai 2013

Genre: Aksi komedi

Durasi: 2 jam 10 minit

Pengarah: Johnnie To

Pelakon: Andy Lau dan Sammi Cheng

Sinopsis: Filem ini mengisahkan seorang bekas detektif bernama Johnston Chong See Tun yang terpaksa meletakkan jawatannya selepas hilang penglihatan.

Dia cuba menyara hidup dengan menyelesaikan kes lama untuk pihak polis. Sewaktu rompakan di sebuah bank, Johnston bertemu dengan Inspektor Goldie Ho Ka Tung yang mempunyai deria bau dan pendengaran yang luar biasa.

Jatt and Juliet 2

Tarikh tayangan: 5 Julai 2013

Genre: Romantik/komedi

Pengarah: Anurag Singh

Pelakon: Diljit Dosanjh, Neeru Bajwa dan Jaswinder Bhalla

Sinopsis: Bagi peminat filem Punjabi, jangan lepaskan peluang menyaksikan sekuel kedua Jatt and Juliet 2. Ia mengisahkan seorang lelaki Punjabi, Fateh yang mahu memecahkan tradisi keluarganya apabila menjadi seorang inspektor. Sebelum ini kebanyakan ahli keluarganya hanya berjawatan sarjan.

Namun, untuk mendapat jawatan tersebut Fateh mempunyai misi khas di Kanada. Fateh perlu mencari dan memujuk anak komisioner polis bernama Pooja yang sebelum ini terpisah untuk pulang semula ke India. Apakah yang terjadi kepada Fateh, semuanya bakal terjawab dalam Jatt and Juliet 2.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved