Ahad, 14 Julai 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Gengster mati ditembak gengster

Posted:

Gengster mati ditembak gengster

Gengster mati ditembak gengster

Oleh RIZAM ZAKARIYA
rizam.zakariya@kosmo.com.my

SALAH seorang mangsa yang cedera selepas terkena tembakan dirawat di HSJ kelmarin.


BUTTERWORTH – Dua remaja yang dipercayai ahli sebuah kumpulan gengster menjadi mangsa serangan ala mafia apabila salah seorangnya mati ditembak ketika sedang melepak di tempat kegemaran mereka di bawah jejambat di Kampung Ujong Batu, Bagan Dalam di sini kelmarin.

Kejadian pukul 10 malam itu mengakibatkan M. Ravindran, 19, dari Flat Pantai Bersih di sini mati ketika mendapatkan rawatan di Hospital Seberang Jaya (HSJ) selepas terkena tiga das tembakan di kepala dan rusuk kiri.

Rakannya, S. Leenesh, 18, dari Kampung Ujong Batu pula parah selepas terkena satu das tembakan di rusuk kanan. Dia dirawat di hospital sama.

Kejadian berlaku apabila mangsa yang leka berbual didatangi dua lelaki bermotosikal memakai topi keledar sebelum pemboncengnya melepaskan enam das tembakan secara rambang dari jarak 20 meter.

Dua penyerang itu disyaki anggota kumpulan gengster lain.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara, Asisten Komisioner Abdul Rahman Ibrahim berkata, siasatan mendapati empat daripada peluru itu mengenai kedua- dua mangsa.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Jurutera juara Warkah Kreatif Buat Ibu 2

Posted:

Jurutera juara Warkah Kreatif Buat Ibu 2

Jurutera juara Warkah Kreatif Buat Ibu 2

Oleh KHAIRIYAH HANAFI
khairiyah.hanafi@kosmo.com.my


Baharom (dua dari kiri) dan Mohd. Fikri (dua dari kanan) bersama pemenang Peraduan Warkah Kreatif Buat Ibu 2, (dari kiri) Nor Saadiah, Siti Noorfarawahidatun dan Puteri Emerra Ezzatie pada majlis penyampaian hadiah di Kuala Lumpur kelmarin.


KUALA LUMPUR - Seorang jurutera wanita tidak menyangka akan menjadi juara Peraduan Warkah Kreatif Buat Ibu 2 anjuran Resorts World Genting bersama akhbar Kosmo! baru-baru ini.

Siti Noorfarawahidatun Lela, 29, berkata, idea untuk menyertai pertandingan itu datang secara tiba-tiba sewaktu beliau membaca iklan peraduan berkenaan dalam akhbar Kosmo!

"Sebenarnya, tujuan saya menyertai pertandingan ini adalah untuk menzahirkan segala kekesalan saya sepanjang bergelar seorang anak kepada ibu yang telah lama meninggal dunia.

"Namun, saya tidak menyangka penulisan warkah bertajuk Maafkan Aku Ibu bertukar kepada satu kenangan manis apabila saya muncul juara dengan menewaskan 215 orang peserta lain," katanya selepas majlis penyerahan cek kepada para pemenang peraduan itu bagi kategori Warkah Kreatif di pejabat Kosmo! di sini semalam.

Hadiah-hadiah disampaikan oleh Pengarang Kosmo!, Baharom Mahusin.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

RM30j caruman Perkeso sektor awam

Posted:

RM30j caruman Perkeso sektor awam

RM30j caruman Perkeso sektor awam

MARAN - Kerajaan dijangka membelanjakan RM30 juta setiap tahun bagi tujuan menyediakan perlindungan menerusi skim Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso) kepada lebih 63,000 anggota perkhidmatan awam bertaraf sementara dan kontrak.

Timbalan Menteri Sumber Manusia, Datuk Ismail Muttalib berkata, penjawat awam bertaraf sementara dan kontrak kini layak mencarum dalam skim Perkeso mulai 1 Jun lepas.

"Kini nasib mereka lebih terbela apabila kerajaan mencarumkan insurans mereka dengan Perkeso, mereka tidak lagi perlu bimbang apabila dilindungi insurans bagi mengelak menanggung kesusahan jika terbabit dalam kemalangan atau musibah yang tidak dijangka," katanya selepas menghadiri program Ziarah Ramadan di masjid Felda Jengka 2 di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved