Isnin, 28 Januari 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Tohmahan mencuri gagal jejaskan Awal, Scha

Posted:

Tohmahan mencuri gagal jejaskan Awal, Scha

Tohmahan mencuri gagal jejaskan Awal, Scha

KETIKA menemui pasangan selebriti suami isteri ini pada majlis Cabaran Switch For Xtra anjuran Petronas di Kuala Lumpur, baru-baru ini, Awal Ashaari dan Scha Al-Yahya kelihatan seperti masih dalam dalam fasa berbulan madu.

Sedangkan mereka sebenarnya sudah enam bulan bergelar suami isteri sejak 4 Mei tahun lalu.

Tidak gusar dengan keadaan sekeliling yang pernah menuduh mereka panjang tangan dalam sebuah majlis pembukaan gedung pakaian terkemuka pada tahun lepas, kedua-dua Awal dan Scha menyatakan perkara itu tidak sedikit pun menutup periuk nasi mereka.

Malah, mereka bersyukur apabila rezeki masing-masing semakin mencurah-curah sejak berkahwin.

Kata Awal atau nama sebenarnya Ahmad Awaluddin Ashaari, 32, sejak kontroversi berkenaan melanda mereka berdua, tawaran mengacarakan majlis tetap banyak diterimanya.

Malah, syarikat pengurusan majlis yang sama dengan gedung pakaian terkemuka yang telah menyebabkan isu mencuri itu timbul masih menjemput mereka untuk ke acara tertentu.

"Selepas kontroversi itu berlaku, saya dan Scha masih dijemput oleh syarikat yang sama tetapi kami tidak pergi sebab sudah berasa jauh hati," ujarnya yang menyertai Cabaran Switch For Xtra bersama Scha, Faizal Ismail dan Hanis Zalikha.

Tambahnya, dia yakin dirinya dan Scha berada pada pihak yang benar kerana mereka tidak pernah membuat sebarang kesalahan.

Sehingga sekarang ini, Awal dan Scha masih memikirkan bagaimana kontroversi berkenaan boleh dikaitkan dengan diri mereka.

"Saya bersyukur sangat, selepas berkahwin dan dilanda kontroversi itu, rezeki saya semakin banyak," katanya.


CERIA. Pasangan yang kelihatan seperti masih dalam fasa berbulan madu ini mengakui teringin segera mempunyai zuriat bersama.


"Kontrak sebagai pengacara program Melodi juga disambung setahun lagi dan program, Awal Lagi pula akan masuk musim kedua pada bulan April nanti," ujarnya.

Awal memberitahu, tidak ada mana-mana syarikat atau individu yang bekerja dengan mereka membatalkan kerjasama yang telah dirancangkan disebabkan isu mencuri itu, sebaliknya kontroversi berkenaan dijadikan bahan jenaka.

"Semasa program Melodi, Zizan (Zizan Razak) pernah menegur baju saya lawa. Saya cakap, saya curi baju berkenaan, kami semua tergelak," ujarnya.

Perkara yang sama turut diakui oleh isteri Awal yang juga pengacara dan pelakon, Scha, 30, apabila isu mencuri turut menjadi bahan jenaka tatkala dia menghadiri sesuatu majlis.

"Ketika hadir pada satu majlis, teman wartawan ada membuat lawak suruh saya curi barang di tempat itu. Jadi, setakat ini ia hanya jadi gurauan dan tidak pernah diambil serius oleh sesiapa pun," ujarnya.

Namun pemilik nama sebenar, Sharifah Nor Azean Syed Mahadzir Al- Yahya ini menjelaskan, ketika awal kontroversi itu berlaku, dia mengakui cukup tertekan. Ini kerana melibatkan soal maruah dirinya dan Awal.

"Saya tidak pernah mencuri, demi Allah saya tidak pernah buat benda itu, saya tidak faham macam mana benda-benda itu boleh dikaitkan dengan nama kami," katanya yang berharap tahun baharu ini tidak timbul lagi isu berkenaan.

Mengakui periuk nasinya juga tidak pernah terjejas, Scha bersyukur kerana masih menerima tawaran berlakon drama dan telemovie yang akan ditayangkan tidak lama lagi.

Anak

Selesai bercerita mengenai kelangsungan hidup mereka selepas dilanda kontroversi dituduh mencuri, Awal dan Scha menyatakan jauh di sudut hati, mereka teringin untuk menimang cahaya mata.

Namun, disebabkan nasihat beberapa temannya supaya tidak terlalu tertekan dan mengharap untuk mendapatkan anak, Awal dan Scha lebih memilih pendekatan untuk tidak merancang.

"Kami tidak rancang apa-apa kalau ada rezeki ada, setakat ini saya jaga pemakanan dan gaya hidup sihat," ujar Scha.

AWAL dan Scha menerima dengan terbuka segala tohmahan yang dilemparkan kepada mereka.


Tambahnya, beberapa temannya ada memberikan nasihat agar tidak terlalu mengharap agar kehamilan itu berlaku secara semulajadi.

"Kata mereka, kalau kami tertekan hendak anak sangat nanti tidak jadi pula akan beri kesan kepada kesuburan kami, jadi kami memilih untuk bergembira dan menikmati kehidupan kami berdua dulu," jelasnya yang tidak kisah memiliki badan gemuk apabila mengandung kelak.

Bagi Awal pula, dalam hatinya memang teringin untuk memiliki anak tetapi selagi belum ada rezeki mereka berdua akan membuat aktiviti yang disukai mereka.

"Kalau hendak pergi melancong atau ke mana-mana kami akan buat sekarang, nanti bila sudah ada bayi susah pula hendak buat," ujarnya yang menganggap Allah sudah menentukan masa yang tepat untuk mereka mempunyai anak nanti.

Scha pula menambah, walaupun masih dalam fasa pengantin baharu, dia sentiasa berdoa agar dapat mempunyai anak sendiri seperti rakan artisnya yang berkahwin pada tahun yang sama dengan mereka seperti pasangan Diana Danielle dan Farid Kamil.

Berlakon

Bercerita mengenai kerjaya mereka pula, Awal memberitahu, bahawa dirinya masih lagi mencintai dunia lakonan dan dia tidak pernah berhenti dalam bidang itu walaupun kini kelibatnya jarang-jarang dilihat dalam drama atau filem.

ISU Scha dan Awal yang dituduh mencuri kini tinggal menjadi bahan jenaka sahaja.


"Sebelum ini sibuk dengan persiapan perkahwinan, menjadi pengacara dan sebagainya, jadi saya banyak tolak tawaran berlakon, saya tidak pernah lupa bidang itu sebenarnya," jelasnya yang bakal muncul dalam telemovie baharu, Syurga Seorang Isteri pada 2 Februari nanti.

Kata Awal, tahun ini dia akan cuba untuk mengimbangi kembali kerjaya pengacaraan dengan lakonan agar tidak disalah anggap bahawa dirinya sudah melupakan kerjaya berkenaan.

"Ramai yang anggap saya sudah berhenti berlakon, jadi tawaran pun sudah kurang, tahun ini saya akan bahagikan masa untuk kedua-dua bidang itu agar ia selari," ujarnya.

Tambahnya, selepas ini dia akan memulakan penggambaran drama bersiri, 24 episod untuk slot Akasia di TV3 dan mengharapkan pengarah dan penerbit tidak salah anggap bahawa dirinya sudah berhenti berlakon.

Bagi Scha pula, dia sekarang sedang giat mempromosikan filem terbaharunya, Awan Dania The Movie yang bakal ditayangkan pada bulan Mac nanti dan bakal memasuki set penggambaran untuk beberapa telemovie dan drama baharu.

Saya bukan gay! - James Franco

Posted:

Saya bukan gay! - James Franco

Saya bukan gay! - James Franco


JAMES FRANCO


AKTOR kacak, James Franco mengakui dirinya telah ditohmah sebagai seorang gay ketika di zaman persekolahannya dahulu. Namun, pelakon siri filem Spider-Man itu menegaskan dia tidak peduli tentang hal itu kerana dia adalah lelaki sejati.

Ujarnya kepada MTV News: "Di zaman persekolahan saya dahulu, ramai yang membuat spekulasi saya ini seorang gay.

"Sebenarnya, apa yang berlaku ialah apabila saya menolak cinta seorang pelajar wanita. Disebabkan sakit hati, dia telah menyebarkan gosip di sekolah saya itu mendakwa saya seorang gay."

Aktor berusia 34 tahun itu pernah bercinta dengan aktres Marla Sokoloff selama lima tahun sebelum putus cinta dan kembali bercinta, juga selama lima tahun dengan pelakon Anna O'Reilly.

Dia yang kini kembali solo sejak tahun 2011 menegaskan, dirinya tidak kisah dituduh sebagai seorang gay.

"Saya tak kisah digelar sebagai gay kerana saya lelaki sejati!" tegasnya.

Erin Malek bukan gadis liar

Posted:

Erin Malek bukan gadis liar

Erin Malek bukan gadis liar

Oleh RONI HIDAYAT RIDWAN

ERIN mengakui berasa tertekan setiap kali dirinya dilanda kontroversi.


PELAKON Erin Malek dilihat sebagai antara artis muda yang sangat berbakat besar dan sudah mula berkecimpung dalam dunia lakonan pada usia yang masih kecil lagi.

Bagaimanapun, bergelar artis membuatkan pelakon yang memiliki nama sebenar Nur Arina Abdul Malek itu terpalit kontroversi sehingga mencalarkan imej peribadinya.

Pelakon yang bakal menginjak usia 19 tahun itu pernah dituduh menghisap ganja di lokasi penggambaran, bertindik di lidah dan memuat naik gambar seksinya ke dalam Instagram miliknya.

Erin yang ditemui di lakosi penggambaran drama Tiga Nenek Tiga Dara di Wangsa Walk, Wangsa Maju, Kuala Lumpur minggu lalu berkata, dia berharap tidak lagi dikaitkan dengan sebarang cerita kontroversi.

Kosmo!: Boleh ceritakan sedikit perkembangan Erin sekarang?

ERIN: Buat masa ini saya baru sahaja selesai menjalani penggambaran telemovie berjudul Anak Sampah untuk slot Cerekarama di TV3. Selain itu, saya juga turut menjadi pengacara rancangan Uni Challange 1957 yang disiarkan menerusi saluran TVi (180).

Untuk filem pula, pada akhir tahun lalu saya telah berlakon filem berjudul Lari di samping Aaron Aziz, Dira Abu Zahar dan Hazama.

Selepas mendapat keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) pada tahun lalu, adakah Erin tidak menyambung pelajaran ke pusat pengajian tinggi?

Selepas memperoleh keputusan SPM, saya tidak ada perancangan untuk menyambung pelajaran. Saya ingin kembali aktif dalam dunia lakonan memandangkan semasa di tingkatan empat dan lima saya memang jarang berlakon kerana perlu menumpukan kepada pelajaran.

Lagipun keputusan yang saya buat ini turut disokong sepenuhnya oleh kedua-dua ibu bapa. Memandangkan kini saya sudah tidak lagi bersekolah, mereka sudah memberikan kebebasan untuk saya membuat pilihan.

Sebelum ini nama Erin selalu menjadi sebutan kerana beberapa isu kontroversi. Jadi, apakah harapan Erin pada tahun ini?

Sudah tentu saya sangat berharap supaya tidak lagi terbabit dengan cerita-cerita yang negatif memandangkan saya sedang berusaha memantapkan lagi karier dalam bidang lakonan.

Cuma sebagai seorang manusia melakukan kesilapan pastinya sukar untuk dielakkan. Namun begitu, saya akan cuba sedaya upaya agar nama saya bersih daripada sebarang kontroversi.

Apakah komen Erin sekiranya dituduh sebagai seorang gadis liar oleh segelintir pihak?

Biarlah apa yang orang lain ingin cakap tentang diri saya kerana keluarga, rakan-rakan dan teman lelaki lebih mengenali diri saya yang sebenarnya. Bagi saya, orang yang membuat tuduhan sedemikian sebenarnya mempunyai sifat dengki.

Adakah Erin tertekan apabila setiap kali nama Erin diperkatakan ramai kerana kontroversi?

Saya akui pada mulanya saya memang berasa cukup tertekan dan hilang semangat, tetapi ibu dan bapa saya banyak membantu dan memberikan sokongan moral.

Bagaimanapun, saya terpaksa menghadapinya kerana inilah jalan saya pilih dengan menjadi seorang pelakon. Saya sedar apa yang dilakukan oleh seseorang pelakon itu pasti menjadi perhatian ramai.

Jadi, pada usia sekarang ini saya perlu menjadi seorang gadis yang lebih matang. Sudah tiba masanya saya harus bertindak dengan bijak untuk menangani setiap permasalahan yang berlaku terhadap diri saya.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Komen

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved