Rabu, 3 Oktober 2012

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


287 pelajar menengah sertai program 3P negeri Johor

Posted:

287 pelajar menengah sertai program 3P negeri Johor

PARA pelajar yang menyertai Program Khidmat Masyarakat 3P Negeri Johor 2012 anjuran Pejabat Kementerian Pelancongan Negeri Johor bergambar kenangan di Inap Desa Kampung Temenin Baru, Kota Tinggi, Johor baru-baru ini.


PELANCONGAN. Seramai 287 pelajar dari 22 buah sekolah menengah seluruh Johor menyertai Program Pelancongan Pelajar (3P) Negeri Johor 2012 baru-baru ini.

Program tersebut dianjurkan oleh Pejabat Kementerian Pelancongan Negeri Johor dan diadakan di Inap Desa Kampung Temenin Baru, Kota Tinggi.

Ia dirasmikan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri Panti, Datuk Baderi Dasuki.

Menurut Baderi, antara lain, program selama dua hari itu bertujuan memperkenalkan inap desa atau homestay sebagai salah satu destinasi pelancongan kepada para pelajar.

Selain itu, katanya, ia juga bertujuan merealisasikan kempen kesedaran terhadap isu kebersihan di kawasan pelancongan bersesuaian dengan kempen 1Malaysia Green 1Malaysia Clean melalui aktiviti gotong-royong.

Katanya, sepanjang program berlangsung, para peserta mengikuti pelbagai aktiviti berfaedah seperti lawatan produk pelancongan, demonstrasi kraf tangan, menghadiri kenduri kampung dan persembahan kebudayaan.

Belia Kampung Baru, Kuala Benut dapat gelanggang futsal

Posted:

Belia Kampung Baru, Kuala Benut dapat gelanggang futsal

AHMAD (tengah) bersama penduduk selepas perasmian Gelanggang Futsal Parlimen Pontian d Kuala Benut, Pontian, Johor baru-baru ini.


KEMUDAHAN. Bagi memastikan penduduk kampung termasuk belia di Kampung Baru, Kuala Benut, Pontian, Johor dapat mengamalkan gaya hidup cergas, sebuah Gelanggang Futsal 1Malaysia dibina di kawasan itu baru-baru ini.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan yang juga Ahli Parlimen Pontian merasmikan pembukaan gelanggang tersebut.

Beliau berharap, gelanggang itu dapat dimanfaatkan sebaik-baiknya oleh penduduk bagi mengisi masa lapang selain mengeratkan hubungan melalui sukan.

120 pelajar Perlis berjaya tamatkan Rally Pengakap

Posted:

120 pelajar Perlis berjaya tamatkan Rally Pengakap

MD. ISA (10 dari kiri, berdiri) bersama pelajar dan mahasiswa pada program Rally Pengakap 2012 di Sungai Batu Pahat, Kangar baru-baru ini.


KEMBARA. Seramai 160 ahli Pengakap Perlis berjaya menamatkan perkhemahan selama tiga hari dua malam yang diadakan sempena program Rally Pengakap di Hutan Lipur Bukit Ayer, Kangar,Perlis baru-baru ini.

Ahli pengakap tersebut terdiri daripada pelajar dari lapan buah sekolah menengah, 10 buah sekolah rendah dan 30 mahasiswa Kumpulan Latihan Kelana Malaysia serta Universiti Malaysia Perlis.

Perkhemahan itu dianjurkan oleh Majlis Pengakap Daerah Perlis Barat dengan kerjasama Persekutuan Pengakap Malaysia dan Jabatan Pelajaran Negeri Perlis bagi membimbing pengakap dengan aktiviti kembara hutan dan menguji ketahanan fizikal serta mental.

Program berkenaan dirasmikan oleh Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Md. Isa Sabu dan dihadiri Pengarah Pelajaran Negeri, Dun Kasa.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved