Jumaat, 12 Oktober 2012

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


UTM berkonvoi promosikan festival konvokesyen

Posted:

UTM berkonvoi promosikan festival konvokesyen

JAWATANKUASA Fesko bergambar ketika mengadakan konvoi promosi Fesko UTM ke-49 di Johor Bahru baru baru ini.


PROMOSI. Jawatankuasa Festival Konvokesyen (Fesko) ke-49 Universiti Teknologi Malaysia (UTM) tampil dengan strategi baharu bagi mempromosikan acara berkenaan kepada orang ramai dengan mengadakan konvoi mengelilingi bandar raya Johor Bahru baru-baru ini.

Pengarah program, Wan Franny Muhtaddin berkata, melalui konvoi itu, pihaknya yakin dapat menarik 10,000 orang untuk hadir ke festival berkenaan.

Tambahnya, sempena Fesko itu juga, lebih daripada 50 pameran korporat, agensi kerajaan, badan bukan kerajaan dan lebih 180 lot jualan disediakan kepada pengunjung.

25 pelajar ikuti bengkel keusahawanan

Posted:

25 pelajar ikuti bengkel keusahawanan

PARA peserta bergambar kenangan ketika menyertai Bengkel Keusahawanan Ukiran Bunga Kering di Inap Desa, Kampung Temenin Baru, Kota Tinggi baru-baru ini.


BENGKEL. Seramai 25 pelajar Kursus Pelancongan dan Pengembaraan Kolej Komuniti Kota Tinggi (KKKT) mengikuti program dua hari Bengkel Keusahawanan Ukiran Bunga Kering di Inap Desa, Kampung Temenin Baru, Kota Tinggi baru-baru ini.

Pegawai Pendidikan Pengajian Tinggi KKKT, Abdul Kharim Abd. Hamid, berkata, kursus berinspirasikan daun dan bunga kering bagi menghasilkan produk kraftangan seperti penanda buku, poskad dan bunga telur.

Sepanjang kursus tersebut, para peserta didedahkan dengan pengetahuan dan kemahiran dalam bidang kraftangan yang berpotensi untuk dikomersialkan.

Katanya, kursus itu dapat menyediakan maklumat keusahawanan selain menggalakkan para peserta menceburi bidang perniagaan dan mendedahkan para peserta mengenai potensi kraftangan yang mempunyai permintaan tinggi di pasaran.

"Program ini juga bertujuan menjadikan inap desa ini sebagai pusat keusahawanan dalam melahirkan lebih ramai belia terlibat dalam bidang perniagaan," katanya.

Pelajar masuk kampung melalui Karnival MDAB

Posted:

Pelajar masuk kampung melalui Karnival MDAB

PELAJAR UiTM bergambar kenangan ketika menyertai Karnival MDAB di Kepala Batas, Pulau Pinang baru-baru.


KHIDMAT MASYARAKAT. Skuad Mengubah Destini Anak Bangsa (MDAB) Universiti Teknologi Mara (UiTM) menganjurkan Karnival MDAB di Permatang Sintok, Kepala Batas, Pulau Pinang baru-baru ini.

Karnival yang berlangsung selama tiga hari bermula 5 Oktober itu mendapat kerjasama daripada Persatuan Belia 4B Kepala Batas.

Ketua Program Skuad MDAB, Azirah Azeni berkata, karnival seumpama itu dianjurkan dengan matlamat untuk memperkenalkan UiTM kepada masyarakat setempat khususnya kaum bumiputera.

"Memang menjadi fokus kita untuk masuk ke kampung-kampung dan sekolah bagi memberikan pendedahan tentang UiTM kepada generasi muda," ujarnya.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved