Ahad, 9 September 2012

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Satu tanggung bil air tertunggak RM25j

Posted:

Satu tanggung bil air tertunggak RM25j

09/09/2012 7:13pm

KUALA TERENGGANU — Syarikat Air Terengganu Sdn Bhd (Satu) menanggung bil air tertunggak berjumlah RM25 juta yang tidak dijelaskan pengguna sejak 10 tahun lepas.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Husain Embong berkata, kebanyakannya membabitkan pengguna komersil selain beberapa agensi kerajaan.

"Kita kesal dengan sikap sambil lewa pihak-pihak terbabit dan perkara tersebut berlarutan sejak Satu masih dengan nama Jabatan Bekalan Air Terengganu lagi.

"Agensi dan jabatan kerajaan mempunyai peruntukan tahunan untuk bayar bil mereka jadi saya harap mereka lebih 'alert' dan bekerjasama dengan kita dalam hal ini," katanya ketika ditemui pemberita pada Rumah Terbuka Aidilfitri Satu, di sini hari ini.

Beliau berkata, perkara itu tidak sepatutnya berlaku memandangkan tarif air di Terengganu adalah yang terendah berbanding negeri-negeri lain.— BERNAMA

Mayat lelaki ditemui di sisi kereta mewah

Posted:

Mayat lelaki ditemui di sisi kereta mewah

09/09/2012 6:36pm

KUALA LUMPUR — Seorang lelaki ditemui mati dalam keadaan terbaring di sisi sebuah kereta mewah di tepi jalan di Batu 5 1/2, Bangi, hari ini, dipercayai akibat dibunuh.

Ketua Polis Daerah Kajang, ACP Ab. Rashid Ab. Wahab berkata, mangsa dikenali sebagai Won Sin Keong, 42, dari Batu 9, Cheras.

Mayat lelaki itu ditemui orang ramai pada pukul 8 pagi dengan berpakaian lengkap, katanya kepada pemberita, di sini.

Katanya, semua barangan peribadi termasuk dompet serta barangan berharga ditemui pada mangsa.

"Siasatan lanjut mendapati terdapat lebam di muka dan mata sebelah kanan dan terdapat kesan hentakan pada kepala mangsa," katanya.— BERNAMA

Ingkar: 3,892 nama pelatih PLKN diserah kepada polis

Posted:

Ingkar: 3,892 nama pelatih PLKN diserah kepada polis

09/09/2012 6:28pm

KOTA BHARU — Jabatan Latihan Khidmat Negara (JLKN) telah menyerahkan kepada polis 3,892 nama bakal pelatih yang gagal melaporkan diri untuk mengikuti Program Latihan Khidmat Negara (PLKB) sejak 2010.

Ketua Pengarah JLKN, Datuk Abdul Hadi Awang Kechil berkata, pihaknya menyerahkan kepada polis untuk membuat siasatan sebelum tindakan diambil terhadap pelatih terbabit.

"Kami tidak ada pilihan selain menghantar nama mereka kepada pihak polis kerana sesiapa yang ingkar dan disahkan melanggar peraturan itu tidak diberi sebarang pengecualian atau penangguhan," katanya kepada pemberita selepas pelancaran pergerakan pelatih PLKN Kumpulan 3 Siri 9/2012 di Poly-Tech Mara, di sini hari ini.

Katanya, JLKN mengambil masa untuk menyediakan senarai tersebut kerana perlu memastikan kesahihan setiap kes termasuk kegagalan pelatih memberi alasan kukuh untuk tidak menghadiri PLKN.

Abdul Hadi berkata, mereka yang didapati bersalah akan didenda menjalani khidmat komuniti selama 240 jam.— BERNAMA

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved