Selasa, 18 September 2012

Kosmo Online - Stailo


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Stailo


Britney Spears kembali beraksi

Posted:

Britney Spears kembali beraksi

Susunan MOHAMMAD HAFIZ AHMAD

LAGU Baby One More Time, Sometimes dan Opps! I Did It Again menjulang nama Britney Jean Spears, 31, atau lebih dikenali Britney Spears. Kemunculannya di persada seni antarabangsa pada tahun 1999 mendapat perhatian ramai sehingga menyebabkan kehadiran anak kelahiran McComb, Mississippi, Amerika Syarikat (AS) itu mencipta fenomena yang luar biasa.

Populariti Britney pantas melonjak sehingga diangkat sebagai ikon muzik setaraf penyanyi tersohor seperti Madonna, Micheal Jackson dan Whitney Houston. Dia bukan saja berbakat dalam bidang nyanyian dan tarian malah memiliki aura dan stail tersendiri.

Justeru, tidak hairanlah nama Britney masih menjadi sebutan dan kemunculannya dalam pelbagai acara dan konsert sentiasa dinanti-nantikan.

Pada awal kemunculannya, penyanyi berambut perang keemasan berbintang Sagitarius itu lebih gemar tampil ringkas dan konservatif dalam penampilan. Gaya ala remaja sekolah dengan rambut bertocang dua dalam klip video lagu Baby One More Time menonjolkan sisi naif Britney sebagai remaja berumur 17 tahun.

Senyuman manis yang menampakkan barisan giginya yang putih dan tersusun rapi menjadi signatur anak kepada pasangan Lynne Irene dan James Parnell Spears itu.

Pesona

Namun, sisi naif Britney berubah apabila muncul dalam album kedua dengan gaya seksi. Ia merupakan detik permulaan Britney sebagai selebriti yang tampil berani dan tersendiri ketika melepasi lensa kamera.

Beliau lebih selesa bergaya seksi pada setiap persembahan atau ketika melangkah di karpet merah yang menjadi idaman setiap wanita untuk memiliki tubuh seperti penyanyi yang pernah muncul dengan filem, Crossroad (2002) ini.

Sejak tahun 1998 hingga kini, Britney tampil berbeza dengan cita rasa fesyen yang pelbagai malah sering bertukar warna rambut setiap kali kemunculannya di khalayak ramai.


DRES mini Azzedine Alaia menjadi pilihan Britney ketika menjadi juri tetap program realiti, The X-Factor di Missouri, Amerika Syarikat.


Selepas album kedua yang mencatat jualan sebanyak 20 juta keping di seluruh dunia, Britney muncul dengan imej skirt mini sekali gus memperaga sebahagian tubuhnya yang seksi. Imej ini lantas menjadi ikutan sehingga Britney menjadi budaya pop alaf baharu.

Masih ingat busana yang disarung Britney ketika Anugerah Video Muzik MTV (VMA) pada tahun 1999? Kardigan renda berlabuci dengan kolar berbulu itu sepatutnya dipakai bersama gaun tetapi beliau tampak yakin menggayakan baju itu.

Detik fesyen paling buruk Britney ialah ketika beliau menghadiri Anugerah Muzik Billboard 2000. Baju labuh rona jingga, sarung kaki, korset, topi dan but baldu mendapat kritikan hebat daripada pengkritik fesyen. Ibarat aduan dua imej berbeza dengan konsep baju yang tidak dominan.

Cinta asmara dua merpati sejoli antara Britney dan penyanyi, Justin Timberlake meninggalkan momen manis kepada peminat apabila kedua-duanya muncul sedondon dalam busana inspirasi ala koboi berasaskan fabrik jean ketika menghadiri Anugerah Muzik Amerika (AMA) tahun 2001. Kelibat pasangan selebriti berkenaan kelihatan manis dan secocok.

Sementara itu, persembahan Britney di pentas Video Music Awards (VMA) 2001 ketika menyanyikan lagu I'm Slave 4 U turut menjadi bualan hangat gara-gara berpakaian menjolok mata sambil menari bersama ular albino.

Dengan hanya memakai coli hijau dan seluar pendek rona firus, Britney tampak begitu yakin beraksi di atas pentas sehingga penampilannya itu diabadikan di muzium patung lilin, Madame Tussauds, di London.

Kegemilangan Britney tidak berpanjangan apabila dia menghadapi pelbagai masalah peribadi sehingga dimasukkan ke Pusat Rawatan UCLA, di California akibat kecelaruan mental pada tahun 2008.

Semuanya gara-gara perkahwinannya dengan model dan penari, Kevin Federline, yang membawanya ke sebuah pengalaman hidup yang huru-hara.

Sepanjang tempoh perkahwinan yang mengurniakan mereka dua orang anak iaitu Sean Preston, 6, dan Jayden, 5, itu, satu demi satu detik hitam menyelubungi perjalanan seni Britney. Selama beberapa tahun, media mensensasikan mengenai karier Britney yang telah sampai ke penghujungnya.


TAMPIL ayu dan bersahaja pada awal kemunculan sekitar tahun 1998.


Faktor X Britney

Mujur atas usaha penerbit dan pengkritik terkenal, Simon Cowell membawa kembali kemasyuran Britney di persada muzik antarabangsa apabila beliau muncul sebagai juri tetap program nyanyian realiti TV, The X Factor. Cowell sanggup membelanjakan $15 juta (RM46.2juta) bagi mendapatkan khidmat Britney untuk berada di sisinya sepanjang musim kedua program itu.

Transformasi positif Britney bermula apabila kelibatnya dalam program itu memperlihatkan kematangan dari segi pemakaian dan penampilan yang anggun. Pemilihan pakaian, solekan dan gaya rambut lebih terurus dan sempurna.

Ketika menghadiri sesi uji bakat pertama di Austin, Texas dia menyarung dres neon merah jambu daripada Brian Lichtenberg dipadankan bersama sepatu Yves Saint Laurent (YSL).

Britney tampil ceria di Bandar Kansas, Missouri apabila memilih dres mini kembang rona putih Azzedine Alaia bersama sandal Miu Miu untuk sesi kedua. Cita rasa fesyen penyanyi ini semakin tinggi dengan memakai baju manik keemasan lengan panjang rekaan Lorena Sarbu diadun cantik bersama sepatu metalik Giuseppe Zanotti di San Francisco, California.

Sewaktu uji bakat di Greensboro, Carolina Utara, tunangan kepada Jason Trawick, 39, ini bergaya dengan dres sendat rona hitam daripada jenama kegemarannya, Hervé Léger disesuaikan bersama kasut bertali Valentino.

Dia kembali menyarungkan baju daripada jenama yang sama ketika menghadiri sesi pemilihan di Providence, Rhode Island. Dres mini rona merah menyala itu digabungkan dengan sepatu YSL.

Pilihan terbaik Britney dan kumpulan tatarias yang diketuai oleh jurugaya, June Ambrose sepanjang program tersebut setakat ini ialah pada majlis pelancaran The X-Factor di Hollywood, California. Beliau memakai busana anggun bercorak Ornate rona biru terang daripada Stella McCartney.

Gel bebaskan parut jerawat

Posted:

Gel bebaskan parut jerawat


GEL ini dikatakan berupaya menghapuskan parut jerawat dalam masa beberapa minggu sahaja.


MEMILIKI wajah yang bersih, mulus tanpa sebarang cela dan bekas-bekas jerawat yang hodoh menjadi impian ramai dalam kalangan kita. Bahkan, ramai yang sanggup melabur ribuan ringgit bagi mendapatkan wajah persis selebriti ternama.

Begitu juga dengan seorang model dan Mr. World Malaysia 2010, David Lian, 22. Kerjaya sebagai model profesional memerlukan David memiliki wajah yang mulus tanpa cela mahupun kesan parut yang mencacatkan wajah.

"Paras rupa merupakan keutamaan di hadapan kamera dan saya harus menjaganya setiap masa. Walau bagaimanapun, gaya hidup saya menyebabkan kulit saya mudah berjerawat sehingga meninggalkan parut kekal," ujar David ketika ditemui.

Masalah yang sama menjadi mimpi ngeri buat ahli pasukan sorak dari Vulcanz All-Girls, SMK Seafield, Subang Jaya, Esther Erin Wong, 16.

Latihan tarian sehingga lewat malam sekerap enam kali seminggu membuatkan kulit wajah gadis itu berminyak dan mudah berjerawat.

"Walaupun jerawat mula susut, kesat parut masih lagi kelihatan dan ia sukar untuk dihilangkan," ujarnya.

DARI kiri: David, Careen dan Esther merupakan antara pengguna dan duta Hiruscar yang berjaya menangani masalah parut jerawat.


Namun, masalah kedua-dua personaliti tersebut akhirnya dapat diatasi selepas mencuba Gel Hiruscar Post Acne. Ia mudah disapu, cepat meresap, tidak berminyak dan berbau harum. Rumusan tanpa alkohol juga tidak menimbulkan alahan selain memastikan kulit tidak terasa hangat.

Produk ini telah diuji secara klinikal untuk menghilangkan parut jerawat dalam tiga langkah mudah.

Pertama, ia memulihkan dan melicinkan kulit parut jerawat yang dalam, kedua, ia mencerahkan bintik-bintik hitam dan mengurangkan kemerahan selepas jerawat pulih dan ketiga ia mengelakkan pertumbuhan jerawat berulang.

"Kesan parut mula berkurang walaupun hanya menggunakannya selama beberapa minggu sahaja," ujarnya ketika ditemui pada majlis pelancaran produk itu di Kota Damansara, Petaling Jaya, Selangor.

Majlis berkenaan turut dihadiri duta dan pengguna Hiruscar iaitu selebriti blogger, Careen Tan, 23 dan model serta pelakon Nurafiqah Liana Hazrin, 22.

Hiruscar Post Acne dijual pada RM38.80 bagi setiap tiub 10 gram dan boleh didapati di farmasi terkemuka dan Watsons di seluruh negara.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved