Jumaat, 28 September 2012

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


Tetamu diperdengar bacaan al-Quran

Posted:

Tetamu diperdengar bacaan al-Quran

HALIMAH (berdiri, lima dari kiri) bergambar bersama Suraya (berdiri, enam dari kanan) dan Umi Kalsom (berdiri, empat dari kiri) serta tetamu yang hadir pada majlis rumah terbuka Aidilfitri di Taman Kota Jaya 2, Kota Tinggi baru-baru ini.


BACA AL-QURAN. Johan qariah Tilawah Al-Quran Peringkat Antarabangsa 2011, Suraya Abu Hassan telah memperdengarkan bacaan al-Quran pada majlis rumah terbuka Aidilfitri di kediamannya di Taman Kota Jaya 2, Kota Tinggi baru-baru ini.

Pada majlis itu, guru beliau yang juga juara qariah tilawah antarabangsa tahun 1993, 1994 dan 2002, Umi Kalsom Mad Zin, 60, juga diundang untuk memperdengarkan bacaan al-Quran.

Sementara itu, seorang anak didik Suraya, Amira Badriyah Azaha, 12, yang merupakan johan Tilawah Al-Quran Peringkat Sekolah Negeri Johor tahun 2012 turut memperdengarkan bacaan al-Quran.

Majlis dari pukul 12 tengah hari hingga 5 petang itu dikunjungi 1,000 tetamu termasuk para pemimpin setempat dengan disajikan pelbagai jenis juadah seperti ketupat, lemang, roti canai, roti jala, tapai, kuih-muih dan buah-buahan tempatan.

Antara pemimpin yang hadir pada majlis tersebut ialah Ahli Parlimen Tenggara, Datuk Halimah Mohamed Sadique.

Makan malam amal kutip dana untuk pesakit kanser

Posted:

Makan malam amal kutip dana untuk pesakit kanser

VINCENT (dua dari kiri) menyampaikan replika cek kepada Zulkifli (kanan) pada majlis Makan Malam Amal Setulus Ikatan Satu Impian di Kota Bharu baru-baru ini.


SUMBANGAN. Hotel Grand Riverview dengan kerjasama FireFly dan Jamu Mak Dara menganjurkan Majlis Makan Malam Amal Setulus Ikatan Satu Impian bagi mengutip dana untuk disumbangkan kepada Tabung Majlis Kanser Negara (Makna) di hotel itu di Kota Bharu baru-baru ini.

Pada majlis itu, pihak penganjur majlis dianjurkan berjaya mengutip sumbangan sebanyak RM57,000 bagi membantu para pesakit kanser di seluruh negara.

Sumbangan berkenaan telah diserahkan oleh Pengurus Besar Hotel Grand Riverview, Vincent Chua kepada wakil Makna, Dr. Zulkifli Mustafa.

Pekebun kecil Pulau Sebatik dapat bantuan benih sawit

Posted:

Pekebun kecil Pulau Sebatik dapat bantuan benih sawit

ABDUL MUIS (tiga dari kiri) menyatakan sesuatu kepada salah seorang pekebun kecil yang menerima bantuan benih kelapa sawit di Pulau Sebatik, Tawau baru-baru ini.


BANTUAN. Seramai 20 pekebun kecil di Pulau Sebatik, Tawau baru-baru ini menerima bantuan 5,000 benih kelapa sawit dalam usaha membantu meningkatkan taraf hidup dan ekonomi keluarga.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sebatik, Abdul Muis Picho berkata, setiap pekebun diberikan 250 pokok benih sawit untuk ditanam di atas tanah mereka yang berkeluasan dua hektar.

Katanya, program bantuan itu adalah kesinambungan daripada bantuan serupa yang diberikan pada tahun lalu sehingga membolehkan setiap pekebun meraih pendapatan mencecah RM2,000 sebulan.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved