Ahad, 4 Disember 2011

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Terkulai selepas mengamuk

Posted:

Terkulai selepas mengamuk

Terkulai selepas mengamuk

Oleh NOR SHAFAWATI YUP
shafawati.yup@kosmo.com.my

SUSPEK ditembak mati selepas mengamuk dan menyerang polis di dalam Wad 18 HKL kelmarin.


KUALA LUMPUR - Suasana tenang di Wad 18 Hospital Kuala Lumpur (HKL) kelmarin bertukar cemas apabila seorang lelaki Nigeria berbadan sasa yang ditahan selepas dipercayai menelan 46 ketulan syabu mengamuk dan menyerang anggota polis sebelum suspek mati ditembak di situ.

Kejadian yang tidak diduga itu berlaku pukul 9.45 malam apabila suspek berusia 31 tahun tersebut dapat memutuskan gari yang dikenakan pada tangan dan besi katil sebelum mengamuk dengan memecahkan cermin tingkap dan lampu syiling.

Difahamkan, ketika kejadian terdapat kira-kira lapan pesakit pada bahagian tempat suspek diletakkan dan lebih 20 lagi berada di dalam wad tersebut. Suspek ditahan di katil nombor 10, Wad 18, Tingkat 4 hospital itu.

Seorang penjaga pesakit yang enggan dikenali memberitahu, kejadian berlaku begitu pantas hingga dia sendiri tidak sempat untuk menyembunyikan diri dan hanya melindungi suaminya yang terlantar dari melihat insiden tersebut.

Katanya, dia dapat melihat bagaimana suspek merentap gari yang dipasang beberapa kali hingga besi itu terputus dan tercampak sebelum memecahkan lampu syiling.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Full content generated by Get Full RSS.

Ribut, hujan lebat landa KL

Posted:

Ribut, hujan lebat landa KL

Ribut, hujan lebat landa KL

Oleh FIRDAUS HASSAN
firdaus.hassan@kosmo.com.my


BEGINILAH keadaan sebuah papan tanda gergasi yang tumbang semasa ribut dan hujan lebat di Kepong semalam.


KUALA LUMPUR - Beberapa pengguna jalan raya cemas apabila sebuah papan iklan gergasi di persimpangan berhampiran Kompleks Desa Kepong di sini tumbang menyembah bumi ketika hujan lebat dan ribut kencang yang melanda ibu negara hampir sejam petang semalam.

Dalam kejadian pada pukul 6 petang itu, tiang papan iklan itu patah lalu tumbang ke arah jalan raya semasa warga kota mula berpusu-pusu untuk pulang ke rumah.

Bagaimanapun, semua pengguna jalan raya di laluan itu menarik nafas lega apabila papan iklan itu tumbang ke bahagian bahu jalan.

Tiada kemalangan jiwa dilaporkan daripada kejadian tersebut.

Jurucakap Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur berkata, sehingga pukul 8 malam pihaknya menerima lebih daripada 10 laporan berhubung kejadian pokok tumbang termasuk tiga buah kenderaan yang dihempap pokok di Kepong.

"Pokok tersebut dikatakan tumbang selepas hujan lebat yang disusuli angin kencang selama hampir sejam sejak pukul 6 petang hari ini (semalam).

"Selain Kepong, kita turut menerima laporan di Wangsa Maju, Jelatek, Kampung Baru, Mont Kiara serta Taman Koperasi Polis di sini," katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Katanya, hujan lebat itu juga telah menyebabkan beberapa jalan di Kepong dinaiki air, namun masih boleh dilalui kenderaan.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Full content generated by Get Full RSS.

Panjat macam orang muda

Posted:

Panjat macam orang muda

Panjat macam orang muda

Oleh MANIRAH OTHMAN
manirah.othman@kosmo.com.my


SENIK (tiga dari kiri) diiringi anggota keselamatan selepas ditemui dalam keadaan lemah dan berselimutkan ranting di puncak Bukit Jong, Kuala Terengganu semalam.


KUALA TERENGGANU – Misteri menyelubungi sebuah keluarga apabila bapa mereka yang nyanyuk dan dikatakan hilang sejak Rabu lalu ditemui terbaring di kawasan cerun dengan berselimutkan ranting di puncak Bukit Jong dekat sini semalam.

Senik Mamat, 87, ditemui pada pukul 10 pagi oleh seorang pencari madu, Mohd. Azam Ismail, 31, kira-kira 13 kilometer dari rumah mangsa di Kampung Lerek, Tepoh di sini.

Beberapa hari sebelum dijumpai, keluarga, penduduk dan pihak berkuasa telah mencarinya di situ namun tidak menemuinya.

Anak mangsa, Abdullah, 49, memberitahu, bapanya disedari hilang ketika dia hendak menghantar nasi kepada lelaki itu pada pukul 4 petang Rabu lalu. Abdullah tinggal di Kampung Jeram Banggol Peradong di sini iaitu kira-kira lima kilometer dari rumah bapanya.

Katanya, dia pulang semula ke rumah sebelum kembali sejam kemudian dan mendapati bapanya masih belum pulang. Dia bersama ahli keluarga lain kemudian mencari di kawasan sekitar tetapi gagal menemuinya.

"Esoknya, kami mencari lagi di beberapa buah kampung lain sebelum membuat laporan polis pada Jumaat lalu. Kami juga mencarinya di sekitar kawasan Bukit Jong tetapi tidak habis sebab keadaan bukit yang curam dan cuaca tidak mengizinkan.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved