Rabu, 9 November 2011

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Mencari jalur positif

Posted:

Mencari jalur positif

Mencari jalur positif

ADA getar antara sayu dan kekuatan yang terdengar jelas dalam nada bicara seorang Nabila Huda Suhaimi atau nama pentasnya Nabila dan senang juga disapa sebagai Abil.

Bagaimanapun saat ditanya tentang perjalanan hidupnya yang kini kembali solo, sambil tersenyum dia memberitahu dia kuat menerima dugaan hidup yang datang kepadanya. Sementelah kata Abil lagi, keputusan untuk berpisah datang daripada dirinya sendiri dan dia harus menerima apa yang terjadi dengan hati terbuka.

Sebolehnya dia tidak mahu membogelkan lagi kisah rumah tangga bersama Zaidy Zailani yang dibina tiga tahun lalu yang sudah berpenghujung baru-baru ini. Dengan berhemah aktres tersebut meminta jasa baik semua pihak agar memahami situasinya. Dia mahu biar cerita duka antara mereka hanya selesai secara rasmi di mahkamah dan 'kes' itu ditutup rapat.

Bukan tidak mahu berkongsi cerita dengan khalayak, namun kata Abil dia tidak suka memburukkan lagi keadaan. Akuinya, Zaidy yang juga akrab disapa Eddy yang terlebih dahulu telah menjadi kekasihnya selama lapan tahun adalah seorang lelaki yang baik. Dan lagi, soal jodoh dan maut semua itu kerja Tuhan.

Wanita berusia 27 tahun itu juga bukan memberi alasan bahawa rumah tangga yang berkecai itu dipulangkan semula kepada 'kerja Tuhan', sebaliknya mengaku bahawa dia juga bukan wanita dan seorang isteri atau ibu yang sempurna. Bagi Abil, tanggungjawab seorang isteri itu cukup besar sehingga terkadang dia tewas dengan tanggungjawab yang harus digalas sebaik mungkin.

"Eddy adalah seorang lelaki yang baik, mungkin saya sahaja bukan seorang wanita dan isteri yang sempurna. Jujur saya katakan, saya tidak mahu menjadi isteri derhaka yang sentiasa ada perasaan marah atau kurang puas hati terhadap suami. Daripada sering bertengkar tentang isu berbangkit, saya nekad minta dilepaskan," katanya.

Bagaimanapun bukan semudah itu dia membuat keputusan untuk dilepaskan. Jika ada pihak yang melihat ia sebagai isu remeh atau sengaja dibikin besar untuk dia kembali menjalani kehidupan solo kerana berasa terkongkong, itu adalah satu tuduhan kurang bernas. Bagi aktres itu, biar hanya dia dan Eddy yang mengetahui punca utama perpisahan mereka.


WALAUPUN mereka sudah berpisah dengan suami, mereka sepakat untuk menjaga anak, Keisha Laila secara sama rata.


Mengulas tentang dia berasa terkongkong selepas berkahwin, kata Abil: "Tidak sama sekali. Sejak berkahwin dan menjadi isteri Eddy, dia tidak pernah melarang saya melakukan kerja yang amat saya cintai iaitu berlakon. Jadi tidak timbul isu tersebut kerana kami menjalani rutin kehidupan yang normal, hanya saya akui saya terlalu sibuk bekerja sehingga selalu tidak mempunyai masa untuk suami dan anak. Sebab itu saya katakan bahawa saya juga bukan seorang wanita dan isteri yang sempurna."

Abil kemudian terjerit kecil apabila soalan tentang dia bermain kayu tiga dengan seorang lelaki kaya yang menjadi punca keruntuhan rumah tangga mereka diajukan.

Pantas mulutnya mengatakan: "Itu fakta bodoh. Saya tidak ada orang ketiga atau bercinta dengan lelaki kaya. Saya tidak berkawan dengan lelaki kaya. Itu bukan saya."

Ujar anak kepada rockers Amy Search ini lagi, dia bagaimanapun tidak boleh menutup mulut orang daripada terus melemparkan pelbagai spekulasi. Sudah alah tegal biasa, Abil sebaliknya meminta khalayak cuba berfikiran positif dan jangan suka untuk menuduh sembarangan tanpa duduk di dalam situasi yang dihadapi seseorang seperti dirinya.

Ditanya tidakkah dia memikirkan soal anak sulung mereka, Keisha Laila, dua tahun, kata Abil, Keisha adalah punca yang membuat dia mempertahankan dan cuba memperbaiki masalah rumah tangganya sebelum ini. Namun setelah sekian lama, dia akhirnya tewas dengan perasaan sendiri.

"Tahu tak, saya selalu sedih kerana tidak mempunyai banyak kualiti masa dengan anak saya. Sebagai seorang ibu, saya selalu rasa kecewa apabila memikirkan hal itu kerana saya harus menghabiskan banyak masa di lokasi, tempat saya mencari rezeki. Tapi saya tidak boleh berbuat apa kerana saya harus keluar bekerja," katanya yang bagaimanapun tetap bertemu anaknya setiap hari, namun tidak mempunyai kesempatan untuk meluangkan lebih banyak masa membelai anaknya.

Mengaku dia kasihan terhadap Keisha dan menganggap perpisahan yang terjadi sebagai memalukan, dia dan Eddy bagaimanapun sepakat untuk bergilir menjaga buah cinta mereka sebaik mungkin. Mereka juga mahu Keisha tidak berasa kekurangan kasih sayang ibu dan bapa, biar cinta dia dan Eddy tidak lagi bersemi.

Semua itu kata Abil cuba direalisasikan sebaik mungkin memandangkan dia dan bekas suami tidak berseteru selepas berpisah. Mereka sebaliknya menjadi lebih bertolak ansur dan belajar menghargai serta memahami antara satu sama lain.

"Jika saya sibuk, Eddy akan menjaga Keisha dan begitu sebaliknya. Kami bertekad untuk memastikan Keisha mendapat kasih sayang yang sempurna daripada kami walaupun kami berpisah," ujarnya yang sudah mula bergilir menjaga Keisha dengan Eddy.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved