Jumaat, 16 September 2011

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Lima rumah kedai hangus terbakar

Posted:

Lima rumah kedai hangus terbakar

Lima rumah kedai hangus terbakar

16/09/2011 9:24pm

PELABUHAN KLANG – Sederet lima buah rumah kedai di kawasan perindustrian Bandar Armada Putra di Lorong Sungai Chandong 12A, Pelabuhan Barat di sini musnah dalam kebakaran petang tadi.

Lebih 10 letupan dilaporkan turut berlaku.

Penolong Pengarah Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Selangor, Mohd Sani Harul berkata, siasatan awal mendapati kebakaran yang berlaku kira-kira 3 petang itu dipercayai bermula dari stor simpanan minyak hitam di deretan premis berkenaan.

Beliau berkata, seramai 50 anggota bomba bersama lima jentera dari lima balai bomba iaitu Pelabuhan Klang, Sri Andalas, Shah Alam, Bukit Jelutong dan Subang Jaya dikejarkan ke tempat kejadian sebaik mendapat panggilan kira-kira 3.30 petang.

Katanya, 40 anggota bomba dan penyelamat Pelabuhan Barat turut membantu operasi memadam kebakaran selain pihak Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) yang menambah tekanan air untuk melancarkan kerja-kerja mengawal api dari merebak.

"Kita berjaya mengawal kebakaran dari merebak dan mengecilkan kawasan terbakar menjelang pukul 6 petang serta mengurangkan letupan yang berlaku dipercayai akibat minyak hitam yang disimpan di premis berkenaan," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Sehingga pukul 7.30 malam tadi api masih marak namun berjaya dikawal oleh pihak bomba. – Bernama

Lelaki maut selepas motosikal terbabas

Posted:

Lelaki maut selepas motosikal terbabas

Lelaki maut selepas motosikal terbabas

16/09/2011 9:03pm

GEORGETOWN 16 Sept – Seorang lelaki maut selepas motosikal yang ditunggangnya terbabas di Kilometer 6.9 Jambatan Pulau Pinang menghala Butterworth pagi ini.

Ketua Polis Daerah Timut Laut, ACP Gan Kong Meng berkata, kejadian pada kira-kira pukul 6 pagi itu menyebabkan S. Sathees, 22, dari Taman Bukit Jambul, di sini, mati ditempat kejadian akibat kecederaan parah.

"Akibat kejadian dia dan motosikalnya terseret kira-kira 31 meter sehingga menyebabkan dia mengalami kecederaan parah di bahagian kepala," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau berkata, mayat Sathees dihantar ke Hospital Pulau Pinang (HPP) untuk bedah siasat, dan kes sedang disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Difahamkan lelaki itu baru pulang meraikan sambutan hari lahirnya hari ini bersama rakan-rakannya di Georgetown sebelum terlibat dalam kemalangan itu. – Bernama

Pameran kerjaya, pendidikan JobStreet

Posted:

Pameran kerjaya, pendidikan JobStreet

Pameran kerjaya, pendidikan JobStreet

16/09/2011 8:40pm

KUALA LUMPUR – JobStreet.com hari ini melancarkan Pameran Kerjaya dan Latihan Malaysia ke-12 (MCTF"11) berserta Pameran Pengajian Lanjutan (PGEF) ke-15 di Pusat Pameran Mid Valley di sini selama tiga hari.

Ia yang dianjurkan bersama dengan AIC Media and Events Group, menempatkan lebih 120 syarikat tempatan dan antarabangsa yang menawarkan lebih 10,000 peluang pekerjaan.

Kira-kira 11,000 pencari kerja menghadirinya hari ini.

"Pencari kerja memberitahu kami mereka yakin untuk mencari kerja dalam pasaran pekerjaan sekarang," kata Ketua Pegawai Operasi JobStreet.com, Suresh Thiru.

"Malah indeks pencari pekerjaan yang dikesan sejak 2000 menunjukkan keyakinan paling tinggi dilihat pada tahun ini," katanya.

MCTF"11 menawarkan pelbagai peluang pekerjaan dalam pelbagai sektor pada peringkat siswazah yang baru lulus hingga tahap pengurusan, di samping mempromosi pengajian sepanjang hayat sebagai sebahagian rancangan kerjaya. – Bernama

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved