Rabu, 29 Januari 2014

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


32 pendatang haram ditemui kelaparan

Posted:

32 pendatang haram ditemui kelaparan

32 pendatang haram ditemui kelaparan

Oleh NORLIDA AKMAR IDROS
norlida.idros@kosmo.com.my

SEBAHAGIAN warga Myanmar dan Bangladesh yang ditahan berdekatan UUM kerana tidak memiliki dokumen perjalanan yang sah di Kompleks UPP Bukit Kayu Hitam semalam.


BUKIT KAYU HITAM – Seramai 32 pendatang asing tanpa izin (PATI) warga Myanmar dan Bangladesh yang masuk ke negara ini secara haram ditemui Unit Pencegah Penyeludupan (UPP) Bukit Kayu Hitam dalam keadaan kelaparan dan kotor di kawasan hutan di Sintok dekat sini semalam.

Kesemua mereka yang berusia antara 16 hingga 30 tahun itu dipercayai masuk ke negara ini menerusi hutan sempadan Malaysia-Thailand sejak empat hari lalu.

Kumpulan PATI tersebut dikatakan telah berjalan sejauh kira-kira 20 kilometer dari sempadan negara dengan hanya berkaki ayam sebelum ditemui anggota UPP kira-kira pukul 6.30 pagi.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Maut selepas diseret 43 kilometer

Posted:

Maut selepas diseret 43 kilometer

Maut selepas diseret 43 kilometer

Oleh FIRDAUS HASSAN
firdaus.hassan@kosmo.com.my

IPOH – Seorang operator kilang Proton di bahagian operasi ditemui maut dalam keadaan mengerikan selepas beberapa anggota badannya hancur selepas diseret dipercayai oleh kenderaan berat sejauh 43 kilometer dalam satu kejadian langgar lari di Kilometer (KM) 274.2, Lebuh Raya Utara-Selatan (PLUS) berhampiran susur keluar Simpang Pulai di sini semalam.

Dalam kejadian pukul 2.15 pagi itu, sebahagian anggota badan mangsa, Ahmad Mahmud, 25, yang berasal dari Kampung Baru Majidi, Serdang, Kedah turut ditemui di KM317.2, dekat susur keluar Tapah.

Semasa kejadian, mangsa yang masih bujang dalam perjalanan pulang dari kampungnya selepas bercuti sejak Ahad lalu menuju ke tempat kerjanya di Proton City, Tanjung Malim dekat sini dengan menunggang motosikal jenis Honda EX5.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

4,000 barangan dijual murah

Posted:

4,000 barangan dijual murah

4,000 barangan dijual murah

Oleh HELMI MOHD. FOAD
helmi.foad@kosmo.com.my


NAJIB (tiga dari kanan) dan Hasan (empat dari kanan) meninjau harga barang selepas melancarkan Kempen Penurunan Harga di pasar raya AEON Cheras Selatan, Balakong, Serdang semalam.


SERDANG – Perdana Menteri mengumumkan kira-kira 4,000 jenis barangan yang dijual di 955 cawangan pasar raya di seluruh negara diturunkan harga antara 15 hingga 70 peratus sepanjang tempoh Kempen Penurunan Harga selama enam bulan mulai semalam.

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kempen tersebut yang dilaksanakan oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan itu melibatkan 10 syarikat pasar raya terkemuka tempatan dan asing.

Beliau berkata, pasar raya terlibat ialah Econsave, AEON, AEON Big, Mydin, NSK, 99 Speedmart, Segi Fresh, Giant, KK Mart dan Tesco manakala barangan yang diturunkan harga antaranya produk makanan segar, makanan sejuk beku, makanan kering, minuman dalam tin, keperluan bayi dan kanak-kanak.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved