Jumaat, 15 November 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Remy elak cerita panas

Posted:

Remy elak cerita panas

Remy elak cerita panas

SUDAH lama tidak mendengar khabar pelakon berwajah macho iaitu Remy Ishak. Apa cerita terbaharu bekas kekasih pelakon Tiz Zaqyah itu?

Peluang bertemu dengan Remy ketika hadir pada sidang akhbar memperkenalkan pengacara Anugerah Skrin 2013 (ASK2013) di Hotel Double- tree Hilton, Kuala Lumpur, diguna- kan Kosmo! untuk mendekati dan juga mengetahui kehidupan Remy sekarang.

Remy yang kelihatan garang dengan potongan rambut pendek itu memberitahu, kehidupannya kini banyak di habiskan di lorong-lorong gelap dengan bergaduh. Dalam erti kata lain, Remy kini sudah menjadi gengster!

Bagaimanapun, kehidupan gengster yang dilalui Remy atau nama sebenarnya, Mohammad Zalimei Ishak itu bukan di dunia realiti, sebaliknya pelakon berusia 31 tahun itu sekadar menjayakan sebuah watak gengster bernama Iskandar untuk drama terbaharu arahan Kabir Bhatia.

"Saya dibesarkan oleh Faizal Hussein yang membawa watak bapa kepada Iskandar.

"Ketika kecil Iskandar seorang budak nakal dan bila dewasa dia terjebak pula dalam dunia kongsi gelap," ujarnya mengenai drama bersiri terbaharu berjudul Jiwa itu.

Selain Faizal, drama bersiri untuk tayangan slot Aksi di TV3 itu turut dibintangi oleh Siti Elizad dan Kamal Adli.

Disoal kenapa memilih watak geng- ster sedangkan dulu dia sering membawakan watak hero romantis, kata anak kedua daripada empat beradik itu, dia sudah terbiasa dengan watak yang sama dan ingin mencabar diri untuk meneroka watak seperti geng- ster pula.

"Bukan saya tidak pernah bawa watak gengster. Dalam filem Jiwa Taiko saya pernah melakonkan watak gengster, cuma kali ini sedikit berbeza dan saya sukakan sesuatu yang berbeza," tuturnya yang bakal muncul dengan filem CEO dan Sejoli pada tahun depan.

FIGURA kacak ini enggan lagi membiarkan dirinya tercampak ke dalam kancah kontroversi.


Bukan sengaja menyepi diri

Menjawab mengenai kehidupannya kini yang tidak lagi berdepan dengan kontroversi khususnya dalam percintaan, ulas hero drama Nur Kasih itu, dia lega dengan situasi sebegitu.

Bukan sengaja menyepikan diri dan bukan juga melarikan diri, ungkap Remy, dia lebih suka kehidupan peribadinya tidak terlalu terdedah.

Walaupun begitu, dia tidak lokek berkongsi aktiviti seni dan juga waktu senggangnya yang banyak dihabiskan dengan melayari laman sosial Instagram miliknya dengan IG @remy- ishak atau nama keduanya, Mas Joko.

"Tiada cerita panas. Saya rasa lebih elok macam itu. Apa-apa yang berlaku sebelum ini juga bukan atas kehendak saya," jelasnya yang sedikit sebanyak mengingatkan peminatnya tentang insiden pergaduhan kurang matangnya bersama Tiz Zaqyah di Twitter dan juga perpisahan hubungan mereka yang dikatakan berpunca daripada sikap panas baran dirinya.

Mengulas lanjut, dedah Remy, perkara yang berlaku dalam dirinya sebelum ini banyak mematangkan dirinya.

Remy juga tidak mahu orang membuat penilaian buruk lagi tentang dirinya yang mengatakan dia seorang yang panas baran.

"Saya sebenarnya takut orang menilai yang bukan-bukan tentang diri saya. Disebabkan itu, saya rasa lebih elok saya tidak terlalu mendedahkan hal peribadi pada media," tuturnya jujur.

Bercerita mengenai aktivitinya kini yang sering dihabiskan dengan melawat ke kampung-kampung dan juga bertukang, kata Remy, itu adalah perkara berfaedah yang dilakukannya daripada dia membuang masa bersosial bersama rakan-rakan.

"Kalau tidak berlakon saya lebih suka menggembara ke kampung-kampung sambil berehat. Selain itu saya juga suka bertukang. Umur saya pun sudah 31 tahun. Daripada bersosial, lebih elok saya habiskan masa saya dengan aktiviti berfaedah," ujarnya yang turut mengakui masih lagi solo tanpa kehadiran kekasih.

Biarpun sendiri, Remy akui lebih tenang keadaannya sekarang berbanding dahulu. Bagaimanapun, dia tidak menolak andai ada wanita yang hadir dalam hidupnya.

"Saya rasa lebih tenang dengan keadaan sekarang berbanding dahulu. Saya juga terima sesiapapun wanita sebagai jodoh saya," akuinya.

Jelasnya lagi, dia juga mahu lebih fokus pada kerja dan mencari kestabilan hidup terlebih dahulu sebelum menstabilkan hidup orang lain.


REMY turut tercalon dalam senarai Top 5 kategori Pelakon Lelaki Terbaik Filem Anugerah Skrin 2013.


Tercalon Top 5 Anugerah Skrin 2013

Buat kali kedua, Remy tercalon dalam senarai Top 5 kategori Pelakon Lelaki Terbaik Filem (29 Februari) Anugerah Skrin 2013.

Remy tercalon bersama empat lagi pelakon lelaki hebat iaitu Shaheizy Sam (SAM), Que Haidar (Rock OO), Redza Minhat (KIL) dan Adi Putra (Langgar).

Menerusi filem 29 Februari, Remy memegang watak sebagai Budi yang lahir pada tarikh 29 Februari.

Filem itu menuntut cabaran besar pada Remy apabila dia perlu membawa tiga karakter berbeza mengikut peredaran zaman dari tahun 1890-an hingga 2012.

Tidak meletakkan sebarang harapan untuk menang bagi watak tersebut, ulas pelakon yang berasal dari Masjid Tanah, Melaka itu, jika menang ia adalah anugerah terindah buat dirinya.

"Saya berterima kasih kerana dipilih sekali lagi. Ia suatu pengiktirafan buat saya. Saya tidak letak apa-apa harapan, malah tidak menjangka tersenarai dalam kategori ini.

"Begitupun, saya seronok melihat rakan-rakan pelakon lain turut tercalon," ujarnya.

Nad Zainal rela jadi bahan lawak Faizal

Posted:

Nad Zainal rela jadi bahan lawak Faizal

Nad Zainal rela jadi bahan lawak Faizal


NAD terkejut kerana turut terpilih menjadi hos Anugerah Skrin 2013 di samping Faizal.


BUKAN sedikit tetapi banyak yang telah diraih oleh pelakon kecil molek bernama Nad Zainal ini. Selain lakonannya yang semakin diiktiraf peminat, hubungan cintanya dengan pelakon baharu, Azman Kombos juga meraih perhatian ramai pihak.

Terbaharu, pelakon berusia 23 tahun itu diberi kepercayaan untuk mengacarakan Anugerah Skrin 2013 yang akan bersiaran langsung pada 29 November ini di Stadium Melawati, Shah Alam, pukul 8.30 malam.

Nad atau nama sebenarnya, Farah Nadia Zainal Abidin akan mengacarakan anugerah berprestij itu bersama dua penyampai hebat iaitu Awal Ashaari dan Faizal Ismail (FBI).

Sebaliknya, bagi acara karpet merah Anugerah Skrin 2013 akan dikendalikan oleh Scha Al Yahya dan Iqram Dinzly bersama-sama dua pemenang daripada Pertandingan Pantene Star Search.

Mengulas mengenai pemilihan Nad, Pengurus Besar Kumpulan Pengurusan Jenama TV3, Siti Nurlisia Mohd. Nadzri memberitahu, tidak semua artis yang berani menyahut cabaran mengacarakan anugerah secara langsung.

"Dia (Nad) pelakon baharu yang menunjukkan kematangan dalam bidang lakonan. Dia berani menyahut cabaran untuk melakukan sesuatu yang baharu," ulasnya ketika ditemui pada majlis sidang akhbar pengumuman tiga pengacara yang akan mengendalikan Anugerah Skrin 2013 nanti.

Bagaimanapun jelas Siti, tiga pengacara tersebut tetap diberi skrip untuk panduan pada malam anugerah yang mengangkat tema kaca yang dilihat sebagai refleksi pada kisah sebenar kehidupan yang berlaku dalam masyrakat dalam drama dan filem.

Menolak anggapan Nad sebagai 'anak emas' stesen TV3 kerana pemilihannya itu, ujar Siti lagi, Nad dirasakannya sebagai seorang pelakon yang bijak dan mampu menjadi diri sendiri ketika mengacarakan anugerah itu nanti.

Sementara itu, bagi Nad pula, dia terkejut kerana terpilih mengacarakan anugerah besar tersebut memandangkan ramai lagi artis senior mahupun pengacara wanita yang mampu memikul tanggungjawab berkenaan.

Namun, pelakon drama Kampung Girl itu berharap untuk membuat yang terbaik dan akan cuba mencapai standard dua lagi pengacara senior iaitu Awal dan Faizal.

"Saya telah membuat kaji selidik mengenai cara pengacaraan Faizal dan Awal. Faizal sering melakukan lawak secara spontan manakala Awal pula jenis yang meneutralkan keadaan.

"Jadi, saya rela menjadi bahan buli atau lawak untuk majlis itu nanti. Namun, saya tidak akan berdiam diri, sebaliknya membalas setiap kata-kata mereka," ungkapnya sambil ketawa.

Bagi Faizal pula, walaupun sudah biasa mengacarakan acara secara langsung tetapi untuk ASK2013 ia adalah pengalaman pertama kalinya.

"Saya anggap pengacaraan saya kali ini satu cabaran berlainan. Sebelum ini, saya hanya mengacarakan program Anugerah Juara Lagu (AJL) secara langsung. Sudah enam kali mengacarakan AJL jadi saya fikir bagus juga saya cuba mengacarakan anugerah lain secara langsung pula," jelasnya.

Sebaliknya, berlainan pula bagi Awal. Suami kepada pelakon dan pengacara Scha Al Yahya itu sudah memasuki tahun ketiga mengacarakan Anugerah Skrin.

Namun luah Awal, kali ini sedikit berbeza kerana impiannya untuk bekerjasama dengan Faizal akhirnya terlaksana.

Dalam pada itu, persembahan bagi Anugerah Skrin 2013 pada malam itu akan memaparkan lagu-lagu sountrack (OST) bagi drama-drama mahupun filem-filem popular yang pernah mendapat tempat di hati penonton.

Antara artis-artis yang bakal terlibat termasuk Datuk Jamal Abdillah, Datuk Sharifah Aini, Hazama, Amir Jahari, Azlan & The Typewriter, Waris, Hafiz dan Adira. - FATEN SAPHILLA MOHAMED ISA

Hati Marsha kini milik Mr. S

Posted:

Hati Marsha kini milik Mr. S

Hati Marsha kini milik Mr. S

Oleh RONI HIDAYAT RIDWAN

FIGURA cantik ini tidak serik untuk bercinta.


SETELAH kecundang dalam beberapa siri percintaannya sebelum ini, bekas peserta Akademi Fantasia 3, Marsha Milan Londoh, 28, kini dikatakan sudah menemui pengganti.

Semuanya bermula apabila ada gosip yang mengatakan Marsha bercinta dengan seorang jejaka Melayu yang merupakan seorang ahli perniagaan. Jejaka berkenaan dikatakan berasal dari Pulau Pinang dan dia kerap berulang-alik ke negeri tersebut.

Bertemu dengan Marsha pada majlis pelancaran filem Laga di Menara Kuala Lumpur kelmarin, dia lantas ketawa apabila diajukan pertanyaan mengenai kisah cinta baharunya itu.

Cuma, pengacara rancangan Propaganza itu seakan-akan bercerita panjang mengenai kisah berkenaan, biarpun diajukan dengan pelbagai pertanyaan daripada pihak media.

Kosmo!: Dengarnya hati anda sudah dimiliki sekarang. Siapakah jejaka bertuah yang bernama 'S' itu?

MARSHA: Kalau berkenaan dengan kisah cinta, saya akui memang sedang menjalinkan hubungan istimewa dengan seseorang. Usianya dua tahun lebih muda dan dia memang berasal dari Pulau Pinang.

Kalau tidak keberatan boleh anda jelaskan lebih lanjut mengenai jejaka berkenaan?

Seboleh-bolehnya saya mahu elak untuk bercerita terlalu terbuka kepada umum tentang pilihan hati saya ini. Apa yang boleh saya beritahu, kami sudah bercinta sejak empat bulan lalu, namun sudah enam tahun kami saling mengenali antara satu sama lain.

MARSHA mengakui sudah mengenali Mr. S sejak enam tahun lalu.


Apakah yang membuatkan anda terlalu berahsia sekarang?

Pertama sekali saya mahu menghormati keluarganya dan kekasih saya sendiri yang enggan kisah cinta kami ini menjadi tatapan umum. Kalau ada jodoh kami pasti saya akan umumkan tetapi bukan buat masa sekarang ini.

Selain itu, segala yang berlaku dalam kisah cinta saya yang lalu menjadi pengajaran paling berguna buat diri. Lagipun saya mahu peminat lebih mengetahui tentang perkembangan kerjaya saya berbanding kisah peribadi.

Mengapakah anda tidak serik untuk menjalinkan hubungan cinta dengan jejaka Melayu?

Bagi saya, tiada istilah serik dalam percintaan dan tidak kisah untuk bertemu jodoh dengan sesiapa sahaja. Asalkan, jejaka yang menjadi pilihan itu mampu membuatkan saya diri saya bahagia.

Pada usia sekarang ini, adakah anda meletakkan sebarang sasaran untuk berumah tangga?

Dulu, saya pernah merancang akan menamatkan zaman bujang apabila mencecah usia 25 tahun tetapi ia tidak menjadi kenyataan. Kini, saya tidak mahu lagi meletakkan sasaran supaya tidak memberikan sebarang tekanan dan memudahkan saya untuk fokus dalam kerjaya.

Apakah perkembangan terbaharu kerjaya Marsha sekarang?

Saya baru sahaja selesai terbabit dengan projek alih suara untuk filem animasi Frozen yang akan ditayangkan di pawagam pada 28 November ini. Dalam filem berkenaan saya menyumbangkan suara untuk watak Puteri Elsa.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved