Jumaat, 18 Oktober 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Terlepas tali gantung

Posted:

Terlepas tali gantung

Terlepas tali gantung

PASANGAN kekasih dijatuhi hukuman penjara 10 tahun oleh Mahkamah Rayuan Putrajaya semalam selepas mengaku salah atas tuduhan pilihan menyebabkan kematian seorang budak.


PUTRAJAYA - Seorang ibu tunggal dan teman lelakinya terlepas hukuman mati apabila mereka mengaku bersalah semalam terhadap pertuduhan pilihan menyebabkan kematian anak perempuan wanita itu yang berusia tiga tahun, tiga tahun lalu.

Hakim Datuk Balia Yusof Wahi yang mengetuai panel tiga hakim Mahkamah Rayuan memerintahkan Wong Mei Ting, 26, dan Tan Peng Tong, 30, menjalani hukuman penjara 10 tahun bermula dari tarikh mereka ditahan pada 14 April 2010.

Dua lagi anggota panel ialah Hakim Datuk Mokhtaruddin Baki dan Hakim Datuk Tengku Maimun Tuan Mat.

Hakim Balia sebelum menjatuhkan hukuman itu berkata, pasangan tersebut patut berterima kasih kepada pihak pendakwaan yang menawarkan pertuduhan pilihan mengikut Seksyen 304(b) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 10 tahun atau denda atau kedua-duanya.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Hentikan sebarang spekulasi

Posted:

Hentikan sebarang spekulasi

Hentikan sebarang spekulasi


ZAMBRY bertanya sesuatu kepada Mohd. Amar yang masih dirawat di Hospital Raja Permaisuri Bainun di Ipoh, Perak semalam.


IPOH - Semua pihak diminta tidak membuat sebarang spekulasi berhubung punca sebenar kejadian seorang kanak-kanak lelaki berusia 10 tahun yang cedera parah akibat terkena tembakan secara tidak sengaja oleh seorang anggota polis pada Isnin lalu.

Ketua Polis Perak, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani berkata, kepercayaan penuh perlu diberikan kepada pihak polis untuk menyiasat dan beliau sendiri memberi jaminan bahawa siasatan tersebut sedang dilakukan secara profesional dan telus.

Pada masa sama, Acryl turut menafikan laporan sebuah akhbar berbahasa Inggeris semalam yang menyatakan insiden tersebut bukan disebabkan faktor kecuaian sebaliknya disengajakan oleh anggota polis berpangkat sarjan itu.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Pekerja kilang terkejut terserempak Sang Bedal sesat

Posted:

Pekerja kilang terkejut terserempak Sang Bedal sesat

Pekerja kilang terkejut terserempak Sang Bedal sesat

Oleh MULLER ASEN
muller.asen@kosmo.com.my


BUAYA tembaga yang dipercayai sesat selepas naik ke darat ketika air pasang di Jalan Keruing berhampiran Pusat Konvensyen Borneo di Kuching, Sarawak semalam.


KUCHING – Seorang pekerja kilang terkejut apabila objek yang disangkakan batang kayu di Jalan Keruing berhampiran Pusat Konvensyen Borneo dekat sini rupa-rupanya seekor buaya tembaga yang dipercayai tersesat selepas naik ke darat ekoran air sungai pasang malam kelmarin.

Ah Fui, 35, yang menemui Sang Bedal itu berkata, dia terserempak dengan reptilia tersebut pada pukul 1 pagi ketika dalam perjalanan pulang ke rumah yang tidak jauh dari lokasi reptilia itu ditemui.

"Pada mulanya, saya sangka objek itu hanyalah batang kayu tetapi selepas diamati betul-betul, saya jadi takut kerana objek itu rupa-rupanya seekor buaya.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved