Rabu, 21 Ogos 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Ya, kami memang rapat! - Fathia

Posted:

Ya, kami memang rapat! - Fathia

Ya, kami memang rapat! - Fathia

IBARATNYA, kalau tiada angin masakan pokok boleh bergoyang! Analogi kisah cinta Fathia dan Aiman itu sehingga kini masih tersimpan dalam kotak rahsia dua pelakon muda itu.

Kuncinya tergenggam erat antara Fathia atau Aiman. Kalau sebelum ini Aiman enggan mengulas lanjut mengenai gosip kisah cintanya bersama Fathia ekoran enggan memalukan kedua-dua belah keluarga, Kosmo! mendapatkan respons daripada Fathia pula.

Jawapan lebih mendalam dan utuh disertakan Fathia untuk menjawab teka-teki yang bersarang di minda peminatnya selama ini.

Ironi, baru hujung minggu lalu si empunya badan mengaku memang bercinta dengan jejaka tinggi lampai tersebut dalam sebuah akhbar mingguan. Bagaimanapun, apabila diminta penjelasan lanjut agar khalayak tidak keliru dengan 'sandiwara cinta' mereka, Fathia tetap menegaskan hubungannya dengan Aiman masih berada dalam fasa perkenalan yang memerlukan masa untuk duduk selesa dalam sebuah hubungan cinta.

"Bercinta atau tidak, itu tidak penting. Yang penting kami dapat keserasian bila bergabung bersama. Jodoh itu di tangan Tuhan.

"Sebelum ini pun banyak gosip keluar pasal saya dan tidak pernah reda, sudah menjadi perkara normal untuk saya menerima gosip-gosip ini sampaikan kalau saya beritahu perkara betul pun tetap jadi gosip. Jadi lebih baik saya berdiam diri," jelasnya yang ditemui ketika sesi fotografi di studio Utusan baru-baru ini.

FATHIA dan Farhana memilih bidang perundangan sebagai jaminan masa depan mereka.


Aiman yang jujur

Menghuraikan lebih jelas maksud keakraban antaranya dan Aiman sejak kali pertama dilihat intim ketika sama-sama ke Paris, Perancis bulan April lalu, Fathia akui Aiman sering menemaninya keluar.

"Kami selalu lepak bersama, malah kami juga banyak digandingkan bersama sekarang. Hubungan yang terbentuk dalam setiap lakonan kami adalah selesa dan tidak kekok.

"Jujur saya akui dia ialah pelakon lelaki yang paling selesa untuk saya berlakon bersama setakat ini," ujar Fathia yang mula mengenali Aiman menerusi set penggambaran drama Diandra beberapa bulan lalu.

Digosipkan bercinta dan saling memadu asmara, Fathia hanya membalas dengan senyuman. Pelakon filem Darah Panas itu sebenarnya enggan memberikan sebarang kenyataan yang dikhuatiri mampu menjerat dirinya.

Fathia bagaimanapun menyifatkan Aiman seorang pelakon yang tidak pernah membanggakan diri, sentiasa menghormati pelakon lain dan seorang yang jujur. Malah, kualiti itu kata Fathia, mengeratkan hubungan mereka berdua.

"Ya, kami memang rapat tapi belum ada sebarang perancangan. Aiman lelaki kedua selepas ayah saya!" simpul Fathia yang seperti memberi gambaran bahawa Aiman sebagai lelaki penting dalam hidupnya.

Ganggu konsentrasi

Dalam pada itu, sebelum ini pernah timbul dakwaan yang menyifatkan Aiman sengaja menipu pihak produksi semata-mata untuk berjumpa dengan Fathia sehingga menjejaskan jadual penggambaran.

Secara tidak langsung, situasi itu menyebabkan Fathia dilihat seperti cuba mengganggu prestasi dan reputasi baik Aiman selama ini.

"Aiman pernah beritahu saya bahawa dia terpaksa lari dari lokasi penggambaran kerana ahli keluarganya sakit dan tidak elok untuk mengaitkan saya dengan cerita-cerita negatif. Itu sama sekali tidak betul.

"Sejak kami mengenali antara satu sama lain, karier kami masih berjalan lancar.

"Prestasi dia terganggu bukan sebab siapa-siapa dan saya sama sekali menafikan dakwaan itu. Kami berkawan dan sudah tentulah saya menyokong kerjaya seni dia," katanya.


KATA Fathia, bercinta atau tidak dengan Aiman, ia bukan perkara penting, sebaliknya mengaku mereka begitu serasi bersama.


Sementara itu, Fathia turut mengulas berkenaan sekeping gambar bersama Aiman yang dilihat berpelukan dalam keadaan gelap yang telah dikirimkan menerusi e-mel kepada Kosmo! baru-baru ini.

"Gambar itu mungkin telah dirakamkan oleh kru produksi atau pelakon tambahan ketika penggambaran drama bersiri Diandra yang melibatkan saya dan Aiman.

"Itu gambar kandid dan tidak menyampaikan apa-apa makna tersirat. Lagipun, pakaian yang kami pakai ketika itu masih pakaian konti," tegasnya.

Terlanjur berbicara mengenai drama Diandra yang telah mula disiarkan di TV3 untuk slot Lestary pukul 9 malam setiap hari Selasa, Fathia memberitahu, dia pertama kali diberikan kepercayaan untuk membawakan watak gadis kasar yang bercinta dengan lelaki kasanova.

Shuib sangat sabar dengan kerenah saya - Jep Sepahtu

Posted:

Shuib sangat sabar dengan kerenah saya - Jep Sepahtu

Shuib sangat sabar dengan kerenah saya - Jep Sepahtu

Oleh RONI HIDAYAT RIDWAN

DI SEBALIK tugasnya untuk membuatkan orang lain ketawa, Jep mengakui tekanan kerjaya sebagai pelawak tidak kurang hebatnya.


BERHASIL menumpaskan nama-nama besar pelawak lain sehingga dinobatkan sebagai Artis Lawak Lelaki Paling Popular pada Anugerah Lawak Warna yang berlangsung di Istana Budaya, minggu lalu memberikan kenangan tersendiri buat pelawak Jep Sepahtu.

Jep atau nama sebenarnya, Mohd. Nadzri Zainal Abidin berkata, ia merupakan anugerah pertama yang diraihnya secara solo sepanjang bergelar artis.

Ikuti temu bual Kosmo! selanjutnya bersama Jep.

Kosmo: Ini merupakan kali pertama anda merangkul sebuah anugerah yang besar. Boleh ulas tentang kejayaan ini?

JEP: Sudah tentu ia satu kejutan kepada saya, apatah lagi ia kategori popular sementelah pemilihan dibuat menerusi undian peminat.

Saya sangat bersyukur dengan kejayaan ini meskipun terpaksa bersaing dengan calon-calon yang tidak kurang hebatnya seperti Datuk AC Mizal, Johan, Zizan dan Yus Jambu.

Adakah kejayaan tersebut memberi tekanan kepada anda selepas ini?

Bagi saya, sama ada menang anugerah atau tidak, tekanan yang dilalui itu sama sahaja. Orang ramai melihat kerja menjadi pelawak ini senang, tetapi hakikatnya bukan mudah untuk buat orang ketawa.

Bagaimanapun, saya beruntung kerana mendapat rakan gandingan iaitu Shuib dalam kumpulan lawak Sepahtu. Rasanya tanpa kehadiran dia, mungkin saya tidak berada dalam landasan sekarang.

Setelah kumpulan Sepah berpecah, anda dan Shuib telah menubuhkan Sepahtu. Apakah perkembangan Sepahtu sejak ia diwujudkan pada tahun 2011?

Secara jujurnya, saya mengakui saya seorang yang sangat cerewet. Kalau ada sesuatu yang tidak kena saya akan berterus-terang sahaja, tetapi cerewet saya itu bersebab.

Sebagai contohnya, kalau kami berbincang mengenai jenis persembahan yang akan ditampilkan kepada penonton, saya akan tolak idea yang diberikan Shuib kalau saya rasa ia tidak sesuai.

Namun begitu, saya bukanlah menolaknya sesuka hati sahaja, tetapi saya akan sertakan sekali dengan sebabnya. Saya rasa sikap cerewet itu perlu untuk kebaikan bersama.


JEP mengaku dia dan Shuib selalu berselisih pendapat dalam usaha memberikan persembahan terbaik.


Adakah sikap berkenaan pernah menimbulkan pergeseran dengan Shuib?

Kalau pergeseran kecil itu memang selalu berlaku, tetapi masing-masing tidak pernah ambil hati. Lagipun Shuib juga berhak menolak idea saya sekiranya tidak sesuai untuk dipersembahkan.

Sebenarnya Shuib seorang yang sangat sabar dengan kerenah saya. Ia menjadi faktor paling utama kami dapat terus bertahan sehingga sekarang.

Apakah pandangan anda terhadap Anugerah Lawak Warna yang buat kali pertama dianjurkan?

Pertama sekali saya cukup berbangga dengan pihak Astro kerana menganjurkan anugerah ini. Ia telah meletakkan dunia komedi tempatan ke satu tahap yang lebih tinggi.

Ceritakan perkembangan aktiviti seni anda selepas cuti Aidilfitri?

Dalam tempoh terdekat ini saya akan menyertai rancangan Super Spontan untuk musim kedua. Bersama Sepahtu pula kami akan terbabit dalam sebuah pertandingan realiti, namun belum boleh diumumkan lagi.

Tentang tawaran lain pula memang banyak yang diterima, tetapi saya terpaksa menolaknya kerana faktor masa.

Kalau boleh saya tidak mahu bersikap tamak dengan mengambil apa sahaja tawaran kerana ia boleh menjejaskan reputasi saya sebagai pelakon dan pelawak.

Istanbul Aku Datang diiktiraf komedi terbaik

Posted:

Istanbul Aku Datang diiktiraf komedi terbaik

Istanbul Aku Datang diiktiraf komedi terbaik

Oleh RONI HIDAYAT RIDWAN

LISA SURIHANI dinobatkan sebagai Pelakon Komedi Wanita Terbaik kategori filem.


FILEM terbitan Grand Brilliance dan Red Films, Istanbul Aku Datang memenangi empat anugerah utama, termasuk Filem Komedi Terbaik pada acara Anugerah Lawak Warna yang julung-julung kali diadakan di Istana Budaya minggu lalu.

Dalam kategori berkenaan, filem arahan Bernard Chauly itu menewaskan empat filem komedi lain seperti Adnan Sempit 2, Hantu Kak Limah Balik Rumah, Pontianak Vs Orang Minyak dan Rock Oo.

Penerbit Red Films, Lina Tan berkata, pihaknya langsung tidak menyangka dengan kemenangan itu memandangkan saingan sengit daripada filem-filem lain.

"Sudah tentu ini satu kejutan buat seluruh warga kerja filem Istanbul Aku Datang. Lagipun, pihak Red Films dan Grand Brilliance tidak meletakkan harapan besar untuk menang.

"Bagaimanapun, ia kini menjadi satu sejarah buat kami memandangkan ia filem pertama dinobatkan sebagai Filem Komedi Terbaik pada anugerah lawak sulung ini," ujarnya ketika ditemui selepas acara berakhir.

Ditanya pandangannya terhadap kejayaan Istanbul Aku Datang, Lina berpendapat kekuatan filem berkenaan ialah konsep ceritanya yang berbeza daripada filem komedi lain.

Ujarnya, filem genre romantik komedi itu diselitkan dengan kisah romantik dan permainan emosi yang membabitkan pelakon utamanya.

"Kalau kita lihat Lisa Surihani dan Beto Kusyairy bukanlah pelakon komedi atau pelawak, tetapi mereka berjaya membawakan karakter komedi dalam watak masing-masing sekali gus memberi impak kepada penonton," jelasnya.

Selain dinobatkan sebagai Filem Komedi Terbaik, filem berkenaan turut merangkul tiga lagi anugerah iaitu Lakon Layar Komedi Terbaik Filem, Pengarah Komedi Terbaik Filem (Bernard Chauly) dan Pelakon Komedi Wanita Terbaik Filem (Lisa Surihani).

Sementara itu, inisiatif Astro menganjurkan acara anugerah berkenaan mendapat reaksi positif daripada penggiat komedi tempatan.


OTHMAN HAFSHAM terharu dengan pengiktirafan menerusi Anugerah Khas Juri.


Pengarah Othman Hafsham yang meraih Anugerah Khas Juri pada acara tersebut berkata, ia satu usaha keras untuk memartabatkan lagi komedi dalam dunia hiburan tempatan.

"Melihat kepada keadaan dunia komedi sekarang, semakin ramai pelawak yang muncul dan memeriahkan industri seni. Jadi, sewajarnya perlu ada satu anugerah untuk mengiktiraf bakat mereka.

"Sebagai individu yang sudah berkecimpung selama 30 tahun dalam komedi, saya ingin nasihatkan pelawak baharu supaya banyak membaca dan menonton rancangan komedi luar negara untuk mendapatkan idea lebih segar dan diterima penonton," jelasnya yang dikenali menerusi sitkom Pi Mai Pi Mai Tangtu.

Acara tahunan

Mengenai penganjuran Anugerah Lawak Warna yang diadakan baru-baru ini, ramai pihak yang melihat ia telah berlangsung dengan jayanya.

Ketua Saluran Premium Astro, Nizam Sani memberitahu, pihaknya sangat berpuas hati dengan perjalanan acara tersebut serta persembahan barisan artis yang cukup menghiburkan.

"Kalau melihat kepada sambutan yang diterima, tidak mustahil acara anugerah ini bakal menjadi acara tahunan. Namun begitu, perkara tersebut masih dalam peringkat perbincangan lanjut sebelum keputusan dibuat.

"Sekiranya ia dianjurkan lagi pada tahun hadapan, segala kelemahan yang ada akan diperbaiki.

"Saya ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan terima kasih kepada pihak Istana Budaya kerana menyediakan sebuah lokasi yang begitu berprestij," ujarnya.

Mengenai pemenang dalam setiap kategori yang dipertandingkan, Nizam berharap tiada pihak yang mempertikaikan keputusan juri yang dilantik.

"Saya ingin tegaskan bahawa Astro langsung tidak masuk campur terhadap keputusan yang dibuat. Kami telah melantik pihak audit yang akan menapis setiap keputusan yang diumumkan semasa acara berlangsung," ujarnya.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved