Rabu, 24 April 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Tiga beranak maut nahas ngeri

Posted:

Tiga beranak maut nahas ngeri

Tiga beranak maut nahas ngeri

Oleh FARIS HANAFIE
jenayah@kosmo.com.my

BEGINILAH keadaan kereta Proton Iswara Aeroback yang terlibat dalam kemalangan hingga mengakibatkan tiga beranak maut di Mersing, Johor semalam.


MERSING - Tiga beranak maut manakala seorang lagi parah selepas kereta jenis Proton Iswara Aeroback yang mereka naiki bertembung dengan sebuah lori tunda dalam kemalangan ngeri di Kilometer 33 Jalan Mersing-Kota Tinggi dekat sini semalam.

Kejadian pukul 4 petang itu mengakibatkan seorang guru, Abd. Razak Pid, 43, dan dua anaknya, Adibah Taqqiah, 14; dan A'fiqah Ihsanniah, 11, maut di tempat kejadian. Seorang lagi anak Abd. Razak, Alimulhilmi, 9, cedera ringan dan kini dirawat di Hospital Mersing.

Difahamkan, sebelum kejadian empat beranak tersebut dalam perjalanan pulang ke rumah mereka di Taman Sri Pantai di sini dari Johor Bahru selepas selesai berkursus. Jarak antara dua tempat itu kira-kira 125 kilometer.

Ketua Polis Daerah Mersing, Deputi Superintendan Zulkiple Hashim berkata, sebelum kejadian, dia sedang mengawal lalu lintas tidak jauh dari tempat kejadian bagi menyambut kedatangan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail Sultan Iskandar ke sini.

Katanya, ketika bertugas dalam keadaan hujan lebat, dia terdengar bunyi dentuman kuat tidak jauh dari tempat dia berkawal sebelum bergegas ke situ.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Penyamun parah dibelasah orang ramai

Posted:

Penyamun parah dibelasah orang ramai

Penyamun parah dibelasah orang ramai


SEORANG lelaki parah selepas dibelasah orang ramai di Seremban semalam.


SEREMBAN - Malang menimpa seorang lelaki apabila dia bukan sahaja gagal mendapatkan hasil samun malah, ditinggalkan rakan apabila melihat dirinya teruk dibelasah oleh orang awam dalam kejadian di Biz Avenue di Seremban 2 dekat sini semalam.

Kejadian pukul 3 petang itu berlaku apabila suspek bersama seorang lagi rakannya yang menaiki sebuah motosikal jenis Yamaha 125Z cuba menyamun rantai leher seorang lelaki berusia 34 tahun.

Jurucakap polis berkata, mangsa yang enggan menurut arahan cuba melawan menyebabkan suspek terus menetak kepala lelaki itu sebanyak dua kali sebelum cuba melarikan diri.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kepala pelajar cedera ditusuk besi dart

Posted:

Kepala pelajar cedera ditusuk besi dart

Kepala pelajar cedera ditusuk besi dart

Oleh MULLER ASEN
muller.asen@kosmo.com.my

MOHAMAD NURFARID yang mengalami kecederaan di bahagian kepala dirawat di Hospital Miri semalam.


LIMBANG - Seorang pelajar tingkatan tiga ditusuk dengan besi dart di kepalanya oleh tiga rakannya dalam pergaduhan di sebuah sekolah di sini semalam.

Dalam kejadian pada pukul 6.25 pagi itu, mangsa, Mohamad Nurfarid Jillah, 15, mengalami pendarahan teruk apabila batang besi dart tersebut tertanam sedalam beberapa sentimeter di tengah kepalanya.

Ketua Polis Daerah Limbang, Superintendan Mohd. Bukhori Saffai berkata, sebelum kejadian itu, salah seorang pelajar terbabit terlanggar bahu mangsa ketika mereka bertembung di kawasan asrama sekolah.

Ujarnya, mangsa yang berang kemudian menolak pelajar yang sebayanya itu menyebabkan berlaku pergelutan di belakang blok asrama sekolah berkenaan.

"Bagaimanapun, mangsa dibelasah oleh tiga rakannya itu dan ditikam bertubi-tubi dengan sebatang besi dart sepanjang 10 sentimeter sehingga menyebabkan alat logam itu tertusuk di kepalanya.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved