Rabu, 20 Mac 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Kini lebih serius

Posted:

Kini lebih serius

Kini lebih serius

FIGURA ini sangat mementingkan kesempurnaan dalam watak-watak lakonannya.


WALAUPUN SUDAH 10 tahun melibatkan diri dalam bidang lakonan, namun nama pelakon Hanez Suraya mula dikenali dan disebut hanya sejak kebelakangan ini sahaja.

Ini kerana akui Hanez, ketika mula-mula menceburkan diri tujuh tahun lalu, dia tidak begitu serius dengan karier yang pada hakikatnya memang diminatinya.

Bicara pemilik nama sebenar, Hanez Suraya Abd. Aziz ini, walaupun memang wujud tawaran yang bagus, namun dia hanya melayan apa yang diterimanya itu sambil lewa.

Akibatnya, kejayaan yang sebenarnya boleh dinikmati tujuh tahun dahulu, hanya baru boleh dinikmati kini.

"Memang jujur saya akui dahulu saya banyak bermain-main dan kini saya telah mula serius dengan melakukan pembaharuan terhadap diri saya sendiri.

"Melihat diri saya yang banyak buat kerja sambil lewa, ada beberapa rakan yang tampil untuk memberi nasihat.

"Mula berfikir apa yang dikata rakan-rakan yang kini sebahagiannya telah berjaya, saya mula belajar dari kesalahan dan bertekad mahu fokus terhadap dunia lakonan," cerita aktres yang lebih mesra disapa sebagai Hanez ini.


HANEZ mengakui dia kini berhati-hati dengan pembawaan imej dirinya.


Stereotaip

Jika dilihat semula, Hanez memang begitu sinonim dengan watak wanita antagonis dalam kebanyakan watak dalam drama yang menampilkan dirinya.

Mungkin raut wajah Hanez yang kelihatan sombong - sesuai dengan beberapa watak antagonis yang dilakonnya.

Bagi Hanez yang juga mengakui tentang tawaran antagonis yang sering diterimanya itu, ia tidak lagi menjadi cabaran buat dirinya.

Ini kerana baginya watak tersebut sudah sebati dalam diri seorang pelakon sepertinya.

"Tidak dinafikan memang dari tiga tahun lepas, saya banyak terima dan lakonkan watak antagonis. Jujur juga saya mengaku watak sedemikian seperti sudah menjadi seperti makanan ruji buat saya kerana ia telah menjadi jiwa saya.

"Oleh kerana ia telah sering dibawa, ia memang agak mudah untuk saya bawa watak-watak seperti itu.

"Namun, apa yang pasti, jika bawa watak protagonis, saya perlu main mood dalaman dan perlu lebih banyak menghayati watak," jelasnya yang kini lebih gemar dengan watak yang bermain dengan emosi.

Tambahnya, dia sudah lama bertapak dalam bidang lakonan jadi apabila hanya berada dalam zon selesa dan mengambil watak antagonis, dia tidak mahu orang lain menganggap dirinya stereotaip.


SEBELUM serius dengan kerjaya lakonannya sekarang ini, Hanez mengakui dia membuatnya sambil lewa sahaja.


Batasan

Hanez pernah dilanda kontroversi tentang imej seksi dan liarnya yang berlegar dalam ruang maya tidak lama dahulu.

Namun begitu, wanita berusia 28 tahun ini tampil memberi penjelasan kepada orang ramai bahawa itu merupakan fotonya yang diambil lima tahun lepas.

Ketika ditebak persoalan yang sama semasa ditemuramah, tutur Hanez, mungkin imej seksi dan liar seperti yang dilihat itu sudah ditinggalkan kerana inginkan pembaharuan serta perubahan dalam dirinya kini.

"Memang saya mengaku, dulu memang saya seksi tapi itu ketika zaman muda. Sekarang ini, usia sudah meningkat dan perlu menjaga imej. Tapi, saya tidak kata saya tidak seksi lagi, namun ada batasannya.

"Bagaimanapun, jika satu-satu watak itu perlukan saya seksi, memang saya mampu lakukan perkara tersebut.

"Sekali lagi, jika perkara tersebut tidak diperlukan dan boleh dielak, mungkin saya akan cuba berbincang," tegas Hanez.

Bukan sahaja batasan terhadap imej dibincang bersama Hanez, namun begitu juga dengan batasan dalam melakonkan babak-babak tertentu yang mungkin akan menyinggung penonton.

Jelasnya, dalam filem mahupun drama, ada banyak babak yang perlu dilakonkan.

Bagaimanapun, jika babak tersebut mungkin dirasakan tidak perlu untuk dilakonkan mahupun boleh menjadi kontroversi, sekali lagi Hanez akan cuba berbincang dengan pihak produksi.

"Namun saya akui, jika kini saya berlakon memang bersungguh-sungguh. Ini kerana, saya ingin lihatkan kesempurnaan dalam membawa satu watak tersebut," sambungnya ringkas.

Mengakhiri bicara, Hanez melahirkan kesyukuran dengan rezeki yang diterimanya, katanya tahun ini memang dia banyak dihujani tawaran lakonan.

"Watak-watak yang dibawa dalam beberapa drama lakonan saya juga sering mendapat respons positif dari pelbagai pihak," ungkapnya.

Magis cinta Tangled

Posted:

Magis cinta Tangled

Magis cinta Tangled


FILEM animasi Tangled menampilkan kisah Rapunzel dan Flynn yang mengharungi pelbagai rintangan sepanjang mereka berkenalan.


FILEM animasi Tangled, buat julung -julung kalinya akan ditayangkan di kaca televisyen.

Bakal ditayangkan di saluran Disney Channel (Saluran Astro 615) Ahad ini, pada pukul 10 pagi, mengembaralah bersama Rapunzel yang cantik dan bersemangat serta pencuri licik Eugene Flynn Rider untuk mencari keseronokan dunia luar.

Rapunzel yang diculik dan dikurung oleh ahli sihir jahat, Mother Gothel di dalam sebuah menara terpencil hanya menghabiskan masa sepanjang hidupnya melukis mural di dalam menara itu.

Uniknya, rambut Rapunzel apabila dipotong akan bertukar warna dari perang menjadi coklat sekali gus tidak mampu memberikan magis awet muda kepada Mother Gothel.

Tanpa diduga dia bertemu dengan Flynn yang cuba menyembunyikan diri dari buruan istana dan meminta jejaka yang baru dikenalinya untuk membawanya keluar dari menara sebagai pertukaran untuk memberikan kembali mahkota yang telah dicuri oleh Flynn.

Filem animasi alih suara oleh pelakon terkenal Mandy Moore dan Zachary Levi itu pastinya menjanjikan pengalaman menyeronokkan sempena hujung minggu.

Adakah Rapunzel akan bertemu kembali dengan keluarganya yang telah terpisah selama 18 tahun dan siapakah sebenarnya Rapunzel?

Ikuti pengembaraan gadis berambut panjang Rapunzel dalam mencari identiti sebenar. Tangled pasti menjadi filem komedi pengembaraan yang digemari seisi keluarga.

Sementara itu, anda berpeluang memenangi hadiah melancong ke Disneyland, Hong Kong dengan hanya menonton animasi tersebut.

Anda hanya perlu peka melihat ikon watak Tangled melalui kaca TV.

Selepas melihat ikon keempat-empat karakter, segera layari laman web Disney Channel di www.disneychannel-asia.com dan memberi jawapan dengan urutan betul keempat-empat ikon tersebut serta bermain permainan Tangled untuk mendapat markah.

Umie Aida mahu anak

Posted:

Umie Aida mahu anak

Umie Aida mahu anak

Oleh KHAIRUL AMRI HASSAN


USIA perkahwinan Umie dan Khairuddin kini mencecah tiga tahun.


MASUK tiga tahun usia perkahwinan pelakon terkenal Datin Paduka Umie Aida dan Datuk Paduka Khairuddin Abu Hassan pada tanggal 14 Mac lalu namun, tempoh itu kata Umie ibarat baru tiga hari.

Umie yang ditemui ketika tayangan perdana filem Sembunyi: Amukan Azazil di Cathay Cineleisure e@Curve, Petaling Jaya, Selangor baru-baru ini memberitahu dia teringin untuk mempunyai zuriat sendiri.

Dalam pada itu, Umie, 40, menyatakan impian dan harapan masa depan sepanjang melayari bahtera rumah tangga bersama Khairuddin selain perancangannya dalam karier.

Kosmo! mendapatkan kenyataan lanjut daripada Pelakon Wanita Terbaik Festival Filem Malaysia ke-16 itu.

Kosmo!: Tiga tahun tempoh perkahwinan Umie bersama Datuk Khairuddin, bagaimanakah perjalanan kehidupan berumah tangga dan apakah harapan Umie selepas ini?

UMIE AIDA: Tidak sangka sebenarnya sudah tiga tahun kami berkahwin, rasanya seperti baru tiga hari (ketawa). Sangat sekejap. Saya berdoa supaya Tuhan beri rezeki untuk saya mempunyai anak sendiri.

Mungkinkah Umie sendiri ada mendapatkan rawatan tertentu sama ada secara tradisional atau moden untuk tujuan mendapatkan zuriat?

Saya sentiasa mengharap dan mencuba, tidak berhenti berikhtiar. Selain mengambil vitamin dan pil hormon, saya juga sebenarnya dinasihatkan untuk mendapatkan rehat yang secukupnya oleh doktor. Tapi masalahnya, saya seorang yang tidak boleh duduk diam dan suka bekerja. Selain sibuk dengan penggambaran, saya juga aktif bersukan menerusi kelab sukan yang saya tubuhkan iaitu Kelab Sukan Sutera yang biasanya melibatkan aktiviti badminton bersama selebriti.

Terlibat dengan filem seram pertama arahan Kabir Bhatia, Sembunyi: Amukan Azazil, sudi sekiranya Umie menceritakan sedikit sebanyak watak dalam filem ini?

Saya melakonkan watak Ibu Yani, seorang wanita misteri yang handal mengubati orang yang sakit di kampungnya. Tapi jalan cerita dan watak saya selanjutnya tidak boleh didedahkan sebaliknya, penonton sendiri perlu menyaksikan filem ini terlebih dahulu.


UMIE AIDA bakal muncul menerusi telefilem, Aku Tahu, bergandingan dengan aktor yang pernah dikaitkan dengan dirinya iaitu Aqasha.


Apakah cabaran dalam filem ini?

Saya perlu memakai topeng silikon yang memerlukan tempoh masa lebih dua jam untuk disolek. Sepanjang tempoh penggambaran, adakalanya saya harus memakai topeng itu dari petang sampai ke malam dan apabila berpeluh topeng itu akan terkopek kemudian terpaksa disolek semula berkali-kali. Selain itu, faktor cuaca yang tidak menentu, penggambaran yang dilakukan di dalam hutan pada bulan puasa sedikit sebanyak menguji ketahanan mental dan fizikal kami sebagai pelakon.

Antara rumah tangga dan karier, yang mana prioriti?

Lakonan tiada nombor bagi saya dan saya akan sentiasa merindui dan akan terus melakukannya. Mengenai kepuasan watak kali ini, saya seronok untuk melakonkan watak yang berbeza daripada sebelum ini. Walaupun watak seakan-akan sama dengan drama Kekasihku Seru, tapi watak kali ini lebih terbuka dan tidak selantang drama itu. Melaksanakan sesuatu watak menjadi lain mencabar kerjaya sebagai pelakon sebenarnya.

Apakah perkembangan terkini Umie?

Saya baru selesai penggambaran telefilem arahan Erma Fatima berjudul Aku Tahu bersama Erra Fazira dan Aqasha. Selain itu saya kini sedang menjalani penggambaran drama bersiri Ummi arahan Faisal Ishak. Insya-Allah tahun ini menerusi syarikat milik bersama saya dan Erra Fazira, Frensis Production kami akan menerbitkan sebuah teater yang judulnya masih dirahsiakan.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved