Isnin, 25 Februari 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Rita dakwa masih sayang Aidil

Posted:

Rita dakwa masih sayang Aidil

Rita dakwa masih sayang Aidil

Oleh SYED AHMAD ZULKARNAIN SYED ALI
zulkarnain.ali@kosmo.com.my

RITA RUDAINI di Mahkamah Rendah Syariah Seremban semalam.


SEREMBAN - Pemain bola sepak kebangsaan, Aidil Zafuan Abd. Razak meminta isterinya, Rita Rudaini Mokhtar supaya hentikan sandiwara dan segera menamatkan krisis rumah tangga mereka yang berlanjutan sejak lebih setahun lalu.

Desakan itu dibuat selepas Rita Rudaini, 37, yang merupakan seorang pelakon membantah permohonan cerai yang difailkan Aidil Zafuan, 26, di Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam, dengan alasan masih sayangkan suaminya itu.

"Kalau dia masih sayangkan saya, kenapa dia tidak mengikut arahan saya sebagai seorang suami. Saya bukan meminta dia membuat perkara yang tidak baik.

"Saya harap dia berhenti 'berlakon' seolah-olah masih sayangkan saya, kerana banyak kenyataannya di dalam akhbar sebelum ini mengaibkan saya sebagai seorang suami," tegas pemain bola sepak pasukan Johor Darul Takzim itu kepada media sejurus prosiding.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Ada bukti Dirang dibunuh, bakar

Posted:

Ada bukti Dirang dibunuh, bakar

Ada bukti Dirang dibunuh, bakar

Oleh RADIAH SAORI
radiah.saori@kosmo.com.my

GAMBAR fail menunjukkan Milnah (dua dari kanan) bersama ahli keluarganya melihat tempat Dirang dibunuh dan dibakar di Masai, Johor Bahru tahun lalu.


JOHOR BAHRU – Pihak pendakwaan yang bersidang di Mahkamah Tinggi di sini semalam menyatakan mereka mempunyai bukti untuk mengaitkan seorang buruh kontrak terlibat dalam kes pembunuhan seorang kanak-kanak, Nurul Nadirah Abdullah, 5, sebelum mayatnya dibakar di sebuah ladang kelapa sawit tahun lalu.

Ketua Unit Pendakwaan Johor, Umar Saifuddin Jaafar dalam ucapan pembukaan perbicaraan kes itu berkata, pihaknya mempunyai bukti mengatakan asid deoksiribonukleik (DNA) milik Muidin Maidin, 26, disahkan sepadan dengan spesimen yang diambil daripada vagina dan anal mangsa.

Umar Saifuddin mengatakan bukti itu akan dikemukakan oleh pakar dari Jabatan Kimia Negeri Johor.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

RM28 juta bantu pekebun kecil

Posted:

RM28 juta bantu pekebun kecil

RM28 juta bantu pekebun kecil

Oleh MOHD. ZAINI SAMSU HADI
zaini.hadi@kosmo.com.my


NAJIB bersalaman dengan hadirin yang terdiri daripada petani,
peladang, penternak dan nelayan pada majlis perasmian Menara Lembaga Pertubuhan Peladang di Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semalam mengumumkan peruntukan RM28 juta sebagai sumbangan sekali bayar kepada para pekebun kecil dan kumpulan kor tani di seluruh negara.

Sumbangan tersebut merupakan bantuan bagi memenuhi permintaan golongan berkenaan yang merupakan sebahagian daripada kelompok peladang dan penternak yang sebelum ini tidak mendapat sebarang bantuan untuk bergerak dalam sektor itu.

Peruntukan itu turut dijadikan suntikan kepada golongan petani pelapis yang dikenali sebagai kumpulan kor tani berusia 16 hingga 40 tahun.

Bagi pekebun kecil, bantuan itu akan disalur menerusi 208 Pertubuhan Peladang Kawasan di seluruh negara.

Bantuan akan berdasarkan keperluan seorang pekebun kecil yang disyaratkan hanya memiliki kebun tidak kurang daripada dua hektar.

Pengumuman peruntukan itu merupakan respons segera Perdana Menteri bagi memberi peluang kepada golongan berkenaan yang tercicir dalam sektor pertanian berbanding petani dan nelayan yang sebelum ini pernah menerima imbuhan daripada kerajaan.

Beliau mengumumkan berita gembira itu ketika berucap pada Majlis Perasmian Menara Lembaga Pertubuhan Peladang (LPP) di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved