Sabtu, 2 Februari 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Persoalan di sebalik penahanan

Posted:

Persoalan di sebalik penahanan

Persoalan di sebalik penahanan


IRWANSYAH dan Zaskia dikatakan belum sempat memasuki kediaman Raffi ketika mereka berdua ditahan Badan Narkotik Nasional Indonesia.


TARIKH 28 Januari lalu pasti menjadi detik hidup yang paling tidak dilupakan pasangan selebriti terkenal Indonesia, pelakon Irwansyah, 28 dan isterinya, penyanyi Zaskia Sungkar, 23. Penangkapan mereka berdua sangat menggemparkan industri hiburan Indonesia dan tidak kurang juga di Malaysia.

Ini kerana Irwansyah dan Zaskia bukan nama asing dalam industri lakonan dan nyanyian. Segalanya bermula apabila Irwansyah dan Zaskia mengunjungi parti anjuran rakan artis iaitu pelakon kacak, Raffi Ahmad di kediamannya yang terletak di Lebak Bulus, Jakarta Selatan.

Raffi, 26, sebelum ini cukup dikenali sebagai kekasih muda penyanyi Yuni Shara, 41, yang juga kakak kepada penyanyi tersohor, Krisdayanti sebelum ikatan cinta yang berlangsung selama tiga tahun akhirnya terlerai pada hujung tahun lepas.

Dalam kejadian Ahad lalu itu, kediaman Raffi telah diserbu sepasukan anggota Badan Narkotik Nasional (BNN) Indonesia pada waktu subuh selepas mendapat maklumat terdapat pesta dadah di situ.

Hasilnya, 17 individu yang berada di dalam rumah tersebut - 13 lelaki dan empat wanita telah ditahan serta merampas sejumlah dadah dipercayai jenis ganja dan pil khayal di tempat kejadian.

Empat daripada 17 individu yang ditahan itu merupakan selebriti iaitu Raffi, Irwansyah, Zaskia dan Wanda Hamidah, 36, yang sebelum ini mencipta nama sebagai seorang model.

Laporan terbaharu media Indonesia menyebut, lima daripada 17 yang ditahan didapati positif dadah jenis ganja dan MDMA (ekstasi). Justeru, adakah keempat-empat selebriti terkenal termasuk dalam kalangan lima individu tersebut?

Bagaimanapun, pasangan Irwansyah dan Zaskia awal-awal lagi telah mengaku tidak bersalah. Namun mengikut prosedur, mereka terpaksa ditahan untuk BNN melakukan siasatan dan mengumpul bukti sebelum mereka boleh dibebaskan.

Ditahan untuk disiasat

Setelah ditahan subuh Ahad lepas, akhirnya Irwansyah dan Zaskia dibebaskan pada Selasa, 29 Januari lalu ekoran keputusan ujian air kencing yang dilakukan terhadap kedua-duanya didapati negatif.

Mereka disahkan bebas daripada sebarang pengambilan dadah.

Berita gembira itu diumumkan oleh ibu Zaskia sendiri, Fanny Bauty ketika ditemu ramah media Indonesia. Irwansyah dan Zaskia serta pembantu mereka, Furqi merupakan tiga daripada tujuh orang yang diibebaskan pada tarikh tersebut.

"Alhamdulillah, pihak BNN telah mengumumkan yang hasil ujian air kencing Zaskia dan Irwansyah sebagai negatif dan ternyata mereka bebas daripada sebarang penggunaan dadah. Saya juga yakin sebenarnya anak dan menantu saya memang tidak terlibat dalam perkara seumpama itu.

"Hakikatnya, kunjungan Irwansyah dan Zaskia ke kediaman Raffi adalah atas urusan kerja tetapi sayang sekali ketika kehadiran mereka ke sana, ia diserbu oleh pihak berkuasa," ungkap Fanny kepada portal berita, inilah.com.

WANDA HAMIDAH juga didapati bebas daripada penggunaan dadah.


Pengalaman hitam

Ternyata, ketika dibebaskan, Irwansyah dan Zaskia meluahkan rasa lega kerana boleh kembali berkumpul bersama keluarga.

Bagi Zaskia, kejadian dirinya dan suami ditangkap di kediaman Raffi itu merupakan pengalaman hitam yang tidak dapat dilupakan.

Ketika ditemui media Indonesia di kediamannya di Komplek Senayan, Bintaro, setelah dibebaskan pada malam 29 Januari itu, Zaskia menceritakan bahawa kehadiran dirinya di lokasi kejadian bersama suami dan Furqi pada pukul 5.30 pagi adalah atas urusan untuk menandatangani dokumen perniagaan yang dikongsi bersama Raffi iaitu syarikat penerbitan.

"Sebelum masuk ke kediaman Raffi, ada yang berbisik kepada saya agar jangan melangkah ke dalam rumah tersebut.

"Apabila saya bertanya kepada individu tersebut, dia mengakui bahawa rumah Raffi sedang digeledah BNN. Namun ketika itu, kelibat Raffi tidak kelihatan kerana dia berada di dalam biliknya.

"Selepas itu, terus sahaja telefon bimbit saya dirampas dan saya serta suami yang masih terkejut dengan apa yang berlaku turut ditahan oleh BNN," cerita Zaskia.

Sebagai rakan, Zaskia dan suami juga terkejut dengan tuduhan yang mengatakan Raffi menyimpan dadah dan pil khayal di kediamannya.

Membiarkan pihak berkuasa melakukan tugas mereka, Zaskia sempat berkata, walau apapun, Raffi seorang lelaki dan rakan yang baik.

Irwansyah dan Zaskia diperangkap?

Ibu dan bapa mana yang tidak sayang anak. Sebagai seorang bapa, Mark Sungkar juga yakin anak perempuan dan menantunya sememangnya tidak terlibat dalam kes dadah.

Ketika ditemu ramah media Indonesia, menegaskan seolah-olah ada sesuatu yang tersirat di sebalik kejadian yang telah tersurat itu.

Ujar Mark, dia melihat seperti ada kemusykilan dan keganjilan dalam kes serbuan yang melibatkan anak dan menantunya itu.

Ini kerana Irwansyah, Zaskia dan Furqi hadir ke kediaman Raffi untuk menandatangani kontrak bisnes syarikat penerbitan yang dijalan secara berkongsi oleh mereka selepas dihubungi oleh seorang individu.

Menurut Mark lagi, pihaknya kini sedang cuba mengesan individu tersebut.

"Jika benar anak dan menantu saya itu diperangkap, saya ingin cari individu yang menelefon Irwansyah.

"Ini kerana saya juga baru ketahui bahawa orang yang menelefon Irwan bukannya Raffi tetapi individu lain yang tidak diketahui identitinya," cerita Mark.

Tambahnya: "Apapun, saya bersyukur ketika nama mereka tidak diumumkan positif dadah ketika keputusan air kencing diumumkan tempoh hari."

Norish Karman nafi rampas suami rakan

Posted:

Norish Karman nafi rampas suami rakan

Norish Karman nafi rampas suami rakan

Oleh FATEN SAPHILLA MOHAMED ISA


FIGURA yang sejak akhir-akhir ini sering dilanda kontroversi sentiasa meraih sokongan padu daripada ahli keluarga dan peminatnya.


SEJAK kebelakangan ini nama Norish Karman tidak pernah lekang dengan kontroversi sehinggakan nama pelakon berbakat besar itu berjaya menghiasi kalendar penutup tahun 2012 menerusi artis yang paling banyak mencipta kontroversi.

Bermula isu anak bongsunya yang tidak diketahui identiti bapanya dan terbaharu, mengenai kes rampas suami kawannya sendiri.

Mengakui cerita-cerita tersebut lebih kepada menjatuhkan maruah dan mengaibkan dirinya, Norish terpaksa tampil menjelaskan kedudukan sebenar di sebalik cerita-cerita kurang enak mengenai dirinya itu.

Ditemui pada majlis solat hajat dan jamuan makan buat peminat-peminatnya di Majlis Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, semalam, Norish menjelaskan, kenyataan yang dilemparkan oleh wanita yang pernah dianggap kawan malah kakak sendiri itu membuatkan dirinya berasa terkilan dan sedih.

Menurutnya, disebabkan tuduhan yang tidak berasas daripada wanita itu, dirinya tidak lagi menerima tawaran berlakon sejak enam bulan yang lalu.

Ikuti temu bual Kosmo! bersama Norish selanjutnya.

Kosmo!: Selama enam bulan Norish tidak berlakon, apakah aktiviti yang anda lakukan?

NORISH: Walaupun saya tidak berlakon tetapi saya ada buat kerja lain seperti katering di rumah dan juga mengadakan ceramah motivasi jika ada jemputan.

Apakah perasaan Norish apabila sejak kebelakangan ini banyak cerita kurang enak mengenai diri anda timbul?

Bohong jika saya cakap tidak berasa sedih. Tahun 2013 baru bermula tetapi orang sudah cerita buruk tentang diri saya. Anak-anak saya sedang membesar dan membaca kisah saya. Namun, saya tahu siapakah yang menyebarkan cerita tersebut. Dia gunakan media untuk memburuk-burukkan saya

Siapakah orang yang dimaksudkan Norish itu?

Dia merupakan salah seorang daripada kawan saya sendiri, malah sudah dianggap kakak. Anak-anak dia seramai empat orang juga baik dengan saya. Saya boleh sebut nama dia tetapi saya tidak mahu dia dicerca orang nanti.

Jika dia kawan baik Norish kenapa dia menyebarkan cerita-cerita buruk tentang anda?

Dia iri hati sebab anak-anak dia baik dan sayang saya.

Ada khabar angin mengatakan wanita tersebut marah sebab Norish sebenarnya baik dan rapat dengan suaminya?

Saya rapat dengan mereka satu keluarga tetapi tidaklah sampai tergamak mahu merampas suaminya. Umur suaminya pun sudah 66 tahun. Dia yang berprasangka buruk terhadap saya.

Adakah Norish mahu mengambil tindakan terhadap wanita itu?

Buat apa saya mahu ambil tindakan. Dia bukan orang kaya dan banyak harta pun.

Jadi, kini bagaimana hubungan Norish dengan keluarga wanita itu?

Saya sudah kenal dia selama lima tahun. Bayangkan hubungan yang sudah seperti keluarga itu musnah begitu sahaja.

Boleh berkongsi lebih lanjut mengenai majlis solat hajat dan jamuan makan bersama peminat ini?

Alhamdulillah, walaupun banyak cerita buruk tentang saya tersebar, pe minat sentiasa di belakang menyokong saya. Disebabkan itulah, saya adakan majlis ini.

Bukan niat saya untuk menunjuk alim dengan berjubah dan mengadakan majlis ini tetapi ia adalah untuk bermesra dengan peminat dan juga pihak media. Selain majlis seperti ini, saya juga ada menganjurkan aktiviti karaoke dan boling bersama peminat.

Apakah perkembangan kini terbaharu Norish?

Saya sekarang sedang sibuk dengan konsert jelajah melalui album baharu saya yang berjudul, Terus Melangkah. Minggu lepas saya sudah berada di Johor dan Singapura. Minggu ini pula saya akan ke Sabah dan seterusnya ke Melaka dan beberapa lokasi lagi.

Bagaimanakah pula dengan dunia lakonan?

Saya rindu dan masih ingin berlakon jika ada tawaran.

Black kini tunangan orang

Posted:

Black kini tunangan orang

Black kini tunangan orang


FOTO Black di samping seorang gadis yang dipercayai tunangnya yang dimuat naik di laman Instagram miliknya.


SELEPAS sering dikaitkan kontroversi tentang hubungannya dengan wanita, akhirnya penyanyi Black yang popular dengan lagu Teman Pengganti kini bergelar tunangan orang.

Berita mengenai pertunangannya itu belum dapat dihidu oleh media.

Bagaimanapun, Black ketika dihubungi Kosmo! semalam enggan mendedahkan butiran lanjut mengenai majlis pertunangan yang berlangsung pada Sabtu, 26 Januari lepas.

"Memang saya telah bertunang tetapi saya tidak mahu bercerita lebih lanjut mengenai siapakah tunang saya, majlis pertunangan dan tarikh perkahwinan kerana menghormati permintaan keluarga saya dan keluarga pihak perempuan," ujarnya.

Black bagaimanapun memberitahu, dia mungkin akan menamatkan zaman bujangnya pada tahun ini namun, belum ada tarikh tertentu lagi.

"Saya tidak mahu heboh bukan kerana nak sorok majlis pertunangan tetapi orang kata dugaan ketika bergelar tunangan orang ini agak berat.

"Ramai orang tahu saya sudah ada kekasih sebelum ini, tetapi yang menjadi artis saya seorang bukan keluarga dan keluarga tunang saya.

"Jika tidak ada aral melintang saya akan berkahwin dalam tahun ini juga. Waktu itu saya akan beritahu semua tentang majlis perkahwinan dan siapa bakal isteri saya. Jadi, saya harap dapat menghormati privasi diri saya," tutur Black mohon difahami.

– HARYATI KARIM.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved