Ahad, 13 Januari 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


JPJ Perak diarah sedia laporan

Posted:

JPJ Perak diarah sedia laporan

JPJ Perak diarah sedia laporan

Oleh MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

ORANG ramai yang berang menterbalikkan sebuah kenderaan pacuan empat roda JPJ di Ayer Tawar, Sitiawan Jumaat lalu.


IPOH - Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Perak diarah menyediakan laporan terperinci berhubung insiden sebuah kenderaan pacuan empat roda milik agensi itu yang rentung dibakar orang awam di Jalan Ipoh-Lumut berhampiran Ayer Tawar Jumaat lalu.

Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Cho Ha berkata, laporan tersebut perlu diserahkan kepada kementeriannya dalam tempoh seminggu.

"Pelbagai versi cerita telah keluar. Apa yang terjadi di Ayer Tawar terpulang kepada pihak polis untuk siasat.

"Saya tidak melindungi sesiapa pun dan yang paling baik tunggu polis beritahu apa sebenarnya berlaku," katanya kepada pemberita di sini semalam.

Beliau mengulas kejadian sebuah kenderaan pacuan empat roda JPJ yang remuk dan rentung angkara tindakan agresif orang awam yang berang selepas kenderaan itu didakwa menjadi punca kemalangan membabitkan lapan kenderaan lain.

Beberapa saksi mendakwa kenderaan Toyota Fortuner yang dinaiki tiga penguat kuasa JPJ dari arah Sitiawan itu secara tiba-tiba menyeberang pembahagi jalan untuk menahan sebuah lori membawa muatan kelapa sawit di laluan bertentangan.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Misteri ikan naga berterusan

Posted:

Misteri ikan naga berterusan

Misteri ikan naga berterusan

Oleh NOOR HASLIZA NUSI
hasliza.nusi@kosmo.com.my


Empangan Teluk Bahang di Pulau Pinang tetap menarik perhatian orang ramai walaupun terdapat pelbagai cerita misteri mengenainya.


BALIK PULAU – Empangan Teluk Bahang yang merupakan empangan tadahan air terbesar di Pulau Pinang kekal dengan misteri tersendiri yang semakin membimbangkan apabila ia dikatakan menjadi habitat ikan naga dan toman yang boleh mengancam keselamatan pengunjung terutama pemancing.

Beberapa penduduk mendakwa pernah melihat kedua-dua jenis ikan bersaiz gergasi di empangan tersebut yang kini sudah diwartakan sebagai kawasan larangan bagi kaki pancing.

Selain bahaya kedalaman empangan tersebut yang menjadi punca ia diwartakan sebagai kawasan larangan bagi orang awam, cerita dari mulut ke mulut mengenai kewujudan ikan toman di empangan tersebut turut memberikan kesan tersendiri.

Seorang penduduk, Rosnani Ahmad, 37, berkata, dia pernah diberitahu rakannya yang juga seorang kaki pancing tentang penemuan ikan besar di situ sejak beberapa tahun lalu.

Kata rakannya, kali terakhir dia pernah terlihat kelibat ikan naga dan ikan toman bersaiz sebesar pemeluk sewaktu dia mengunjungi empangan tersebut pada Oktober tahun lalu.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Ubah kerajaan negeri Selangor

Posted:

Ubah kerajaan negeri Selangor

Ubah kerajaan negeri Selangor

Oleh NORHAYATI YAHAYA
norhayati.yahaya@kosmo.com.my

NAJIB (tengah) melawat kawasan Little India selepas majlis sambutan Pesta Ponggal 2013 di Padang Chetti, Klang semalam.


KLANG - Rakyat di Selangor khususnya para pengundi diminta supaya mengubah kerajaan negeri pada masa ini dengan menolak barisan pimpinan yang disandang Pakatan Rakyat, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau yang juga Pengerusi Badan Perhubungan Barisan Nasional (BN) Selangor bagaimanapun mahu pengundi di negeri itu untuk mengekalkan kerajaan Pusat yang ketika ini diterajui oleh BN.

Menurut beliau, rakyat boleh berbuat demikian ketika membuang undi pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) akan datang yang akan diumumkan pada bila-bila masa.

"Kita tahu banyak masalah rakyat di Selangor yang tidak dapat diselesaikan oleh Pakatan Rakyat, janji mereka janji kosong.

"Janganlah kerana semata-mata hendak pancing undi dekat PRU-13, kita jual janji macam-macam janji. Orang Selangor sudah kena tipu. Kita boleh kena tipu sekali tetapi bukan dua kali.

"Masanya akan tiba tidak lama lagi. Jangan kita ubah kerajaan Pusat, ubah kerajaan negeri," katanya ketika berucap di hadapan kira-kira 10,000 masyarakat kaum India pada majlis sambutan Pesta Ponggal 2013 di Padang Chetti di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved