Rabu, 26 Disember 2012

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Mesej ambulans merah jambu

Posted:

Mesej ambulans merah jambu

Mesej ambulans merah jambu

ORANG perseorangan mahupun syarikat korporat turut sama menyumbangkan dana bagi tabung BCWA.


KEINDAHAN Hotel Grand Hyatt, Jalan Pinang, Kuala Lumpur bertambah meriah dengan kehadiran tetamu yang hadir dengan persalinan rona merah jambu bagi meraikan malam Pink Jazzy Affair yang dianjurkan oleh Gleneagles Kuala Lumpur (GKL) baru-baru ini.

Ia merupakan tahun kedua GKL mengadakan malam amal yang bertemakan warna merah jambu bagi meraikan Hari Kanser Sedunia selain mengumpul dana bagi Persatuan Kebajikan Kanser Payudara (BCWA) dan program A Heart for A Heart.

Malam itu, pihak GKL berjaya mengumpulkan dana sebanyak RM150,000 apabila kesemua meja habis terjual dengan kehadiran tetamu seramai 400 orang.

"A Pink Jazzy Affair merupakan acara kebajikan yang meraikan harapan, kesihatan dan cabaran menghadapi hidup. Kami amat berbesar hati dengan kemurnian hati setiap tetamu dan penyokong yang hadir pada acara ini," ujar Ketua Pegawai Eksekutif GNK, Amir Firdaus Abdullah dalam ucapan pada majlis perasmian.

BCWA menerima bantuan sebanyak RM100,000 sebagai dana dalam membantu program kesedaran kanser dan penghidap barah. Sementara itu, program inisiatif GKL iaitu A Heart for A Heart menerima dana sebanyak RM50,000 untuk membantu kanak-kanak yang berdepan dengan kecacatan jantung kongenital.

Pada masa sama, GKL turut melancarkan kereta ambulans pertama berwarna merah jambu. Ia selamat dirasmikan oleh Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah. Kenderaan tersebut dilengkapi fasiliti kecemasan yang komprehensif, paramedik terlatih dan jururawat selain jalinan kerjasama antara GKL dan First Ambulance.


SULTAN AHMAD SHAH menurunkan tandatangan baginda sebagai merasmikan pelancaran ambulans merah jambu GKL.


Ambulans GKL itu juga bertujuan menggalakkan sokongan kepada kesedaran kanser payudara dan pesakit.

"Ambulans merah jambu GNK merupakan salah satu komitmen jangka panjang kami dalam menyokong program kesedaran kanser payudara. Ia bakal beroperasi di sekitar Lembah Klang dan sebahagian kutipan daripada servis perkhidmatannya bakal disumbangkan kepada persatuan-persatuan kanser payudara.

"Ia bukan sahaja membantu menyelamatkan nyawa dalam situasi kecemasan malah menyelamatkan nyawa pesakit kanser payudara," jelas Amir.

Acara kemuncak pada malam itu adalah persembahan istimewa daripada penyanyi kesayangan Malaysia, Datuk Siti Nurhaliza yang mendendangkan seleksi lagu-lagu malar segarnya. Istimewanya, setiap lagu-lagu itu digubah dengan mengikut rentak jazz bagi mengekalkan tema pada malam tersebut.

Penyanyi, Atillia dan Donne Ray Radford turut hadir menyampaikan lagu-lagu berentak jazz. - HAFIZ AHMAD

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved