Rabu, 26 Disember 2012

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Simpulan 2012, sasaran 2013

Posted:

Simpulan 2012, sasaran 2013

Simpulan 2012, sasaran 2013

BERTEMU mata dengan dua pemilik nama Shah Indrawan Ismail atau Tomok dan Hanifah Mohd Hanafiah (Black) di Restoran Nosh, Bangsar baru-baru ini tidak mengubah pemikiran bahawa kedua-duanya masih memiliki aura untuk menarik mata sekeliling seraya mohon bergambar bersama.

Masih jelas pesona yang dimiliki seorang juara pertandingan realiti nyanyian One In A Million dan seorang lagi juara Mentor musim ketiga tidak terhakis walau sedikit pun meski masa beredar dan sisi kehidupan kedua-duanya kian beralih fasa.

Tomok, 28, yang kini sedang meniti detik indah bersama cahaya masa sulungnya, Arrian Shah Akid, 7 bulan, tidak meletakkan sebarang sasaran untuk menambah bilangan ahli keluarganya buat masa sekarang.

Katanya, fokus utama perlu diberikan untuk Arrian sehingga masa membenarkan pasangan Tomok dan Rahayu Abas betul-betul bersedia.

"Kami tidak merancang untuk menambah anak tapi jika ada rezeki kami tak tolak. Cuma buat masa sekarang biar kami besarkan Arrian sebaik mungkin memandangkan Ayu juga telah mengambil keputusan untuk berehat seketika daripada kariernya.

"Semahunya kami ingin menjaga Arrian dengan cara kami sendiri tanpa bantuan pengasuh atau pembantu rumah, biar dia membesar di depan mata kami dan pastinya kami lebih berpuas hati.

"Saya tidak menghalang Ayu untuk menyambung kerjayanya semula tapi syukur Alhamdulillah, rezeki saya mampu menyara kehidupan kami sekeluarga," jelasnya.

Arrian, kata Tomok kini sudah boleh meniarap dan cuba untuk merangkak perlahan-lahan. Lebih indah, adakalanya mendengar gelak tawa Arrian sudah cukup mengubat resah dan tekanan bekerja.

Melihat perkembangan kerjayanya sepanjang tahun 2012, ujar Tomok perjalanan yang dilaluinya tidak terlalu pahit untuk ditempuh.

"Alhamdulillah, tahun 2012 tahun yang gembira buat saya. Keluarga sudah semakin berkembang begitu juga kerjaya. Senang cerita penutup tahun 2012 adalah penutup yang berjaya," panjat Tomok bersyukur.

Rangka karier Tomok

Mengharapkan lebih banyak kejayaan dan pengalaman manis pada tahun 2013 yang bakal menyusul tidak lama lagi, Tomok mendoakan kebahagiaan keluarga dan rezeki kerjayanya.

Perkembangan terkini jelas Tomok, dia sedang dalam rangka kerja untuk menyudahkan produksi album keduanya yang dijangka keluar pada tahun depan.

"Saya baru merakamkan single terbaharu berjudul Penipu yang bakal keluar tidak lama lagi hasil komposer AG Coco dan lirik pula oleh saya sendiri.


BLACK dan Tomok, masing-masing memperkembangkan karier seni mereka daripada seorang penyanyi kepada pelakon. Mereka bakal terlibat dengan projek filem baharu pada tahun hadapan.


"Untuk album yang akan datang, saya mungkin akan memuatkan tujuh buah lagu termasuk single Aku Datang. Konsep album itu masih sama iaitu pop," katanya.

Tidak gusar mempertaruhkan album terbaharu tahun depan ketika era perkembangan dan sambutan album penyanyi sedang berdepan krisis penjualan, Tomok ada sasarannya.

"Saya yakin masih ada pembeli dan masih ramai yang menyokong industri tempatan. Tugas berat untuk saya sebenarnya meyakinkan peminat supaya membeli album saya tapi sejujurnya, album ini berbaloi untuk dimiliki," tambahnya yang menggunakan bajet sendiri untuk keseluruhan album ini hasil kemenangannya dalam One In A Million.

Selektif dan mahukan kualiti, Tomok mengaku dia terpaksa cerewet memilih lagu daripada para komposer terbaik supaya tidak menghampakan peminat dan dalam masa yang sama memuaskan hatinya.

Beralih kepada bidang lakonan pula, anak kelahiran Kuala Lumpur itu mendedahkan dia baru disunting untuk berlakon dalam sebuah filem pada awal tahun depan.

"Ramai yang memberikan komen positif hasil daripada lakonan menerusi filem Istanbul Aku Datang dan syukur Alhamdulillah rezeki berlakon masih terbuka untuk saya tahun depan," ujar Tomok.

Azam Tomok tahun 2013, bekerja lebih kuat dan meningkatkan kualiti dalam setiap lapangan yang diceburinya. Tidak berjaya melangkah ke pusingan akhir Anugerah Juara Lagu bukan penamat karier nyanyiannya, sasaran Tomok, memandang ke hadapan dan melangkah lebih laju.

Black ketepi kontroversi

Usai menjalani penggambaran sebuah filem berjudul Longkai terbitan Metrowealth baru-baru ini, kata Black dia tidak menduga pertama kali menerima tawaran berlakon filem daripada pengarah Hashim Rejab.

"Babak saya cuma menuntut saya berada di set penggambaran selama tiga hari saja dan penampilan saya pun sebagai cameo, tapi watak bernama Ketum itu berat kerana harus memberikan impak biar sekejap.

"Saya mencuba peluang yang datang dan tidak salah rasanya, memandangkan watak itu juga kena dengan saya. Selain itu, saya turut mendapat tawaran berlakon teater muzikal Tirai Merah arahan Pat Ibrahim awal tahun depan," kata Black membuka bicara.

Prioriti masih kepada bidang nyanyian dan tambah Black dia enggan dinilai sebagai seorang penyanyi yang cuba menyekat peluang pelakon lain cari makan.

"Keutamaan saya masih menyanyi dan untuk berlakon, rasanya masih jauh lagi. Tidak salah untuk cuba terbang tinggi tapi semahu-mahunya saya masih ingin kekal menjadi diri saya sekarang.

"Alhamdulillah karier saya masih berada di atas dan sedang meningkat naik, jadi tidak perlu saya kacau perjalanan yang sedang saya lalui kini," ulasnya.

Black bakal tampil dengan sebuah single baharu yang menjadi runut bunyi filem Lemak Kampung Santan lakonan Hans Isaac dan Neelofa yang belum diberikan judul.

Selain itu, pelantun lagu Sofea Jane itu sedang mengumpul material untuk album terbaharunya yang bakal keluar penghujung tahun 2013.

Anugerah Juara Lagu

Ditanya mengenai persiapannya menjelang Anugerah Jura Lagu 27 pada 6 Januari nanti, kata Black dia menyerahkan tanggungjawab merancang dan membuat keputusan kepada pengurus merangkap rakan duetnya dalam lagu Teman Pengganti, RJ (Rapper Jambang).

"Mujur saya ada pembantu peribadi yang sangat memahami dan hampir keseluruhan persiapan dibuat oleh RJ.

"Sejujurnya saya melihat lagu ini memberikan impak yang sangat luar biasa pada tahun ini, pengikut saya di Twitter juga bertambah mendadak semenjak lagu ini mula popular," tuturnya bersulam tawa.


DIHARGAI. Tomok dan Black dikelilingi peminatnya yang menghargai bakat seni mereka berdua.


Black bakal mempersembahkan lagu ciptaan Malique berjudul Teman Pengganti bersama RJ yang menggantikan tempat penyanyi asalnya iaitu Malique.

Tahun 2012 mengikut pandangan Black merupakan tahun yang mendewasakannya dalam kehidupan mahupun kerjaya.

"Saya sudah lebih bersedia untuk menghadapi lebih banyak cabaran dan kemungkinan yang akan datang pada tahun depan dan secara ringkasnya boleh dikatakan tahun 2012 mematangkan saya.

"Tapi lebih elok kalau kita selalu beringat. Seperti kata orang lama, sediakan payung sebelum hujan dan sentiasa beringat sebelum kena," kata Black.

Menyelak kembali lembaran tahun 2012, Black tidak terlepas daripada kontroversi atau kejayaan karier. Menyertai program realiti Versus berbekalkan kudrat Black & Parallax memberikan pengalaman berharga baginya.

Tidak juga terlepas daripada kontroversi tinggal sebilik bersama teman wanita ketika bercuti pertengahan tahun ini, Black melihat isu itu memberikan tamparan hebat baginya.

Begitu pun, tahun 2013 kata Black bakal dimulakan dengan langkah yang lebih yakin dan berwaspada.

"Saya akan memulakan perniagaan servis hidraulik bersama bapa saudara saya dan hujung tahun 2013 akan muncul dengan album baharu. Saya juga sudah membelikan sebuah rumah untuk keluarga saya. Semoga tahun 2013 tidak mencacatkan landasan seni saya," ujar Black penuh harapan.

Suntikan elemen moden

Posted:

Suntikan elemen moden

Suntikan elemen moden

Oleh SITI KAMILAH MUSTAPHA


UNSUR humor daripada trend terkini menjadikan teater Ali Baba kali ini agak segardan berjaya menarik fokus penonton.


PEMENTASAN teater muzikal Ali Baba yang telah bermula sejak Jumaat lalu sehingga 29 Disember ini di Istana Budaya ternyata agak berlainan daripada apa yang telah dipentaskan buat pertama kali pada tahun 2006 lalu.

Versi kali ini lebih kepada sasaran untuk penonton remaja hingga kanak-kanak kerana tenaga utama lakonan teater kali ini merupakan pelakon pelapis terkenal seperti Fizo Omar sebagai Ali Baba dan Elfira Loy sebagai Marjina.

Berbanding versi 2006, teater Ali Baba lebih tertumpu kepada pelakon kanak-kanak apabila seramai 80 orang kanak-kanak yang berusia antara lima sehingga 12 tahun telah menjayakan pementasan berkenaan.

Dalam kedua-dua versi teater berkenaan, pengacara dan selebriti terkenal Aznil Nawawi masih menjadi tulang belakang kepada pementasan itu apabila menggalas tugas sebagai ketua penyamun.

Aznil boleh dikatakan menjadi tulang belakang kepada pementasan itu kerana lakonannya cukup menghiburkan dan berjaya mencuit hati penonton dengan lawak bersahaja dan beberapa elemen kejutan yang ditonjolkan.

Teater muzikal hasil adaptasi filem karya Allahyarham Tan Sri P. Ramlee, Ali Babab Bujang Lapuk ini mengandungi banyak kelainan yang cuba ditonjolkan dan unsur humor yang ditampilkan juga mengikut trend zaman sekarang.

Mana tidaknya, apabila babak ketua penyamun lakonan Aznil bersama 40 orang penyamun tiba-tiba menari lagu Gangnam Sytle yang dipopularkan oleh penyanyi rap, Korea Selatan, Psy yang cukup menjadi fenomena sekarang.

Mereka telah menari bersama irama lagu berkenaan ketika babak ketua penyamun hendak membuka pintu gua yang menjadi tempat menyimpan hasil samun mereka.

Babak tidak diduga itu cukup mencuit hati penonton di samping Aznil sendiri dengan solekan ketua penyamun ala Kapten Jack Sparrow seperti pelakon Johnny Depp dalam siri filem pecah panggung Hollywood, Pirates of the Caribbean.

Bagi memberi suntikan moden dan lebih dekat dengan hati penonton yang terdiri daripada kanak-kanak dan remaja, menerusi pementasan Ali Baba itu, ketua penyamun tidak lagi menggunakan basikal asal seperti yang dilakonkan oleh P. Ramlee iaitu jenis Chopper Raleigh.

Sebaliknya, ketua penyamun yang direalisasikan Aznil dalam teater muzikal itu telah menggunakan skuter elektrik dan Ali Baba semasa kaya pula telah menggunakan motosikal serbaguna atau jenis ATV.

Kata pengarah pementasan teater berkenaan, Lokman Ghani, beberapa elemen itu diterapkan dalam teater itu bagi memberi suasana keseronokan kepada kanak-kanak walaupun babak itu sekejap sahaja.

"Tarian Gangnam itu walaupun sekejap, ia akan diingati, kami memang sengaja buat begitu kerana kami tahu ia akan membuatkan penonton terhibur," jelasnya ketika ditemui selepas pementasan pertama teater muzikal itu.

Ujarnya lagi, dia cuba lari daripada babak yang sedia diketahui ramai dalam filem Ali Baba Bujang Lapuk bagi mengelakkan penonton bosan.

"Semua orang tahu babak yang sedia ada dalam filem jadi bila ada elemen kejutan ia memberi kelainan," katanya yang turut menukar babak Kassim Baba lakonan Ebby Yus mati kena pancung dengan mati akibat gas beracun.

Dalam teater itu juga hanya Aznil, Ebby dan Najua P. Ramlee (sebagai Aloyah) menggunakan suara mereka sendiri untuk menyanyi dalam pementasan berkenaan.

Bagi Fizo pula, dia mengakui telah jatuh cinta dengan dunia pementasan teater sejak memegang watak Ali Baba.

"Walaupun gemuruh pada awalnya, rasa satu kepuasan selepas menjayakan satu pementasan, saya rasa lega sangat," ujarnya yang tidak mahu disamakan dengan lakonan Ali Baba yang dibawakan oleh Datuk Aziz Satar.

Tiket bagi menyaksikan pementasan teater muzikal ini yang berharga RM30, RM50, RM70 dan RM100 boleh ditempah menerusi talian 03-4026 5558 atau layari www.ticket2u.biz.

Victoria tak laku

Posted:

Victoria tak laku

Victoria tak laku


VICTORIA BECKHAM


HARI ini, Victoria Beckham merupakan wanita yang paling dicemburui banyak wanita lain di seluruh dunia.

Selain begitu masyhur sebagai anggota grup Spice Girls, selebriti dan ikon fesyen, Victoria yang dikenali sebagai Posh Spice punya sebab utama untuk dicemburui iaitu sebagai isteri kepada pemain bola sepak terkenal, David Beckham.

Bagaimanapun, Victoria yang kini merupakan ibu kepada empat cahaya mata itu memberitahu bahawa sebelum bercinta dengan Beckham, tidak ada lelaki yang sudi menjadi kekasihnya.

"Sewaktu saya bersama grup Spice Girls, khalayak melihat kami begitu popular dan dikejar banyak lelaki.

"Sayangnya, saya tidak bernasib baik dalam bab bercinta. Tak ada lelaki yang mahu menjadi kekasih saya," ujar Victoria.

Walaupun tidak didekati oleh lelaki, ternyata penantian cinta wanita berusia 38 tahun itu berbaloi apabila Beckham tertarik kepadanya.

Mereka mula bercinta pada tahun 1997 dan berkahwin dua tahun kemudian. Pasangan Victoria dan Beckham kini memiliki tiga anak lelaki iaitu Brooklyn, Romeo dan Cruz serta seorang anak perempuan, Harper Seven.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved