Sabtu, 15 Disember 2012

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Kopi dan teh sedia diminum

Posted:

Kopi dan teh sedia diminum

Kopi dan teh sedia diminum

Oleh NOR SYARIZA MUHD. TAHIR
norsyariza.tahir@kosmo.com.my


MOHD. FEROZ (kiri) dan Pengurus Besar The Coffee Bean & Tea Leaf, Nadiah Ong Abdullah menunjukkan produk kopi dan teh terbaharu keluaran syarikat itu.


BAGI seseorang penggemar teh ataupun kopi, pastinya anda mahu menikmati detik-detik menghirup secawan minuman kegemaran itu setiap pagi sebelum memulakan hari anda.

Lebih menggembirakan jika anda dapat menikmati kopi dan teh asli yang bukan sahaja menyelerakan, malah bermutu tinggi dan memenuhi cita rasa.

Namun, kehidupan seharian yang sentiasa sibuk adakalanya membataskan keinginan anda untuk pergi ke mana-mana restoran yang menghidangkan kopi dan teh yang segar seperti yang anda inginkan.

Kini anda tidak perlu tercari-cari lagi restoran yang menghidangkan kopi dan teh bermutu tinggi kerana anda boleh menikmatinya di mana-mana sahaja.

Atas sebab itu, pakar membuat kopi dan teh antarabangsa, The Coffee Bean & Tea Leaf tampil memperkenalkan kopi dan teh sedia diminum. Ia membantu para penggemar minuman itu menjalani rentak kehidupan yang pantas tanpa perlu pergi ke cawangan restorannya.

Dengan menawarkan empat jenis produk kopi dan teh yang telah siap tersedia, para penggemarnya kini boleh mendapatkan kopi dan teh yang berkualiti tinggi di pasar raya-pasar raya terkemuka di seluruh negara pada harga yang berpatutan.

Empat produk yang ditampilkan itu ialah produk kopi segera dipanggil Ready Coffee, Ready-To-Drink Teh Ais, Ready-To-Drink Teh Ais Berkarbonat dan barisan Fresh Leaf Uncang Teh yang dihasilkan dalam pelbagai perisa dengan kualiti yang tinggi.

Bahan terpilih

Menurut Pengarah Operasi Francais Asia Pasifik The Coffe Bean & Tea Leaf, Mohd. Feroz Abd. Karim, keempat-empat produk itu mempunyai keistimewaan masing-masing yang tidak terdapat dalam mana-mana produk kopi dan teh berjenama lain.

"Antaranya, untuk produk kopi segera Ready Coffee, kami menawarkan dua jenis pek, iaitu pek 3-dalam-1 dan 4-dalam-1.

"Perbezaan antara kedua-dua pek ini ialah, pek 3-dalam-1 dihasilkan daripada biji kopi Arabika dari Columbia berserta dengan krimer dan gula, sementara pek 4-dalam-1 pula adalah gabungan daripada biji kopi Arabika dari Columbia, krimer, gula dan ginseng Korea," katanya pada majlis pelancaran produk terbaharu itu di Tropicana City Mall, Petaling Jaya, Selangor, baru-baru ini.


JENAMA The Coffee Bean & Tea Leaf terkenal dengan kepakaran dalam pembuatan kopi dan teh yang bermutu tinggi.


Menurutnya, bagi menjamin kualiti kopi dan teh tersebut, pihaknya memilih sendiri biji kopi dan daun teh terbaik di ladang. Selain itu, mereka mementingkan ketelitian dalam kaedah memanggang dan mencampur kopi serta teh.

Selain itu, keistimewaan lain yang ditampilkan dalam koleksi Ready-To-Drink ini ialah teh yang sedia dibancuh yang dijual untuk saiz botol minuman, iaitu Ready-To-Drink Teh Ais dan Ready-To-Drink Teh Ais Berkarbonat.

"Bagi penggemar teh ais, anda boleh menikmati minuman ini yang dibotolkan dalam tiga perisa, iaitu Teh Lemon Ais, Teh Buah Pic Ais dan Teh Oolong Jasmine Ais," katanya.

Keistimewaan Teh Lemon Ais adalah adunan daun teh hitam segar yang digabungkan dengan hirisan lemon yang segar dan manis, serta ditambahkan dengan rasa sitrus untuk mewujudkan tekstur yang lembut.

Rasa menyegarkan

"Sementara itu, bagi Teh Oolong Jasmine pula dibuat dengan bahan premium yang diimport iaitu Teh Oolong Taiwan yang halus serta wangi dengan bunga melati, bagi mewujudkan rasa teh yang harmoni dan menyegarkan.

"Teh Buah Pic pula adalah adunan teh hitam yang digabungkan dengan hirisan buah pic masak yang mampu memberikan rasa buah yang lazat dan menyegarkan," jelasnya.

Bagi penggemar yang inginkan kelainan dalam minuman teh pula, mereka boleh memilih minuman teh hitam premium Ready-To-Drink Teh Ais Berkarbonat, yang dikeluarkan dalam tiga perisa, iaitu epal, beri dan lemon yang pasti memberikan kelainan dalam memenuhi deria tekak anda.

Selain itu, kepada yang ingin menyediakan sendiri teh di rumah, bolehlah memilih barisan Fresh Leaf Uncang Teh yang dikeluarkan dalam empat perisa, iaitu English Breakfast, Earl Grey, Chamomile dan Mint (pudina) Tea yang dijual dalam kotak yang mengandungi 18 paket.

"Keempat-empat perisa teh ini pastinya akan mencergaskan deria rasa anda dengan perisa yang cukup kaya dengan sedikit manis serta perisa buah-buahan yang boleh dipilih mengikut cita rasa anda," kata Mohd. Feroz mengakhiri demonstrasi produk minuman tersebut.

Kesemua produk Ready-To-Drink itu telah pun mula dipasarkan di beberapa buah pasar raya sekitar Lembah Klang, dan bakal berada di kesemua pasar raya besar seluruh negara menjelang hujung Disember ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved