Isnin, 24 Disember 2012

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Anne, Sumali mengejar bahagia

Posted:

Anne, Sumali mengejar bahagia

Anne, Sumali mengejar bahagia

SAAT dirinya diumumkan sah menjadi isteri kepada arjuna bernama Mohd. Sumali Adenan, Anne Ngasri mengakui, dia diulit satu rasa bahagia yang luar biasa.

Kata pelakon itu, perasaan itu sulit untuk diluahkan dengan kata-kata. Ucapnya lagi, perasaan tertekan diselubungi dengan pelbagai kontroversi dan liku hidup yang mencengkam jiwa bertahun-tahun lamanya, terlerai sekelip mata.

"Bayangkan, sepanjang tiga tahun saya menanti momen ini, akhirnya doa saya dimakbulkan oleh Allah apabila dipertemukan dengan lelaki yang sanggup sehidup semati dengan saya," kata pelakon itu seusai majlis pernikahannya dengan ahli politik yang juga Setiausaha Kerja Pemuda UMNO Malaysia di Homestay Citra, Kampung Parit Pinang, Benut, Pontian, Johor, Sabtu lalu.

Dengan mas kahwin sebanyak RM22.50 dan seutas gelang tangan emas, Anne dan Sumali selamat diijabkabulkan oleh Kadi Daerah Segamat, Abdul Mutalib Abdul Rahim tepat pukul 11.10 pagi.

Dengan sekali lafaz, Anne yang kini mencecah usia 26 tahun bergelar isteri kepada Sumali, 40, yang sudah hidup menduda selama tiga tahun.

Pada majlis yang bertema taman syurga itu, pasangan tersebut yang bertunang pada November lalu bertukar-tukar hantaran iaitu lima dulang daripada Sumali berupa jam tangan Cerutti, sepasang baju kurung, beg tangan jenama Burberry, wangian Chloe dan seutas gelang emas.

Anne juga membalas dengan lima dulang hantaran iaitu seutas jam tangan Cerutti, beg galas Tumi, wangian Bvlgari dan sepasang baju kurung untuk suaminya. Sementara wang hantaran berjumlah RM11, 111.11.

Seri mempelai perempuan yang ditatarias oleh jurusolek, Chomel begitu terserlah ditambah dengan busana berwarna putih suci rekaan pereka fesyen terkenal, Ezuwan Ismail membuatkan tumpuan lensa tidak henti merakam wajahnya yang jelita.


ANNE NGASRI memberitahu, keputusannya untuk bernikah dengan Sumali bukan berlandaskan cinta kilat, sebaliknya dia menyifatkan ia sebagai sebuah takdir yang indah.


Kira-kira 300 rakan taulan termasuk tetamu istimewa iaitu Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan turut hadir memeriahkan majlis.

Majlis resepsi pula diadakan semalam di kampung mempelai lelaki di Jalan Parit Ismail, Benut yang dihadiri kira-kira 1,000 orang.

Barangkali tautan kasih antara kedua-dua pasangan bagaikan satu kejutan kepada orang ramai. Ada yang mengisahkan kononnya Sumali menjadi penyebab kepada terputusnya hubungan cintanya dengan penyanyi kelahiran Singapura, Aliff Aziz.

Mendengarkan persoalan itu dilontarkan pada majlis yang paling bererti bagi mereka berdua, Sumali cepat-cepat memberi respons dan berkata: "Perkara yang lepas, biarkan ia berlalu, saya tak suka bercerita tentang hal-hal lama kerana saya bersyukur sebab Anne sudah sah menjadi suri hati saya."

Anne yang sentiasa menguntum senyuman sependapat dengan suaminya itu. Balas Anne, tiada istilah cinta kilat atau terdesak antara mereka berdua.

"Saya sudah kenal dia sejak setahun lalu dalam satu majlis politik dan pada masa sama, keluarga saya turut mengenalinya.

"Daripada menjadi seorang rakan, terbit rasa saling sayang-menyayangi antara satu sama lain dan kami mula bercinta sejak dua bulan lalu sebelum disatukan.

"Meskipun ia nampak singkat, istilah terburu-buru tidak wujud langsung dan saya simpulkan ia adalah takdir yang indah," kata Anne menjelaskan keadaan.

Ujar pelakon yang sudah membintangi lebih 200 buah drama dan telefilem seperti Dunia Baru dan Cili Padi, cinta hatinya itu, menepati ciri-ciri lelaki yang diimpikannya.


DENGAN hanya sekali lafaz, Sumali sah memperisterikan Anne.


"Dia telah sempurnakan hidup saya. Dia juga seorang yang kelakar dan sentiasa menceriakan saya dengan gurau sendanya dan yang paling signifikan, dia sentiasa membuatkan saya tenang dan selamat bila di sampingnya," ujarnya.

Bagi Sumali pula, Anne seorang yang berfikiran terbuka, pandai mengambil hati dan dia juga mesra dengan ahli keluarganya.

"Anne begitu serasi dengan saya. Kami juga banyak persamaan dan dia seorang yang bertolak ansur dan hal-hal itu membuatkan saya jatuh hati dengannya," ujar lelaki bertubuh besar itu.

Anak

Umum mengetahui bahawa Anne sebelum ini pernah mendirikan rumah tangga dengan Abdul Wafi Hassan pada 2006, namun kedua-duanya bercerai empat tahun kemudian.

Sepanjang berkahwin, mereka dikurniakan tiga orang anak iaitu Abdul Warits, 6, Abdul Wafri, 4, dan Nazhara Afroza, 2.

Sementara Mohd. Sumali mempunyai seorang anak lelaki iaitu Mohd Sufian Hakim, 7.

Mengulas mengenai keserasian antara anak-anak hasil daripada perkahwinan masing-masing, Anne berkata, mereka berempat cepat mesra antara satu sama lain.


PERNIKAHAN antara Anne dan Sumali telah menyatukan dua buah keluarga besar mereka.


"Mereka tiada masalah. Anak-anak saya sangat senang dengan Sumali dan mereka memanggilnya kadang-kadang dengan panggilan babah dan kadang-kadang ayah. Begitu juga anak Sumali, mereka panggil saya mama," tutur Anne yang terserlah sifat keibuannya.

Ya, seperti benar kata pelakon filem Dunia Baru itu apabila keempat-empat anaknya tidak kekok bergambar dan bermain bersama pada majlis penuh bahagia tersebut.

Tidak sah kalau soalan mengenai cahaya mata tidak ditanya kepada pasangan yang baru berkahwin.

Sambil tersipu malu, Anne mengakui, dia tidak merancang sebaliknya menerima rezeki daripada Yang Maha Esa.

"Sekarang saya sudah ada tiga hero dan seorang heroin, sekiranya Allah mahu kurniakan kami zuriat lagi, Alhamdulillah," katanya.

Pinta Anne mahupun Sumali, mereka berharap perkahwinan yang dibina atas landasan cinta akan kekal ke akhir hayat.

"Kami harap semua ahli keluarga dan kenalan mendoakan kebahagian kami buat selama-lamanya," ujar mereka senada.

Kekasih Taylor Swift mula rimas

Posted:

Kekasih Taylor Swift mula rimas

Kekasih Taylor Swift mula rimas

KEKASIH penyanyi Taylor Swift iaitu ahli kumpulan One Direction, Harry Styles mulai rimas dengan perhatian ramai, terutama golongan paparazi sejak dia bercinta dengan Swift.

Walaupun pada mulanya dia menyukai perhatian yang diberikan oleh media dan peminat, sekarang, Styles dikatakan mulai rimas dengan segala gosip dan berita yang diberikan sejak bercinta dengan penyanyi wanita yang tak kurang popular itu.

"Pada awalnya dia suka apabila mendapat banyak perhatian, tetapi sekarang dia sering tertanya-tanya apa yang membuatkan dirinya menjadi perhatian," jelas seorang sumber kepada sebuah laman gosip.

Selain itu, percintaan Swift dengan Styles juga mulai tidak disukai oleh ahli kumpulan One Direction yang lain.

Perkara itu berlaku apabila Styles dikatakan lebih banyak meluangkan masa dengan kekasihnya itu berbanding dengan karier.

"Styles dan Swift kerap bertemu, sehingga Styles seperti telah terpisah daripada One Direction.

"Disebabkan itu, pengurusan One Direction akan melarang mereka bertemu lebih kerap seperti sebelum ini bagi kebaikan karier kumpulan itu," jelas sumber tersebut lagi.

Zain, Rozita luah cinta di Instagram

Posted:

Zain, Rozita luah cinta di Instagram

Zain, Rozita luah cinta di Instagram

Oleh FATEN SAPHILLA MOHAMED ISA DAN SITI KAMILAH MUSTAPHA



JUMAAT lalu, dalam laman sosial Instagram, Zain Saidin atau nama sebenarnya Mohamad Zain Mohd. Saidin telah meluahkan perasaan cintanya kepada pelakon jelita Rozita Che Wan atau lebih mesra disapa Che Ta.

Zain, 28, menulis sambil memuat naik foto Rozita dengan selitan mesej romantis berbunyi: "Never will you find another man that will do or love you as much as I will, this I promise you".

Tidak lama kemudian kakak kepada Ayu Raudhah itu pula membalas mesej yang hampir serupa dengan Zain.

Apakah motif kedua-dua pelakon itu menulis mesej romantis sebegitu? Adakah benar kedua-duanya sedang di lamun cinta?

Kosmo! cuba mendapatkan penjelasan lanjut daripada Zain dan Rozita berhubung perkara itu. Zain ketika dihubungi enggan mengulas lanjut mengenai luahannya kepada Rozita, manakala Rozita yang ketika dihubungi berada di Dubai hanya menjawab melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) mengenai perkara itu.

Kosmo!: Apakah komen anda apabila Zain meluahkan perasaan cintanya kepada anda di Instagram?

ROZITA: Pada saya itu hak dia. Macam mana cara pun dia mahu luahkan apa yang tersurat dan tersirat di hatinya. Mungkin dia rasa itu caranya untuk menarik perhatian saya.

Apakah maksud anda dia mahu tarik perhatian? Adakah anda merajuk dengan dia?

Tidaklah. Mana ada merajuk. Biasa saja. Menarik perhatian maksudnya, dia secara terang-terang luahkan perasaan secara tidak langsung di khalayak. Instagram itu kan ramai pengikutnya.

Anda rasa kenapa dia buat macam itu? Dia rasa tergugatkah ramai jejaka yang berkenan dengan anda atau dia mahukan publisiti?

Tidak tahu kenapa dia buat macam itu.

Sebelum ini pernahkah Zain meluahkan perasaan pada anda?

Ada, tapi secara peribadi, bukan secara terbuka seperti ini.

Selepas Zain meluahkan perasaannya kepada anda, anda juga membalas mesej yang agak serupa dengan Zain. Komen sikit. Adakah anda memang menyukai Zain?

Ya, saya suka dia, tapi untuk ke arah (hubungan) yang lebih serius belum lagi.

Kenapakah anda tidak menerima cinta Zain?

Macam mana mahu cakap. Saya belum bersedia. Macamlah diri ini muda sangat, tak sedar diri sudah umur 40 tahun. Nantilah. Hal begini saya kena fikir betul-betul.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved