Jumaat, 26 Oktober 2012

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


300 adakan demonstrasi bantah projek kondo di Batu Caves

Posted:

300 adakan demonstrasi bantah projek kondo di Batu Caves

26/10/2012 7:28pm

BATU CAVES — Kira-kira 300 orang mengadakan demonstrasi aman di hadapan kuil Sri Subramaniar Swamy di sini hari ini untuk membantah cadangan pembinaan dua blok kondominium setinggi 29 tingkat berhampiran kuil itu.

Mereka berkumpul sejak pukul 10 pagi dengan membawa sepanduk, termasuk yang bertulis "Hentikan pembinaan, selamatkan warisan semula jadi dan tempat ibadat terkenal di dunia". Pengerusi Sri Maha Mariamman Temple Dhevasthanam, Datuk R. Nadarajah berkata, pembinaan dua blok kondominium setinggi 29 tingkat yang dicadangkan itu akan memusnah patung Dewa Murugan tertinggi di dunia yang terletak kurang 300 meter dari tapak pembinaannya.

"Pembinaannya akan membahayakan nyawa pengunjung kuil dan pelancong dari seluruh dunia akibat (kemungkinan) benda jatuh berikutan pembangunan besar-besaran di tempat berhampiran kuil ini.

"Oleh itu, projek ini perlu dihentikan terus, bukan hanya sementara dan kami menggesa kerajaan (Selangor) supaya menimbang masalah yang kami hadapi," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Sementara itu, bekas presiden MIC, Datuk Seri S.Samy Vellu berkata, pembinaan bangunan tinggi perlu dibantah kerana ia memberi pelbagai kesan terhadap ekosistem bukit batu kapur di tempat berkenaan.

"Kami tidak meminta wang atau tanah, kami hanya minta pembinaannya dihentikan terus kerana kerana ia juga akan menjejaskan banyak spesies haiwan dan tumbuhan," kata Duta Khas Infrastruktur Malaysia ke India dan Asia Selatan itu. — BERNAMA

Kunalan sah sertai Selangor musim depan

Posted:

Kunalan sah sertai Selangor musim depan

26/10/2012 6:19pm

KUALA LUMPUR — Pemain sayap pasukan Negeri Sembilan, S. Kunalan mengesahkan bahawa beliau akan menyarung jersi pasukan Selangor untuk saingan Liga Super musim depan.

Anak jati Semenyih berusia 26 tahun itu berkata, penghijrahan beliau ke skuad Merah Kuning musim depan adalah bagi mencari angin baharu setelah enam tahun menabur bakti bersama pasukan Negeri Sembilan.

"Kontrak saya bersama Negeri Sembilan akan tamat penghujung tahun ini malahan saya telah memaklumkan perkara tersebut kepada majikan saya, Persatuan Bolasepak Negeri Sembilan (PBNS).

"Mereka menghormati keputusan saya memandangkan sudah lama saya berkhidmat dengan mereka selaku pemain skuad Piala Presiden sejak 2006 sebelum diserapkan ke dalam skuad utama mereka pada awal 2008," katanya di sini hari ini.

Beberapa akhbar tempatan sebelum ini melaporkan Kunalan merupakan antara beberapa pemain utama skuad Rusa yang dikaitkan untuk berhijrah ke pasukan luar termasuk kapten pasukan Muhd Shukor Adan yang dikatakan berminat menyarung jersi Angkatan Tentera Malaysia (ATM) untuk saingan Liga Super musim depan.

Pemain bertubuh kecil yang lincah di posisi sayap itu berkata, beliau akan menandatangani kontrak bersama Persatuan Bolasepak Selangor (FAS) dalam masa terdekat. — BERNAMA

Lelaki ada rekod jenayah maut ketika curi kabel

Posted:

Lelaki ada rekod jenayah maut ketika curi kabel

26/10/2012 6:17pm

KUALA LUMPUR — Tindakan seorang lelaki yang dipercayai mahu mencuri kabel elektrik membawa padah apabila dia maut akibat terkena renjatan elektrik dalam kejadian di Taman Kampung Muhibbah, Bukit Jalil pagi tadi.

Kejadian berlaku pada pukul 4.30 pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Mohan Singh Tara Singh berkata, mangsa yang berusia 40 tahun itu turut mempunyai beberapa rekod jenayah.

Mayatnya dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia, Cheras untuk bedah siasat. — BERNAMA

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved