Rabu, 31 Oktober 2012

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


Pelajar UUM sertai sukan rakyat

Posted:

Pelajar UUM sertai sukan rakyat

SEBAHAGIAN pelajar UUM yang menyertai aktiviti sukan rakyat UUM 2012 di Sintok baru-baru ini.


TRADISI. Seramai 765 pelajar Universiti Utara Malaysia (UUM) menyertai aktiviti Sukan Rakyat UUM 2012 yang berlangsung di Padang Serbaguna UUM, Sintok, Kedah baru-baru ini.

Program itu disertai pelajar yang mengambil mata pelajaran Kenegaraan Malaysia di bawah penyeliaan pensyarah, Suhana Hamdan yang juga penasihat projek.

Peserta yang menyertai sukan rakyat seperti tarik tali, sepak raga, tarik upih, konda-kondi, gasing, guli, galah panjang, teng-teng dan boling kelapa dibahagikan kepada empat kumpulan.

Menurut pengarah projek sukan, Mohamad Hazman Mohamad Jamil, aktiviti sukan rakyat dibuat bagi merapatkan hubungan antara pelajar selain dapat mengeratkan hubungan perpaduan kaum.

Penduduk Pekan sertai pesta kacau dodol

Posted:

Penduduk Pekan sertai pesta kacau dodol

AKSI beberapa peserta sempena Pesta Dodol dan Pulut Manis Chini 2012 di Pekan baru-baru ini.


KACAU. Kira-kira 1,000 orang peserta telah menyertai Pesta Dodol dan Pulut Manis Chini 2012 di Dataran Dara Chini,Pekan, Pahang baru-baru ini.

Sebanyak 63 kawah dodol termasuk pulut manis telah dimasak oleh peserta.

Pesta tersebut yang diadakan sempena sambutan Hari Raya Aidiladha baru-baru ini selain menanam semangat gotong-royong dan mengeratkan hubungan sesama penduduk.

Turut hadir ialah Ahli Dewan Undangan Negeri Chini, Datuk Abu Bakar Harun dan Pengarah Jabatan Kebudayaan Dan Kesenian Negeri Pahang, Mohd. Sukarno Abdul Wahab.

Belia Malaysia sambut Aidiladha di Kemboja

Posted:

Belia Malaysia sambut Aidiladha di Kemboja

SEBAHAGIAN ahli MBNP dan MBM yang menyambut Hari Raya Aidiladha di Wilayah Cham, Kemboja baru-baru ini.


SUMBANGAN. Majlis Belia Negeri Perlis (MBNP) dan Majlis Belia Malaysia (MBM) menyambut Hari Raya Aidiladha dengan penduduk Islam di Kampung Spue, Wilayah Cham di Kemboja baru-baru ini.

Program anjuran Kementerian Belia dan Sukan itu melibatkan seramai 45 sukarelawan MBNP dan MBM itu yang berkampung di situ bermula 23 sehingga 28 Oktober lalu.

Antara aktiviti yang dilakukan, pemeriksaan kesihatan, keluarga angkat, solat sunat Aidiladha, penyembelihan lima ekor lembu, sumbangan 100 pasang pakaian sekolah dan dua komputer riba selain, sukaneka bersama lebih 1,500 penduduk kampung berkenaan.

Rombongan tersebut diketuai Yang Dipertua MBNP, Saiful Munir Bidin serta Timbalan Presiden MBM, Sukor Md. Yusoff bersama sukarelawan dari gabungan badan-badan bukan kerajaan negeri Perlis.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved