Rabu, 23 November 2011

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


KL anjur konvensyen media sosial

Posted:

KL anjur konvensyen media sosial

KL anjur konvensyen media sosial

23/11/2011 5:37pm

KUALA LUMPUR — Asia Pacific Diligence Sdn Bhd akan mengadakan Konvensyen Perangkaian Media Sosial 2011 pada 9 Disember di Dewan Plenari, Pusat Konvensyen Kuala Lumpur.

Konvensyen ini ditujukan kepada ahli perniagaan e-perniagaan, profesional komunikasi media sosial dan orang awam yang berminat untuk mengetahui bagaimana media sosial dijalankan.

Syarikat dalam satu kenyataan hari ini berkata yang konvensyen itu akan menyaksikan dua acara utama.

Satu ialah pameran yang mempromosikan peluang perangkaian dan padanan perniagaan sementara yang satu lagi ialah persidangan meliputi topik-topik daripada pemasaran dan penjenamaan mengenai media sosial terhadap trend-trend media sosial terbaru.

Pameran itu melibatkan rangkaian penyertaan tempatan dan asing termasuk CyberSecurity Malaysia, Groupon, Express Rail Link dan Chartis Malaysia Insurance.

Sementara itu, antara 12 penceramah di persidangan itu, ialah Pagemodo pengasas bersama Jakob Lykkegaard Pedersen dan Timothy Tiah dari Nuffnang. - Bernama

Full content generated by Get Full RSS.

Dua remaja dikhuatiri lemas

Posted:

Dua remaja dikhuatiri lemas

Dua remaja dikhuatiri lemas

23/11/2011 5:09pm

KOTA BAHARU — Dua remaja lelaki dikhuatiri lemas di kawasan parit di Kampung Tualang Salak, Bachok, yang kini dinaiki air.

Jurucakap Bomba Kelantan berkata, pihak bomba menerima laporan tentang insiden lemas tersebut kira-kira 3 petang ini dipercayai melibatkan dua remaja berumur 14 dan 16 tahun.

"Bagaimanapun kita masih belum mempunyai maklumat lengkap dan operasi mencari mangsa sedang dijalankan," katanya kepada Bernama.

Sementara itu keadaan banjir di Kelantan petang ini reda sedikit apabila berlaku penurunan jumlah mangsa pemindahan iaitu seramai 227 orang berbanding 235 orang yang dilaporkan pagi tadi.

Jurucakap Bilik Gerakan Banjir Negeri berkata sehingga kini tiga pusat pemindahan masih dibuka di dua daerah iaitu dua di Kota Baharu dan satu di Pasir Puteh.

"Sementara itu dua jalan telah ditutup kepada semua kenderaan iaitu di Jalan Machang-Pangkal Meleret-Wakaf Bata di Machang dan di Kilometer 3, Jalan Tanah Merah-Kusial-Kampung Ipoh di Tanah Merah," katanya.

Beliau berkata empat sungai utama di Kelantan kini berada di paras amaran dan dua sungai di paras berjaga-jaga.

Katanya, sungai yang berada di paras amaran itu ialah Sungai Lebir di Tualang, Sungai Kelantan di Jambatan Guillemard, Sungai Golok di Jenob dan Sungai Golok di Rantau Panjang. - Bernama

Full content generated by Get Full RSS.

16 masih di pusat pemindahan Johor

Posted:

16 masih di pusat pemindahan Johor

16 masih di pusat pemindahan Johor

23/11/2011 5:07pm

JOHOR BAHARU - Seramai 16 mangsa banjir terdiri daripada tiga keluarga masih ditempatkan di pusat pemindahan Balai Raya Kampung Cahaya, Air Hitam sehingga empat petang hari ini.

Menurut Bilik Gerakan Bencana Negeri Johor, setakat ini hanya sebuah pusat pemindahan mangsa banjir yang dibuka di negeri itu.

Bagaimanapun jurucakapnya berkata, pihak Majlis Keselamatan Negara Negeri Johor sentiasa memantau rapi keadaan berikutan keadaan hujan yang kerap melanda beberapa bahagian negeri ketika ini. - Bernama

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved