Jumaat, 18 November 2011

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Mayat nelayan yang hilang di laut ditemui

Posted:

Mayat nelayan yang hilang di laut ditemui

Mayat nelayan yang hilang di laut ditemui

18/11/2011 6:45pm

IPOH - Seorang nelayan yang hilang selepas terjatuh ke dalam laut ketika sedang memukat ikan di perairan Pulau Pangkor, 150km dari sini Selasa lepas, ditemui hari ini.

Ketua Polis Daerah Manjung ACP Mohd. Jamil Osman berkata, mayat Azmi Yusof, 52, berasal dari Kampung Tengah, Pulau Pangkor ditemui terapung pada pukul 3.45 petang oleh orang awam yang kemudiannya melaporkan kepada polis.

Mayat mangsa dihantar ke Hospital Manjung untuk bedah siasat, katanya ketika dihubungi hari ini.

Jamil berkata, Azmi dilaporkan keluar menangkap ikan pukul 5 pagi pada hari kejadian bersama dua rakannya.

Beliau berkata, ketika mangsa dan rakan sedang melabuhkan pukat dari atas bot yang mereka naiki, kaki Azmi tersangkut pada tali pukat sebelum mengheretnya ke dalam air. - Bernama

Full content generated by Get Full RSS.

Kes bunuh: 7 lelaki dijejaki polis

Posted:

Kes bunuh: 7 lelaki dijejaki polis

Kes bunuh: 7 lelaki dijejaki polis

18/11/2011 6:11pm

KAMPAR - Polis sedang mengesan tujuh lelaki bagi membantu siasatan berhubung kes bunuh seorang lelaki yang ditemui dengan kesan kecederaan di kepala dan badan di hadapan Restoran Lucky San, Jalan Tasek, Pekan Gopeng di sini Sabtu lepas.

Ketua Polis Daerah Kampar, Supt. Abdul Aziz Salleh berkata, mereka yang dikehendaki polis ialah G. Sarawanan, 31, beralamat di No 1 Jalan Merdeka, Desa Lawan Kuda, 31600 Gopeng; P. Alaigeswearan, 26, beralamat di L-78 Jalan Kinta 8, Taman Kinta, 31600, Gopeng; V. Raguwaran, 22, beralamat di No 31, Lawan Kuda Baru, 31600 Gopeng.

Selain itu, polis turut mencari A. Raymond George, 31, beralamat di No B276, Lorong Kolam Kopisan Baru, 31600 Gopeng; S. Visvanathan, 28, beralamat di No 28, Jalan 4, Taman Kinta Baru, 31600 Gopeng; G. Nanthakumaran, 33, beralamat di No.

1 Jalan Merdeka, Desa Lawan Kuda, 31600, Gopeng dan A. Shaivalingam, 22, beralamat di No 8 Jalan Dobi, Changkat, Batu Gajah.

Polis meminta mereka tampil ke balai-balai polis berhampiran atau sesiapa yang mengenali mereka menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah Kampar di nombor telefon 05-4652222 atau 05-4650020 talian hotline untuk membantu siasatan, katanya pada sidang akhbarnya di sini hari ini. - Bernama

Full content generated by Get Full RSS.

Penduduk dakwa hutan simpan diceroboh

Posted:

Penduduk dakwa hutan simpan diceroboh

Penduduk dakwa hutan simpan diceroboh

18/11/2011 6:10pm

KAMPAR - Penduduk Kampung Ulu Geruntum di Gopeng dekat sini mendakwa kawasan Hutan Simpan Kekal Bukit Kinta dicerobohi pihak tertentu sejak dua minggu lepas.

Tinjauan Bernama ke Gunung Chantik pagi tadi mendapati berpuluh-puluh pokok berkualiti tinggi baru saja ditebang dan dilonggokkan di beberapa tempat.

Kayu-kayu itu dipercayai tidak sempat dibawa keluar untuk dipasarkan.

Seorang penduduk, Yusof Madelani berkata, status aktiviti penerokaan itu diragui kerana pokok balak yang ditebang dilabelkan dengan pelekat "Jabatan Perhutanan Negeri Perak" sedangkan ia adalah di kawasan Hutan Simpan Kekal.

"Kawasan Hutan Simpan Kekal ini telah diwartakan sejak tahun 1930 dan semua penduduk sedia maklum dengan perkara ini. Tambahan pula kawasan ini kini dimajukan dengan aktiviti ekopelancongan," katanya kepada pemberita di sini hari ini. - Bernama

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved