Rabu, 5 Oktober 2011

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Ditahan miliki 10,642 Eramin 5

Posted:

Ditahan miliki 10,642 Eramin 5

Ditahan miliki 10,642 Eramin 5

05/10/2011 6:06pm

SHAH ALAM - Polis menahan seorang lelaki berusia 52 tahun dan merampas 10,642 biji dadah pil jenis Eramin 5 bernilai RM266,000 dalam serbuan di sebuah rumah di Taman Muda, Ampang dekat sini Ahad lepas.

Timbalan Ketua Polis Selangor Datuk A. Thaiveegan berkata, dadah berkenaan ditemui secara berasingan di mana 1,000 biji pil berkenaan disimpan di dalam sebuah kotak yang dibungkus kemas dengan kertas pembalut hadiah.

Beliau berkata, serbuan pada kira-kira 1 pagi itu turut menemui 9,642 biji pil Eramin 5 lagi yang disembunyikan di dalam kenderaan dan bahagian lain di rumah suspek.

"Kita percaya pil itu mahu diedarkan untuk pasaran di kelab-kelab malam di sekitar Lembah Klang," katanya pada sidang berita di Pusat Media, Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor di sini, hari ini. - Bernama

Lapor polis terima duit palsu

Posted:

Lapor polis terima duit palsu

Lapor polis terima duit palsu

05/10/2011 5:40pm

YAN - Seorang peniaga hari ini membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Yan di sini setelah mengsyaki menerima duit palsu daripada seorang remaja lelaki yang membeli burger di gerainya semalam.

Azhar Ahmad, 36, dari Kampung Titi Raga berkata, remaja itu membayar dengan wang RM50 bagi enam burger yang dibelinya.

Katanya, kejadian itu berlaku kira-kira 10 malam dan waktu itu terdapat ramai pelanggan sedang menunggu giliran untuk mendapatkan burger masing-masing menyebabkan beliau tidak memberi tumpuan sepenuhnya terhadap status duit itu.

"Budak lelaki tersebut datang dengan sebuah kereta. Dia yang pandu bersama seorang kawan, dan dia telah memesan sebanyak enam biji burger berharga RM11.

"Setelah siap dia bagi duit tersebut, pada masa dia bagi duit, saya dapat rasa lain macam sahaja apabila pegang duit itu, tetapi saya tidak mengesyaki apa-apa sebab masa itu pelanggan ramai, sibuk siapkan pesanan semua," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Azhar berkata, beliau menyedari bahawa duit itu disyaki duit palsu selepas 20 minit kemudian, setelah selesai memenuhi pesanan semua pelanggan yang datang pada malam tersebut. - Bernama

Ketepi hakim: Rayuan Anwar ditolak

Posted:

Ketepi hakim: Rayuan Anwar ditolak

Ketepi hakim: Rayuan Anwar ditolak

05/10/2011 5:34pm

PUTRAJAYA - Mahkamah Persekutuan hari ini menolak rayuan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengenepikan penolakan Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Mohd. Zabidin Mohd Diah supaya tidak menjadi hakim perbicaraan kes liwat ke atas ketua pembangkang itu sekarang.

Ketua Hakim Malaya Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinudin mengetuai panel tiga hakim berkata, mahkamah tertinggi itu mempersetujui keputusan mahkamah rayuan bahawa rayuan Anwar itu tidak boleh dirayu kerana ia perkara dibuat di awal sesuatu perbicaraan yang tidak melupuskan hak perayu.

Zulkefli berkata, keputusan dibuat Zabidin itu tidak tertakluk kepada istilah "keputusan" mengikut definisi dalam Seksyen 3 Akta Mahkamah dan Kehakiman 1964, dengan demikian ia tidak boleh dirayu.

Panel yang dianggotai juga Hakim-Hakim Mahkamah Persekutuan Tan Sri James Foong Cheng dan Tan Sri Abdull Hamid Embong menolak permohonan Anwar untuk merujuk satu penghakiman Mahkamah Persekutuan mengenai tafsiran perkataan "keputusan" mengikut definisi Seksyen 3.

Mahkamah juga tidak bersetuju dengan hujah peguam bagi pihak Anwar, Peguam Karpal Singh bahawa hakim Mahkamah Rayuan Datuk Abdul Malik Ishak tidak memiliki bidang kuasa untuk memasukkan merit rayuan dalam penghakiman bertulis beliau mengenai perkara tersebut. - Bernama

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved