Selasa, 11 Februari 2014

Kosmo Online - Dunia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Dunia


40 maut di Syria

Posted:

40 maut di Syria

40 maut di Syria

BEBERAPA orang membawa barang-barang mereka untuk berpindah dari Homs, Syria kelmarin.


DAMSYIK - Seramai 40 orang maut termasuk 20 orang awam yang terdiri daripada wanita dan kanak-kanak dalam satu serangan oleh sekumpulan penentang anti-Presiden Bashar Al-Assad di sebuah perkampungan di tengah Syria kelmarin.

Beberapa aktivis hak asasi manusia berkata, serangan lewat kelmarin yang berlaku di perkampungan Maan yang terletak di tengah wilayah Hama menyebabkan 20 orang pejuang yang mempertahankan penempatan itu maut.

Seorang aktivis, Rami Abdurrahman berkata, seramai 20 orang awam termasuk enam orang wanita antara yang turut terkorban dalam serangan tersebut.

Agensi berita di Syria pula melaporkan kumpulan penentang membunuh seramai 10 orang wanita di perkampungan berkenaan.

Kumpulan penentang sebelum ini melancarkan serangan bersenjata bagi menggulingkan Presiden Bashar.

Peperangan saudara yang melibatkan tentera Bashar dengan kumpulan penentang di Syria itu bermula sejak Mac 2011 dan telah menyebabkan lebih 100,000 orang terkorban.

Para penentang Bashar itu mahu menggulingkannya selepas beliau gagal untuk membawa pembaharuan demokrasi di negara tersebut. - AP

Pusat pelacuran di selatan China diserbu polis

Posted:

Pusat pelacuran di selatan China diserbu polis

Pusat pelacuran di selatan China diserbu polis


BEBERAPA orang pelacur ditangkap di sebuah pusat hiburan di Dongguan, selatan China kelmarin.


HONG KONG - Anggota-anggota pihak berkuasa China membuat satu siri serbuan ke atas beberapa buah pusat hiburan di lima buah bandar di Dongguan, selatan China.

Serbuan yang jarang dilakukan tersebut disiarkan oleh sebuah agensi penyiaran di negara ini kelmarin yang melaporkan seramai 67 orang ditangkap dan sebanyak 12 pusat pelacuran ditutup.

China mengharamkan pelacuran selepas Revolusi Komunis pada tahun 1949 tercetus.

Namun, industri pelacuran kembali meningkat ekoran kemajuan ekonomi negara itu sejak tiga dekad lalu dan peningkatan penyakit Aids di negara ini.

Sebuah syarikat penyiaran negara itu, China Central Television menyiarkan laporan selama setengah jam berhubung serbuan tersebut.

Beratus-ratus anggota polis terlibat dalam operasi itu yang dilakukan di wilayah Dongguan yang merupakan sebuah pusat perindustrian yang terletak di daerah Guangdong.

Satu rakaman dibuat secara rahsia juga memaparkan beberapa wanita berjalan di atas pentas.

Beberapa orang bapa ayam turut mengaku secara terang-terangan berhubung perkhidmatan pelacuran yang ditawarkan mereka.

Walaupun China sering melakukan serbuan ke atas pusat pelacuran tetapi media di negara ini jarang melaporkan penangkapan para pelacur. - Reuters

3,000 ayam sabung dirampas di New York

Posted:

3,000 ayam sabung dirampas di New York

3,000 ayam sabung dirampas di New York


GAMBAR menunjukkan beberapa buah bekas yang mengandungi ayam sabung ditemui di sebuah kawasan kejiranan di Queens.


NEW YORK - Pihak berkuasa Amerika Syarikat (AS) menahan sembilan lelaki dan menyelamatkan sebanyak 3,000 ekor ayam jantan dalam serbuan ke atas satu sindiket sambung ayam, lapor akhbar New York Daily News semalam.

Operasi yang dikenali sebagai Operasi Angry Birds itu dilancarkan pada Sabtu lalu dan berakhir kelmarin ke atas sindiket sabung ayam yang dianggap paling besar di negeri ini.

Serbuan itu dilakukan ke atas tiga buah lokasi di bandar ini.

Salah satu lokasi itu merupakan tempat acara sabung ayam, sebuah tempat penyimpanan ayam jantan dan sebuah ladang menternak ayam.

Pihak berkuasa turut menahan 70 orang pengunjung yang terdiri daripada pemilik ayam jantan, kaki judi dan penonton.

Dalam acara tersebut setiap ayam jantan akan diberi dadah dan akan bertarung dengan ayam jantan yang lain sehingga mati.

Seorang pendakwa raya Eric Schneiderman berkata, sabung ayam adalah satu aktiviti kejam dan tidak berperikemanusiaan serta mendorong aktiviti jenayah yang lain.

"Kami dan beberapa agensi penguat kuasa yang lain komited untuk menghentikan sukan yang kejam itu," katanya. - Agensi

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved