Isnin, 13 Januari 2014

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Hasan Malek panggil Presma

Posted:

Hasan Malek panggil Presma

Hasan Malek panggil Presma

HASAN (tengah) dan timbalannya, Datuk Paduka Ahmad Bashah Md. Hanipah (kiri) meninjau barangan yang dijual di Kedai Rakyat 1Malaysia di Pudu Sentral, Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) akan memanggil Persatuan Pengusaha Restoran Muslim Malaysia (Presma) bagi mendapatkan penjelasan mengenai cadangan restoran ahli-ahlinya untuk menaikkan harga makanan sebanyak lima hingga 15 peratus.

Menterinya, Datuk Seri Hasan Malek berkata, pertemuan itu akan diadakan dalam masa terdekat untuk mencari penyelesaian yang dapat menjamin kepentingan semua pihak.

"Saya akan jumpa dengan mereka, mungkin ada pertanyaan dan kita akan cari jalan penyelesaian," katanya kepada pemberita selepas melakukan tinjauan mesra di Pusat Transformasi Bandar Kuala Lumpur di Pudu Sentral di sini semalam.

Beliau diminta mengulas kenyataan Presiden Presma, Noorul Hassan Saul Hameed bahawa persatuan itu akan menjelajah ke seluruh negara untuk memberi taklimat kepada kira-kira 6,000 ahlinya berhubung cadangan kenaikan harga itu.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Timbalan Menteri ditumbuk cikgu

Posted:

Timbalan Menteri ditumbuk cikgu

Timbalan Menteri ditumbuk cikgu

Oleh SUHANA YUSOP, SHAHRULANOOR ISHAK dan NUR AISHAH AMIN
berita@kosmo.com.my


KAMALANATHAN yang cedera dirawat sebagai pesakit luar
di Hospital Kuala Kubu Bharu kelmarin.


RAWANG - Kira-kira 20 orang yang berada di pejabat Pusat Khidmat Ahli Parlimen Hulu Selangor di Bukit Beruntung dekat sini kelmarin tergamam menyaksikan P. Kamalanathan (gambar kecil) ditumbuk oleh seorang cikgu yang berang selepas mengesyaki Timbalan Menteri Pendidikan itu bersikap tidak wajar terhadap bapanya.

Kejadian pada pukul 2.30 petang itu dikatakan berlaku sebelum Kamalanathan yang juga merupakan Ahli Jawatankuasa Kerja Pusat MIC mengadakan mesyuarat bersama 20 anggota Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Hulu Selangor.

Sebelum memulakan mesyuarat, Kamalanathan, 48, yang juga Ahli Parlimen Hulu Selangor bersalaman dengan semua yang hadir.

"Semasa bersalaman itu datang seorang lelaki yang dikenali berusia 30 tahun untuk berjabat tangan dengan Kamalanathan tetapi lelaki itu dikatakan menggenggam kuat tangan Kamalanathan," kata sumber itu.

Kamalanathan yang merasakan ada sesuatu yang tidak kena bertanya mengenai tindakan lelaki itu sebelum cikgu itu bertanya Kamalanathan kenapa dia bersikap tidak wajar terhadap bapanya.

Serentak pertanyaan itu, lelaki yang mengajar di sebuah sekolah di Batang Kali dikatakan terus melepaskan satu tumbukan kuat ke leher Kamalanathan sebelum meninggalkan pusat khidmat itu.


DI ruang pejabat Pusat Khidmat Ahli Parlimen Hulu Selangor di Bukit Beruntung inilah Kamalanathan didakwa ditumbuk oleh seorang guru lelaki.


Sumber itu memberitahu, siasatan polis mengesyaki suspek naik berang selepas beranggapan Kamalanathan bertindak mengusir bapanya yang juga bekas seorang guru besar yang datang berjumpa dengan mangsa semasa program pemeriksaan mata di pusat khidmat itu antara pukul 8 pagi hingga 2 petang pada hari sama.

"Semasa pertemuan itu, bapa suspek dikatakan memohon supaya menantunya (isteri suspek) yang bekerja sebagai guru Bahasa Inggeris di Batu Pahat, Johor ditukarkan ke Hulu Selangor.

"Bagaimanapun, Kamalanathan memberitahu, dia hanya boleh memberi surat sokongan dan tidak lebih daripada itu sambil menerangkan guru Bahasa Inggeris memang sukar untuk ditukarkan," kata sumber itu lagi.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kerajaan komited pertahan kesucian Islam

Posted:

Kerajaan komited pertahan kesucian Islam

Kerajaan komited pertahan kesucian Islam

Oleh MEGAT RAMLI MEGAT RAOF
megat@kosmo.com.my

KUALA LUMPUR - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak (gambar) berkata, kerajaan akan terus komited mempertahankan kesucian agama Islam daripada dicemari dan diganggu-gugat oleh pihak-pihak tertentu.

Beliau berkata, kerajaan juga komited menobatkan syiar dan syariat Islam sebagai acuan pemerintahan sebagaimana yang diperuntukkan Perlembagaan.

Menurutnya, sebagai sebuah negara Islam yang meletakkan maqasid syariah sebagai paksi pentadbiran negara, kerajaan akan terus berusaha menjadikan negara ini sebagai sebuah negara maju menjelang 2020.

"Kejayaan Malaysia dalam usaha mengembangkan Islam dan mengamalkan demokrasi telah mendapat pengiktirafan pemimpin-pemimpin dunia termasuk pemimpin Turki dalam lawatan beliau ke Malaysia baru-baru ini," katanya.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved