Isnin, 13 Januari 2014

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Aleya temui pengganti

Posted:

Aleya temui pengganti

Aleya temui pengganti


AZAM mengakui perjalanan kisah cintanya bersama Aleya tidak begitu romantik seperti pasangan lain.


SEJAK bercerai dengan Muhammad Ashraf Aasimudin pada 29 Februari 2012, tidak banyak cerita membabitkan penyampai radio Hot FM, Sharifah Aleya Syed Zainal Rashid, 31, didedahkan di media, terutamanya membabitkan kehidupan peribadi.

Statusnya sebagai ibu tunggal menjadikan penyampai yang lebih mesra disapa Aleya itu terus fokus kepada kerjaya yang diceburi serta tugasnya sebagai ibu kepada pasangan kembar perempuan, Aza Ameena dan Asha Ameena, 4, hasil perkahwinan terdahulu.

Biarpun pada tahun lalu sudah ada yang dapat menghidu tentang dirinya sudah mempunyai kekasih tetapi Aleya ternyata cukup bijak menyembunyikan identiti lelaki berkenaan.

Namun begitu, tanggal 11 Januari lalu, semuanya terdedah pada hari perkahwinannya dengan jejaka idaman hatinya, Mohammed Azam Abdullah, 29, yang merupakan kenalannya sejak tiga tahun lalu.

Pasangan tersebut telah disatukan dalam satu majlis pernikahan yang berlangsung di Masjid Al-Mukarramah, Bandar Sri Damansara, Kuala Lumpur pada 11 Januari lalu dengan kehadiran ahli keluarga terdekat kedua-dua belah pihak.

Berkesempatan bertemu dengannya sejurus selepas upacara pernikahan, Aleya dengan reaksi gembira menyatakan, keputusan yang dibuat untuk kembali bergelar isteri sebagai satu langkah permulaan untuk melalui kehidupan pada tahun 2014.

"Kalau hendak diluahkan tentang perasaan yang dialami sekarang ini, saya seperti tidak percaya akan bertemu jodoh semula. Adakalanya semasa sedang bekerja, fikiran saya akan melayang apabila mengenangkan diri ini akan berkahwin.

"Menariknya, saya masih lagi meneruskan pekerjaan seperti biasa dan sehari sebelum melangsungkan perkahwinan, saya masih lagi ke udara di radio sehingga ditegur rakan penyampai yang lain," jelasnya mengenai detik-detik menjelang hari bahagianya itu.

Menceritakan detik-detik perkenalan dengan Azam, Aleya mendedahkan bahawa mereka berdua mula berkenalan ketika sama-sama terbabit dalam pementasan teater muzikal Terima Kasih Cinta pada tahun 2011.

Jelasnya, sejak itu hubungan mereka sebagai rakan terus berlalu seperti biasa sehinggalah akhirnya mereka mengambil keputusan untuk mendirikan rumah tangga menerusi pertemuan kedua-dua belah keluarga pada penghujung tahun lalu.

"Kalau ditanya sejak bilakah kami menjalinkan hubungan cinta, saya dan suami tidak ingat mengenainya. Bagaimanapun, saya bersyukur kerana semuanya berjalan dengan lancar dan kini saya sudah bergelar isteri.

"Mengikut perancangan asal, kami sepatutnya dinikahkan pada 4 Januari lalu, namun merasakan masa agak terlalu suntuk dan akhirnya kedua-dua pihak sepakat untuk memilih tarikh 11 Januari," ujarnya dengan memberitahu, tiada sebarang yang istimewa tentang tarikh berkenaan.

Mengenai kriteria yang dimiliki oleh Azam sehingga dia bersetuju untuk menjadi isterinya, Aleya menyatakan bahawa dia melihat suaminya itu sebagai seorang lelaki yang sangat penyabar.

Menurutnya, tidak dinafikan sepanjang mereka menjalinkan hubungan, dia memang selalu mengusik kerana ingin menguji sejauh mana kesabaran suaminya itu melayan kerenah dirinya.

"Selain kriteria tersebut, perkara paling utama yang membuatkan saya memilihnya kerana dia pandai mengambil hati serta menerima kehadiran kedua-dua anak saya dalam hidupnya.


SUASANA tenang namun meriah pada majlis akad nikah Aleya dan Azam.


Pendengar setia

Bagi Azam yang berada di samping isteri tercinta ketika sesi temu bual berkata, dia tertarik dengan Aleya kerana karakternya yang cukup berbeza berbanding kebanyakan wanita yang dikenalinya sebelum ini.

Dedah Azam atau lebih mesra dengan panggilan Miko itu, perjalanan kisah cintanya itu tidak begitu romantik seperti pasangan lain, namun mengakui Aleya merupakan pilihan yang terbaik buat dirinya.

"Sebenarnya saya merupakan salah seorang pendengar setianya setiap kali dia ke udara di radio setiap hari dan ternyata gaya penyampaian dan keletahnya itu turut memikat hati saya terhadapnya.

"Selain itu, Aleya juga merupakan seorang individu yang lebih romantik berbanding diri saya. Tentang perkara paling romantik yang dilakukannya apabila dia menyatakan persetujuannya untuk memilih saya sebagai suami," ujarnya.

Berkenaan dengan tanggungjawabnya kini selaku seorang bapa kepada dua orang anak, dia yang bekerja sebagai penerbit dan video editor di syarikat Kreatif Hubs Production menganggap ia sebagai satu beban buat dirinya.

"Sebenarnya saya merupakan seorang lelaki yang sangat suka kepada kanak-kanak. Tentang memiliki anak sendiri pula semuanya saya serahkan kepada Yang Maha Kuasa," jelasnya.

Berkenaan dengan perancangan selepas berumah tangga pula, dia dan Aleya masih belum ada perancangan untuk pergi berbulan madu. Satu majlis resepsi akan diadakan di kampung halamannya di Kota Kinabalu, Sabah pada bulan Mac depan.

Mesra

Selain Azam dan Aleya, pastinya individu yang paling bahagia semasa detik bersejarah itu ialah ibu Aleya sendiri, Fatimah Abu Bakar yang juga merupakan seorang aktivis filem.

Fatimah berkata, sebagai ibu dia sangat bersyukur dan gembira kerana anaknya itu sudah kembali berumah tangga dan berharap ikatan yang terjalin itu akan kekal sehingga ke akhir hayat.

"Sebelum mereka mengambil keputusan untuk berkahwin, saya sudah berjumpa beberapa kali dengan Azam. Sepanjang mengenalinya saya lihat dia merupakan seorang lelaki yang baik dan sesuai dengan Aleya.

"Saya juga tertarik dengannya kerana melihat dia begitu mesra dengan kedua-dua cucu saya. Sebagai seorang nenek, sudah tentu saya turut ingin melihat cucu saya dapat menjalani kehidupan dengan baik dan sempurna," luahnya.

Dalam pada itu, Fatimah menyatakan bahawa dia sudah berpesan kepada anak dan menantunya supaya menjaga ikatan perkahwinan tersebut dengan baik dan selalu berbincang terlebih dahulu apabila timbul sebarang masalah yang membabitkan kehidupan berumah tangga.

Saya tiada masalah dengan Fazura - Hanez

Posted:

Saya tiada masalah dengan Fazura - Hanez

Saya tiada masalah dengan Fazura - Hanez

Oleh FATEN SAPHILLA MOHAMED ISA


PARA peminat Fazura dikatakan tidak henti-henti mengecam Hanez.


PADA bulan November tahun lalu, Hanez Suraya teruk dikecam peminat pelakon Nur Fazura. Mereka (peminat Fazura) mendakwa, bekas kekasih penyanyi Awi Rafael itu meniru gaya dan penampilan pelakon idola mereka, Fazura.

Malah, perkara itu juga memberi kesan kepada Fazura sendiri apabila pelakon filem Pisau Cukur itu memuat naik status seakan-akan memerli Hanez dalam sebuah laman sosial miliknya.

Fazura menulis: "Tiruan adalah bentuk pujian ikhlas. Terima kasih. Tetapi... cukuplah. Ia semakin menjengkelkan".

Imitation is the sincerest form of flattery. Gratefully. But hey girl.. Enough already. It's getting quite Annoying. #Copycat #SameIndustry #FindYourOwnIdentity #BeYourself #BeOriginal

Sehingga kini, Hanez dikatakan masih lagi menerima kecaman daripada peminat-peminat Fazura.

Bertemu dengannya ketika menjadi pengacara majlis sempena sidang akhbar persembahan amal Malam Gala Cinta Tanpa Sempadan bersama Datuk Rossa, Datuk Jamal Abdillah dan Afgan di Hotel Royale Chulan, Kuala Lumpur, Hanez semakin rimas dan meminta supaya peminat-peminat Fazura berhenti daripada menuduhnya meniru gaya serta membandingkan dirinya dengan pelakon itu.

Ikuti luahan Hanez kepada Kosmo! selanjutnya.

Kosmo!: Adakah anda masih menerima kecaman daripada peminat Fazura sehingga kini?

HANEZ: Sejak dari hari itu sampai sekarang, setiap kali saya memuat naik gambar diri saya di Instagram, orang akan membandingkan saya dengan dia (Fazura). Saya minta supaya hentikanlah perkara ini. Tak perlu hendak bandingkan diri saya dengan dia lagi.

Bagaimanakah hubungan dengan Fazura selepas anda dituduh menirunya?

Saya tiada masalah dengan dia. Cuma, peminat-peminat dia masih belum berhenti marah dan membandingkan diri saya dengan dia.

Tutup kisah tersebut, kenapa mencuba bidang pengacaraan pula?

Sebenarnya saya ada mengacarakan sebuah program sukan lasak berjudul Cool untuk RTM. Program 13 episod itu akan ditayangkan pada Hari Belia nanti tetapi untuk mengacarakan majlis korporat seperti ini (persembahan Malam Gala Cinta Tanpa Sempadan) ia adalah pertama kali.

Sebenarnya, saya tidak berani mengacarakan majlis besar seperti ini. Saya sudah tolak tetapi pemilik Airish Global Sdn. Bhd., Datuk Mohd. Aizuddin Mohd. Ghazali yang juga merupakan penaja persembahan malam amal itu memujuk dan akhirnya saya bersetuju.

Kenapa Hanez menolak pada mulanya dan kenapa akhirnya anda terima pula?

Saya tiada pengalaman dan tidak berani tetapi apabila Datuk Aizuddin beritahu saya ada pasangan iaitu AG Hot FM untuk mengacarakan majlis tersebut, saya terus setuju.

Bersedia menerima kritikan selepas menceburi bidang pengacaraan?

Saya bersedia berdepan dengan kritikan. Sebab ini adalah jalan yang saya pilih.

Beralih pada soalan lain pula, apakah projek lakonan terbaharu anda untuk tahun 2014?

Pada awal bulan Jun nanti saya akan terlibat dengan teater buat pertama kalinya iaitu teater Projek Kahwin bersama pelakon Izzue Islam. Ia akan diadakah di Istana Budaya, Kuala Lumpur.

Drama bersiri Autumn Di Hatiku untuk musim kedua nanti juga akan ditayangkan pada pertengahan bulan ini. Selepas itu, saya akan terlibat dengan sebuah drama dengan Datin Paduka Shuhaimi Baba untuk slot Zehra di TV3.

Bagaimanakah persediaan untuk teater berskala besar seperti itu?

Saya akan menjalani latihan teater pada bulan lima nanti tetapi pada bulan empat nanti, saya sendiri akan menjalani latihan berlakon dengan seorang pelatih teater.

Pada Anugerah Juara Lagu ke-28 (AJL28), lagu nyanyian Awi Rafael iaitu Kalau Aku Kaya turut tercalon dalam AJL. Adakah Hanez menyokong Awi?

Walaupun hubungan kami sudah putus, saya akan sentiasa menyokongnya sebab saya memang minat lagu dan suaranya. Saya juga akan ke AJL28 nanti untuk menyokongnya.

Siti sasar kutipan dana sejuta ringgit

Posted:

Siti sasar kutipan dana sejuta ringgit

Siti sasar kutipan dana sejuta ringgit

Oleh IZWAN MOHD. ISA

SITI bakal muncul dengan konsert terbaharunya pada 7 dan 8 Februari depan.


PERIBAHASA Melayu ada mengatakan, berat sama dipikul, ringan sama dijinjing. Itulah yang cuba disampaikan oleh penyanyi tersohor negara, Datuk Siti Nurhaliza, 35, melalui penganjuran Konsert Where The Heart Is yang akan berlangsung di Plenary Hall, Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC) pada 7 dan 8 Februari depan.

Menurut Siti, konsert yang dianjurkan oleh Yayasan Nurjiwa bersama Siti Nurhaliza Production dan SimplySiti Sdn. Bhd. ini diadakan bertujuan untuk mengumpul dana bagi membantu golongan yang memerlukan, terutamanya anak-anak yatim, golongan miskin, orang kelainan upaya serta mangsa bencana alam.

"Baru-baru ini kita semua dikejutkan dengan bencana banjir yang melanda negeri Pahang. Kejadian itu menyebabkan mereka yang terlibat mengalami kerugian besar serta hilang tempat untuk bergantung.

"Justeru, saya dan suami mengambil inisiatif untuk turun padang dan sama-sama membantu menyalurkan bantuan kepada mangsa-mangsa banjir di sana.

"Bertitik tolak daripada peristiwa itu, saya berhasrat untuk menganjurkan sebuah konsert yang dapat mengumpulkan dana bagi tabung Yayasan Nurjiwa untuk membantu mereka yang ditimpa kesusahan," ujar Siti ketika ditemui pada sidang akhbar pengumuman konsert tersebut di pejabat rasmi SimplySiti di Menara Atlan, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Dalam pada itu, Siti turut menyasarkan kutipan melebihi RM1 juta bagi memenuhi tabung dana yayasan tersebut bagi memudahkannya membantu mereka yang memerlukan pada masa akan datang.

"Melalui pembelian tiket konsert ini, para peminat bukan sahaja boleh berhibur dan menonton persembahan saya secara langsung, malah turut sama menghulurkan bantuan untuk mereka yang memerlukan," katanya

Konsert santai

Berbicara mengenai konsert yang menelan belanja lebih RM100,000 itu, Siti memberitahu, dia bakal mempersembahkan lagu-lagu hitnya secara santai sambil diiringi orkestra mini yang dipimpin oleh pengarah muzik terkemuka, Aubrey Suwito.

"Saya tidak mahu tampil serius sepanjang konsert ini berlangsung. Pada malam itu nanti, saya mahukan hubungan dua hala berlaku antara saya dan penonton. Mungkin akan ada sesi soal jawab antara peminat dan saya.

"Konsert ini turut mengangkat tema putih dan warna-warna pastel bagi menggambarkan kesucian dan ketelusan penganjurannya.

"Saya berharap para penonton yang ingin datang turut memberikan tanda sokongan dengan mengenakan pakaian berwarna putih," ujarnya yang masih lagi dalam proses memilih kombinasi lagu-lagu dan segmen untuk dipersembahkan pada malam konsert itu nanti.

Para peminat boleh mendapatkan tiket untuk Konsert Where The Heart Is bermula hari ini di www.redtix.airasia.com pada harga RM800, RM518, RM388, RM238, RM118 dan RM88.

Album baharu

Siti dan lagu-lagu berentak pop seperti tidak dapat dipisahkan. Kali terakhir, pelantun lagu Biarlah Rahsia ini muncul dengan album penuh bahasa Inggeris bertajuk All Your Love.

Sudah lama tidak hadir dengan buah tangan untuk peminat, penyanyi berbintang Capricorn ini bakal memasuki studio pada bulan ini bagi merakamkan lagu-lagu untuk album studio baharunya.

"Saya bakal memasuki studio pada bulan ini untuk proses merakamkan suara. Sudah ada beberapa buah lagu yang terpilih untuk dimuatkan dalam album kali ini dan selebihnya masih dalam pertimbangan.

"Kali ini, saya akan menggunakan khidmat komposer-komposer tempatan dan juga Indonesia. Antara yang terlibat termasuk Melly Goeslaw, Adi 6ixth Sense dan Awi Rafael," katanya lagi.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved