Sabtu, 1 Jun 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Penari junior juga hebat

Posted:

Penari junior juga hebat

Penari junior juga hebat

PERSAINGAN begitu sengit saat menyaksikan keenam-enam kru yang layak ke peringkat separuh akhir mempamerkan aksi tarian luar biasa untuk melayakkan diri ke pentas akhir yang berlangsung pada Ahad lalu pukul 10 malam di 8TV.

Akhirnya, tiga kru kategori Showdown 2013 kategori Junior yang layak ke pentas akhir sudah diketahui gerangannya. Mereka adalah Stay Cool, Walawei dan Fresh Unity Crew. Tahniah diucapkan!

Ketiga-tiga kru itu dipilih oleh pihak juri yang terdiri daripada Maple Loo dan dua juri antarabangsa iaitu Bboy YNOT dari Amerika Syarikat dan juga Sheena Vera Cruz dari Filipina.

Begitupun, pihak juri mengakui sangat sukar memilih antara kru Walawei dengan kru Zeppo Youngster Crew ketika kedua-dua kru itu berentap namun, melihat pada pengalaman dan gerak tari yang lebih kemas serta solid, akhirnya Walawei dipilih ke pentas akhir.

Pemilihan kru Stay Cool pula dilihat berjaya mencuri perhatian juri mahupun penonton kerana mereka menyelitkan tarian tradisional seperti tarian ping, zapin dan hip hop ke dalam koreografi serta berjaya melakukan head spin dengan kemas.

Berbeza pula dengan kru Fresh Unity Crew, apabila mereka tampil dengan gerak tari yang lebih menarik berbanding pihak lawan.

Danish, Stay Cool cedera

Salah seorang anggota Stay Cool, Muhammad Danish Zakwan Mohd. Faidzal, mengalami sedikit gegaran di kepala apabila gerak tari yang memerlukannya melompat dan melakukan stand roll ke atas rakannya terlepas daripada tangan rakannya.

Akibatnya, kepala Danish terhentak ke lantai. Begitupun, remaja berusia 10 tahun itu bertindak selamba dan meneruskan tariannya termasuk berjaya melakukan head spin dengan sempurna.

Ungkap Danish, dia yang mengambil masa lebih kurang dua tahun untuk mempelajari teknik melakukan head spin itu berasa puas hati dengan persembahannya.


JURI jemputan yang terdiri daripada Sheena Vera Cruz (kiri) dan Bboy YNOT memberi penilaian bersama juri tetap Maple Loo.


Mengakui akan lebih berhati-hati melakukan gerak tari untuk pentas akhir Showdown 2013 kategori Junior nanti, tutur Danish, dia tidak menyangka kru Stay Cool berjaya melayakkan diri ke pentas akhir pertandingan tersebut.

"Memang tidak sangka sebab The Impossible Crew banyak mempamerkan gerak tari Bboy dan kami menyangka juri antarabangsa iaitu Bboy YNOT akan memilih mereka. Tetapi ternyata rezeki berpihak kepada Stay Cool," luahnya teruja.

Ditanya mengenai persiapan Stay Cool beraksi di pentas akhir nanti, ulas Danish, buat masa ini mereka tidak mahu mendedahkan mengenai koreografi yang bakal dipamerkan.

Begitupun, ujarnya, guru tari Stay Cool iaitu Amirul (Bounce Stepperz) akan menghasilkan koreografi yang lebih kreatif berbanding ketika mereka beraksi di pentas separuh akhir.

"Tunggu sahaja kejutan daripada kami," ujarnya sambil menguntumkan senyuman.

Kemantapan Walawei

Ternyata keberanian Walawei menyertai Showdown 2013 kategori Junior selepas tidak berjaya ke peringkat akhir dalam Showdown 2012 membuahkan hasil. Ketika Showdown 2012, Walawei hanya mampu ke pentas separuh akhir.

Memperbaiki kelemahan mereka sebelum ini, Walawei akhirnya berjaya ke pentas akhir Showdown 2013.

Salah seorang ahlinya iaitu Nick Amirul Harith Nick Hamasholdin, 17, mendedahkan, disebabkan rasa tidak puas hati kerana tidak berjaya mara ke pentas akhir Showdown 2012, Walawei kembali ke Showdown 2013 kategori Junior dengan gerak tari yang lebih mantap, terutamanya ketika melakukan battle dengan kru lawan.

"Kami akui saingan sangat sengit ketika Showdown 2012 kerana masa itu Showdown tidak dipecahkan kepada kategori seperti sekarang ada kategori Junior, Terbuka dan juga kategori All Star. Waktu itu, semua peringkat umur bertanding dalam Showdown 2012.

"Bila kami dapat tahu Showdown 2013 ada kategori khas untuk junior, kami bersemangat untuk menyertainya. Namun kami tetap memantapkan gerak tari kami," ulasnya.

Ditanya siapakah yang menghasilkan koreografi untuk Walawei, ujar Nick, ia adalah idea dan kreativiti daripada ahli Walawei sendiri iaitu Ahmad Najib Badaruddin, 16. Selain itu, ahli lain juga banyak membantu dari segi memantapkan lagi koreografi tersebut.

Mengulas mengenai kemenangan Walawei ketika melakukan battle dengan kru Zeppo Youngster Crew, luah Nick, mereka berasa lega, seronok dan dalam masa yang sama sedih.


FRESH UNITY CREW berharap tuah menjadi milik mereka untuk bergelar juara pertama Showdown 2013 kategori Junior.


"Memang sedikit sedih dan kecewa apabila kami terpaksa battle dengan Zeppo Youngster Crew yang selama ini kami anggap sebagai adik-adik kami. Sebabnya, kami sentiasa melakukan latihan koreografi bersama dan tidak sangka dipilih untuk battle bersama pula," ujarnya.

Mengulas mengenai persiapan menjelang final Showdown 2013 kategori Junior pula, ujar Nick, Walawei mungkin menjemput seorang penari terkenal atau hebat untuk bersama-sama menari bersama Walawei.

Nick turut berharap agar pembabitan Walawei dan juga kru-kru lain dalam Showdown 2013 kategori Junior dapat memberi inspirasi kepada remaja-remaja lain di luar sana untuk menyertainya pada masa akan datang.

Ujarnya lagi, menari juga adalah satu senaman dan ia sihat untuk dilakukan berbanding daripada melepak atau menghisap rokok.

Fresh Unity Crew tidak jangka

Berjaya melangkah kaki ke pentas akhir Showdown 2013 kategori Junior, Fresh Unity Crew akui tidak menjangkakan perkara itu.

Ujar salah seorang ahlinya, Afiq Danial Ramlan, 17, dia akui ketika battle dengan kru D'Jr Force, Fresh Unity Crew tidak cukup tenaga. Begitupun, Afiq lega kerana juri memilih mereka untuk ke pentas akhir.

"Kami sangat teruja kerana berjaya ke pentas akhir. Memang kami tidak jangkakan kemenangan ini kerana ketika battle, kami tidak cukup tenaga dan kelihatan kurang agresif, namun rezeki berpihak kepada kami juga," ujarnya.

Mengakui akan melakukan yang terbaik pada pentas akhir nanti, ulas Afiq, Fresh Unity Crew akan menyerapkan beberapa elemen baharu dalam koreografi yang akan dipersembahkan nanti.

Afiq juga berharap, koreografi mereka nanti berjaya mencuri hati juri, malah penonton pada malam final nanti.

Tasha sedia berkahwin

Posted:

Tasha sedia berkahwin

Tasha sedia berkahwin

TASHA mengakui dia dan Mahali masih menjalinkan hubungan sebagai kawan.


BEBERAPA bulan lalu nama pelakon muda Tasha Shilla meletus gara-gara gosip yang mengaitkan aktres filem Ratu itu dengan pemain bola sepak kebangsaan, Mahali Jasuli. Bagaimanapun, cerita itu kembali reda selepas Tasha memberikan kenyataan berhubung status hubungannya dengan Mahali yang disifatkan sekadar berkawan.

Bertemu kembali dengan pemilik nama Natasha Sheila Abd Razak, 26, pada pertunjukan fesyen Amazing Red Kurung, Kebaya & Hijab di The Weld, Kuala Lumpur, Kosmo! mendapatkan pelakon itu bertanyakan perkembangan hubungan mereka.

Jelas Tasha, mereka masih dalam peringkat berkawan seperti sebelum ini dan dia membuka ruang hatinya untuk jejaka yang ingin berkenalan dengannya.

"Kami masih berkawan lagi, bukan sebab kisah kontroversi yang pernah timbul sebelum ini sekali gus menyebabkan kami bertindak untuk berjauhan.

"Tempoh enam bulan belum cukup untuk saya mengatakan kami akan mengambil langkah seterusnya. Saya kurang selesa untuk berbicara mengenai perkara ini," bicara Tasha.

Tambahnya: "Mahali juga tak selesa apabila cerita-cerita hubungan kami dihebah-hebahkan. Sedikit sebanyak cerita yang timbul mengganggu fokusnya.

"Dia juga bimbang kalau nanti katakanlah dia tidak mampu beraksi dengan baik di padang, orang akan salahkan saya pula dan menganggap kononnya hubungan kami membuatkan prestasinya menurun.

"Saya tidak suka hebahkan perkara sebegini demi menghormati dan menjaga karier masing-masing."


PINTU hati Tasha masih terbuka untuk sebuah ikatan cinta.


Calon suami

Tasha dalam pada itu menyifatkan Mahali memiliki kriteria lelaki yang diidamkan iaitu seorang yang jujur serta ikhlas berkawan dan sentiasa memikirkan masa hadapan.

Ditanya adakah Tasha dan Mahali berjumpa dalam tempoh terdekat selepas keluar cerita yang mengaitkan mereka berdua sebelum ini, jawab Tasha, mereka tidak berkesempatan gara-gara sibuk dengan kerja masing-masing.

Bagaimanapun, Tasha mendedahkan, dia tidak pernah berhenti untuk membuka pintu hatinya kepada jejaka lain yang cuba mendapatkan cinta daripada dirinya.

"Saya masih membuka pintu hati saya kepada sesiapa sahaja yang serius dalam perhubungan. Saya tiada masa nak bercinta dan apabila ada lelaki yang betul-betul mahu membina sebuah keluarga, saya bersedia.

"Sehingga kini masih belum bertemu lagi calon yang sesuai, yang ada pun semuanya hanyalah kawan sahaja. Sekarang ini saya mahu fokus dengan kerjaya dan mencari calon suami yang betul-betul boleh membimbing saya," kata Tasha lagi.

Dalam perkembangan lain, Tasha memberitahu, dia baru sahaja usai menjalani penggambaran drama bersiri Epilog Cinta Khirana untuk slot Samarinda TV3.

Malah dia juga kini sedang mempersiapkan diri untuk berada di set penggambaran telefilem Cintaku Bibikku untuk tayangan RTM1.

"Alhamdulillah, jadual saya sampai Hari Raya Aidilfitri sudah penuh dengan penggambaran.

"Kemungkinan bulan puasa ini saya akan kembali berniaga biskut raya Tasha Shilla Cookies seperti tahun-tahun sebelum," katanya teruja.- KHAIRUL AMRI HASSAN

Si-won nafi pukul isteri

Posted:

Si-won nafi pukul isteri

Si-won nafi pukul isteri


RYU SI-WON mendakwa isterinya sengaja menabur fitnah terhadap dirinya.


AKTOR terkenal Korea Selatan, Ryu Si-won menafikan dia telah bertindak ganas dengan memukul isterinya.

"Saya terkejut dituduh memukul isteri," tegasnya kepada media Korea Selatan baru-baru ini.

Tambahnya: "Dalam apa juga kes, keganasan adalah sesuatu yang tidak boleh diterima dan begitu juga dengan tuduhan terhadap saya itu."

Ekoran itu, Si-won membuktikan bahawa tuduhan terhadap dirinya itu tidak benar sama sekali.

Si-won mendakwa, isterinya sengaja membuat dakwaan tersebut bagi menguatkan permohanannya untuk bercerai dengan dirinya. Perbicaraan kes perceraian mereka sebenarnya telah ditunda buat sementara waktu.

Ujar Si-won lagi: "Setakat ini, saya fikir tidak perlu memberi reaksi (terhadap dakwaan memukul isteri), tetapi kini saya harus bangkit untuk menampilkan apa yang benar, khususnya buat anak saya."

Pada Februari tahun ini, isteri Si-won yang hanya dikenali sebagai Cho memfailkan saman mendakwa dia telah diugut suaminya itu.

Mereka berkahwin pada Oktober, 2010 dan memiliki seorang anak perempuan.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Komen

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved