Rabu, 22 Mei 2013

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Fast & Furious 6 kembali ke jalanan

Posted:

Fast & Furious 6 kembali ke jalanan

Fast & Furious 6 kembali ke jalanan

Oleh NURUL NAFISAH MAZLAN

KERETA-KERETA mewah seperti Nissan GT-R dan Subaru BRZ turut dipertaruhkan dalam Fast & Furious 6.


LAYAR PERAK pada minggu ini menampilkan sebuah lagi filem sekuel yang mengetengahkan aksi dan kisah berpaksikan perlumbaan kereta iaitu Fast & Furious 6 - Super Bowl Trailer Spot.

Misi kali ini menyaksikan watak Dominic yang dilakonkan Vin Diesel bersama rakan-rakannya berhempas pulas untuk menumbangkan sekumpulan pemandu upahan yang diketuai oleh Owen Shaw.

Selain menampilkan pelakon-pelakon hebat seperti Paul Walker, Dwayne Johnson dan Jordana Brewster, filem arahan Justin Lin ini turut mempertaruhkan aksi kereta-kereta mewah seperti Nissan GT-R dan Subaru BRZ.

Selain itu, bagi anda yang gemarkan filem animasi Rio dan Ice Age, pengarahnya Chirs Wedge tampil dengan buah tangan terbaharu iaitu Epic. Filem animasi fantasi pengembaraan komedi itu adalah hasil daripada adaptasi buku bergambar, The Leaf Men And The Brave Good Bugs yang ditulis oleh William Joyce pada tahun 1996.

Ia mengisahkan tentang seorang gadis bernama Mary Katherine yang terjebak ke dunia fantasi rahsia. Di dunia itu, dia terlibat dalam sebuah pertempuran yang memerlukannya bergabung dengan pelbagai makhluk aneh. Saksikan pengembaraan hebat gadis itu.

Seterusnya, bagi peminat pelawak, Zizan Razak, anda berpeluang bergelak sakan dengan filem aksi komedi Bikers Kental arahan Helmi Yusof. Filem terbitan Astro Shaw Sdn. Bhd. itu menceritakan kisah sekumpulan penunggang motosikal berkuasa tinggi berkonvoi ke Thailand.

Kisahnya bermula apabila seorang anak muda bernama Bidin Al Zaifa (Zizan), mempunyai minat yang mendalam terhadap motor berkuasa tinggi. Impiannya adalah untuk menunggang motosikal besar itu dari Kuala Lumpur hingga ke Thailand. Hasratnya itu menjadi kenyataan apabila dia diberi peluang untuk berkonvoi bersama Eddie Cuardo. Saksikanlah filem penuh mencuit hati ini.

Bagi yang dahagakan filem lakonan Aaron Kwok pula, Christmas Rose harus dijadikan pilihan. Filem ini mengisahkan seorang pendakwa raya yang mengendalikan sebuah kes yang amat mencabar.

Fast & Furious 6 – Super Bowl Trailer Spot

Tarikh tayangan: 23 Mei 2013

Genre: Aksi

Durasi: 2 jam 10 minit

Pengarah: Justin Lim

Pelakon: Vin Diesel, Paul Walker, Dwayne Johnson, Jordana Brewster, Michelle Rodriguez

Sinopsis: Menariknya filem arahan Justin Lim, Fast and Furious 6 ini mengisahkan kehidupan Dominic Toretto (Diesel) bersama rakannya yang hidup kaya-raya. Bagaimanapun, mereka tidak dapat menikmati kehidupan sempurna kerana memiliki rekod jenayah. Ekoran itu, mereka gagal pulang ke negara kelahiran masing-masing. Namun, Pegawai Perkhidmatan Sekuriti Diplomatik Amerika Syarikat, Luke Hobbs (Johnson) telah menawarkan untuk membersihkan rekod jenayah kumpulan tersebut. Sebagai balasan, mereka perlu menumpaskan sebuah kumpulan pemandu upahan yang diketuai oleh Owen Shaw. Sejak itu, bermulalah aksi pertarungan dan pemanduan kereta mewah sehingga menyebabkan kekasih Dominic mati.

Epic

Tarikh tayangan: 23 Mei 2013

Genre: Pengembaraan dan animasi

Durasi: 1 jam 42 minit

Pengarah: Chris Wedge

Pelakon: Beyonce Knowles, Colin Farrell, Josh Hutcherson, Amanda Seyfried, Johnny Knoxville, Aziz Ansari, Jason Sudeikis, Steven Tyler

Sinopsis: Filem Epic mengisahkan seorang gadis bernama Mary Katherine lakonan Amanda Seyfried telah memasuki dunia fantasi yang memerlukannya bergaul dengan pelbagai jenis makhluk ajaib. Di dalam dunia fantasi itu, Katherine terbabit dalam pertarungan yang melibatkan komuniti baik dan jahat. Beberapa artis terkenal turut menyumbangkan suara dalam filem ini seperti Beyonce Knowles dan Collin Farrel.

Bikers Kental

Tarikh tayangan: 23 Mei 2013

Genre: Aksi komedi

Durasi: 1 jam 35 minit

Pengarah: Helmi Yusof

Pelakon: Zizan Razak, Awie, Zul Ariffin, Harun Salim Bachik, Bront Palarae, Pornwipa Watcharakaroon, Julangtip Sukkasem, Amerul Affendi, Sufia Mohamed

Sinopsis : Filem Bikers Kental menceritakan kisah Bidin Al Zaifa (Zizan) yang mempunyai minat mendalam terhadap motosikal berkuasa tinggi. Bidin yang bekerja di bengkel milik abang sepupunya telah diberi peluang untuk menyertai konvoi ke Thailand bersama Eddie Cuardo. Dalam pengembaraan itu pelbagai kisah, tragedi dan konflik berlaku antara Bidin dan Eddie Cuardo.

Christmas Rose

Tarikh tayangan: 23 Mei 2013

Genre: Drama

Durasi: 1 jam 30 minit

Pengarah: Charlie Yeung

Pelakon: Aaron Kwok, Kwai Lun-Mei, Chang Chen

Sinopsis : Filem lakonan Aaron Kwok ini mengisahkan pendakwa raya yang telah terjebak dalam sebuah kes paling mencabar. Dia dikehendaki mengendalikan satu kes membabitkan seorang pemain piano buta yang menjadi mangsa serangan seksual daripada doktornya sendiri.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved