Sabtu, 6 April 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Pengantin maut dirempuh bas

Posted:

Pengantin maut dirempuh bas

Pengantin maut dirempuh bas

BEGINILAH keadaan kereta Proton Waja yang remuk dan mengorbankan tiga penumpang di Ledang, Johor semalam.


LEDANG - Sepasang pengantin yang baru berkahwin dua minggu lalu merupakan antara tiga penumpang sebuah kereta yang maut dalam kemalangan di Kilometer 162.5, Lebuh Raya Utara-Selatan dekat sini kelmarin.

Mangsa yang terbunuh ialah Kumar Arunasalam, 34, dan isterinya warga Singapura, Rita Maria Gilrelt, 42, serta rakan pasangan itu, Carrieanne Fransica Dicosta, 22.

Dalam kejadian pada pukul 10.45 malam itu, pemandu kereta, Pang Yun, 59, cedera parah manakala teman lelaki Carrieanne, Brian Jeremieh Sta Mariah, 21, cedera ringan.

Kelima-lima mangsa yang menaiki kereta Proton Waja dalam perjalanan dari Singapura menghala ke Melaka untuk membuat persiapan persandingan Kumar dan Rita pada 23 Mei depan.

Pasangan pengantin itu bekerja di sebuah hotel di Singapura.

Kumar yang berasal dari Kampung Serani, Melaka merupakan ketua pengawal keselamatan manakala Rita bekerja sebagai akauntan.

Tiga mangsa yang terkorban berada di tempat duduk penumpang belakang manakala Brian pula duduk di sebelah pemandu.

Menurut Ketua Polis Daerah Ledang, Superintendan Harun Idris, kejadian dipercayai berlaku selepas kereta itu hilang kawalan dan merempuh belakang sebuah lori satu tan lalu berpusing sebelum terbabas ke kiri lebuh raya.

"Pada masa yang sama, sebuah bas persiaran yang tidak membawa penumpang dari arah sama tidak sempat mengelak lalu merempuh belakang kereta itu.

"Kereta tersebut remuk menyebabkan mereka tersepit," katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Harun berkata, tiga mangsa maut di tempat kejadian akibat mengalami kecederaan parah di kepala dan badan.

Harun memberitahu, pemandu lori dan bas persiaran tidak mengalami sebarang kecederaan.

Tujuh rumah ranap dihempap tiga bongkah batu

Posted:

Tujuh rumah ranap dihempap tiga bongkah batu

Tujuh rumah ranap dihempap tiga bongkah batu


ANGGOTA bomba memeriksa rumah yang ranap akibat dihempap bongkah batu besar di Kampung Bukit Kukusan, Tawau semalam.


TAWAU - Tiga wanita dan tiga kanak-kanak cedera selepas tujuh buah rumah di Kampung Bukit Kukusan dekat sini ranap dihempap tiga bongkah batu besar dari kawasan kuari di atas Bukit Kukusan semalam.

Ketua Jabatan Bomba dan Penyelamat Zon Tawau, Albert Jiran Tanjung berkata, kesemua mangsa yang cedera di tangan dan kaki dihantar ke Hospital Tawau untuk rawatan.

Setakat ini identiti mereka belum dikenal pasti.

Terdapat kira-kira 300 buah rumah di kampung berkenaan.

Pihak bomba dimaklumkan mengenai kejadian pada pukul 11.43 pagi dan tiba di tempat kejadian untuk menyelamatkan mangsa yang terperangkap di bawah runtuhan rumah.

Siasatan awal mendapati bongkah-bongkah batu berkenaan bergolek ke bawah bukit lalu menghempap rumah penduduk selepas berlaku gegaran akibat letupan bahan peledak yang digunakan untuk memecahkan batu di kuari.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Tawau, Asisten Komisioner Awang Besar Dullah memberitahu, syarikat kuari terlibat sudah diarah menghentikan operasi berkuat kuasa serta-merta dan penduduk dinasihatkan supaya mengosongkan rumah masing-masing. - Bernama

Lapan cedera ditembak lelaki bertopeng

Posted:

Lapan cedera ditembak lelaki bertopeng

Lapan cedera ditembak lelaki bertopeng

JOHOR BAHRU - Niat seorang pemilik restoran menjemput beberapa kenalannya untuk mencuba menu baharu bertukar tragedi apabila premis yang terletak di Jalan Dedap 24, Taman Johor Jaya itu dihujani peluru menyebabkan lapan orang cedera semalam.

Mangsa yang cedera dalam kejadian pada pukul 1.30 pagi itu ialah pemilik restoran berkenaan yang dikenali sebagai Teo, enam rakannya dan seorang pekerja restoran warga Nepal.

Teo, 47, memberitahu, dia menjemput rakan-rakan karibnya untuk menikmati menu baharu berasaskan ikan segar di restoran miliknya.

"Untuk memastikan hidangan itu disukai oleh pelanggan, saya mahu rakan-rakan saya mencubanya terlebih dulu namun tidak menyangka kami ditembak ketika menikmati hidangan.

"Sehingga kini saya masih tertanya-tanya motif kejadian itu," katanya ketika ditemui di Hospital Sultan Ismail di sini semalam.

Dalam kejadian itu, Teo terkena dua das tembakan di badan dan lutut kiri manakala pekerjanya pula terkena lima das tembakan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seri Alam, Superintendan Roslan Zainudin memberitahu, siasatan mendapati tiga suspek memakai topeng yang menaiki sebuah kereta melepaskan 13 das tembakan ke arah restoran berkenaan dan terkena kelapan-lapan mangsa tersebut.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved