Sabtu, 13 April 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Popular tanpa perlu gadai diri

Posted:

Popular tanpa perlu gadai diri

Popular tanpa perlu gadai diri

PELANTUN lagi Starship ini banyak menggunakan elemen warna merah jambu sebagai material dalam kedua-dua buah albumnya sebelum ini.


BINTANG berbakat besar yang bernaung di bawah label Young Money milik bintang hip hop tersohor, Lil Wayne ini bangkit menyuarakan pandangannya tentang suatu isu sensitif.

Pemilik nama komersial Nicki Minaj ini meluahkan pandangannya tentang kaitan antara label ikon seks dan maruah dalam jual beli bakat dengan populariti yang diraih dirinya kini.

Kata Nicki, 31, dia tidak akan sesekali menyerahkan mahkota kewanitaannya demi meraih populariti atau mencuri tumpuan produser muzik.

"Apabila saya mula bernaung di bawah label Young Money, Wayne mengajar saya untuk berasa malu.

"Namun ia bukan bermaksud saya asalnya pemalu, cuma saya tidak mahu sesiapa beranggapan bahawa saya semudah wanita lain melacurkan badan untuk tujuan tertentu.

"Tak kisahlah kalau lirik lagu saya kebanyakannya menonjolkan diri saya liar dan sering mengejar lelaki tetapi saya tetap seorang yang kolot.

"Saya tidak mahu orang sekeliling saya dengan mudah menyatakan 'Oh! Aku sudah tidur dengan dia' atau 'Kalau dia mahu berurusniaga, dia perlu serahkan badannya".

"Sehingga hari ini tiada seorang pun lelaki dalam industri ini boleh berkata-kata begitu kepada saya dan saya bangga dengan diri saya!

"Itu nasihat saya kepada penyanyi rap wanita yang baru memulakan langkah menjadi penyanyi. Kamu boleh menjadi seksi semahu hati tetapi pertahankan maruah kamu terutamanya daripada lelaki hidung belang," nasihatnya.

Terkejut dengan populariti yang diraihnya sejak tahun 2004, penyanyi solo pertama yang berjaya meletakkan tujuh buah single serentak dalam carta teratas Billboard ini bagaimanapun mengakui masih belum lupa daratan.

"Perjalanan saya bermula dari kota New York bukan mudah, saya berada di stesen kereta api bawah tanah bersama budaya hip hop suatu ketika dahulu dan melakukan apa saja untuk memastikan orang sekeliling melihat saya.

"Saya memuat naik muzik saya dalam talian dan banyak menulis, saya mengurung diri dalam bilik selama berjam-jam pada satu-satu masa .

"Mujurlah, individu yang tepat datang pada saya dan semuanya berjalan lancar lantas menjadi sebahagian daripada sejarah karier saya," katanya.


FIGURA ini cukup sinonim dengan imej unik dan eksentrik tetapi menarik pada pandangan umum.


Asmara Lil Wayne

Minggu lalu menerusi saluran World Star Hip Hop, Nicki telah mendedahkan klip video single terbaharunya yang berjudul High School bersama Wayne yang menampilkan adegan hangat membabitkan mereka berdua.

Menegaskan tiada babak bercium dalam klip video tersebut, kata Nicki, adegan intim itu menggunakan helah videografi sebenarnya.

"Kalau ada adegan mulut kami bercium, tidakkah anda terfikir kami akan meletakkannya untuk tayangan umum?

"Wayne cakap kami perlu bercium dalam klip video itu. Katanya, seperkara yang diperlukan untuk menjual klip video kami itu adalah perlu ada babak bercium.

"Dia bukan sahaja bos saya tetapi sudah seperti abang saya sendiri. Sangat aneh sebabnya kami selalu bergurau sesama sendiri dan setiap kali pengarah menjerit 'cut', saya rasa tersangat lega," kongsinya.

Dalam pada itu, Nicki meluahkan rasa bangga dengan penghormatan yang diberikan oleh Wayne sepanjang pembikinan klip video itu terutama yang membabitkan adegan asmara.

"Dia sendiri yang menolak untuk menyentuh saya, dia sangat menghormati saya!

"Kalau saya tidak memberitahu dia boleh buat itu atau pegang ini, dia tidak akan melakukannya," ujarnya mengenai Wayne.

Nicki bagaimanapun menyifatkan Wayne kelihatan seksi tanpa berbaju dalam klip video tersebut dan ia kelihatan seperti sebuah karya seni.

"Wayne sangat seksi dan setelah melihat hasil keseluruhan klip video itu saya menghubunginya dengan mengatakan, 'Kamu akan menawan hati seramai mungkin gadis apabila mereka menyaksikan video ini'. Dia seperti sekeping karya yang hebat, seksi, berkilat dan menawan," tambahnya.

American Idol

Nicki memberitahu dia tidak kisah dilabelkan juri yang bermulut jahat menerusi pembabitannya sebagai juri program American Idol 12, yang kini ditayangkan di 8TV pada setiap Jumaat pada pukul 10 malam dan Sabtu, 10.30 malam, memandangkan ramai yang belum mengenali peribadinya secara mendalam.

NICKI tidak kisah dengan gelaran juri American Idol bermulut celupar yang kini dilabelkan terhadap dirinya.


Tegasnya, komen-komen dan pendapat yang dilontarkan sepanjang menjadi juri program tersebut adalah jujur dan asli daripada dalam dirinya.

Begitu juga drama pertelagahan bersama pelantun lagu Hero, Mariah Carey.

"Saya fikir penonton dan peminat American Idol mula melabelkan saya bermulut jahat apabila footage saya dan Mariah bertegang leher tersebar.

"Namun, apabila berterusan menonton program realiti TV ini, mereka akan lebih memahami tentang diri saya sepenuhnya.

"Mereka kini mula mengenali saya kerana sebelum ini kebanyakannya jarang diberikan peluang untuk kenal saya.

"Sebenarnya saya tidak kisah kalau imej saya dilihat sebagai seorang yang teruk atau jahat dan mungkin sebaliknya. Saya tahu dalam hati saya setiap kali saya memberikan komen, ia adalah ikhlas dan jujur.

"Itu yang saya paling kisah sebenarnya," katanya kepada satu temu bual bersama stesen radio terkenal.

Dalam pada itu, pelantun lagu Va Va Voom itu mengesahkan dia tidak berminat untuk membuat persembahan secara langsung dalam American Idol 12.

"Saya tidak tahu sama ada akan memakai topi untuk membuat persembahan di atas pentas American Idol 12. Tahniah kepada Keith Urban atas persembahan bertenaga sebelum ini," kata Nicki yang memberikan nama gelaran kepada setiap peserta American Idol kali ini.

Mengulas mengenai kredibiliti dan bakat yang dimiliki peserta American Idol 12, kata Nicki, dia berbangga melihat pencapaian peserta musim ini.

"Saya rasa mereka sudah boleh keluar dan melahirkan album sendiri sekarang seterusnya membikin kejayaan seluruh dunia.

"Mereka gigih berusaha dan bekerja maka mereka memang layak mendapatkannya. Pencapaian mereka membuatkan saya gembira sebenarnya," tutur Nicki.

Aaron 'lega'kalah anugerah bintang popular

Posted:

Aaron 'lega'kalah anugerah bintang popular

Aaron 'lega'kalah anugerah bintang popular

Oleh RONI HIDAYAT RIDWAN

AARON kini melangkah setapak lagi dalam kerjaya seni sebagai pengarah filem pula.


PADA tahun lalu kemenangan pelakon Aaron Aziz yang merangkul Anugerah Bintang Paling Popular telah dipertikaikan oleh Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) iaitu Zed Zaidi. Ini kerana dia berasal dari Singapura.

Bagaimanapun, tahun ini aktor kelahiran Singapura itu pastinya boleh menarik nafas lega apabila dia tidak lagi mempertahankan kemenangan yang pernah diraihnya menerusi acara Anugerah Bintang Popular 2012 setelah tumpas kepada Shaheizy Sam.

Aaron yang ditemui selepas acara berakhir pada Ahad lalu berkata, dia akur dengan keputusan tersebut dan ini bukan bermakna dirinya sudah mula hilang sokongan peminat.

Selain berharap tiada lagi sebarang kontroversi yang timbul selepas kejayaannya merangkul anugerah Pelakon TV Lelaki Popular, pelakon itu meluahkan rasa terima kasih kepada peminat yang terus menyokong kerjaya seninya.

Kosmo!: Bolehkah Aaron komen tentang kegagalan untuk mengekalkan kemenangan pada tahun lalu?

AARON: Saya menganggap ia bukanlah satu kegagalan yang besar, sebaliknya ia merupakan usaha, kerja keras dan kesungguhan yang dilakukan oleh peminat Sam sehingga dia dinobatkan sebagai bintang yang paling popular. Lagipun, saya tidak kisah sama ada menang atau kalah dalam mana-mana acara anugerah. Kalau menang pastinya ia merupakan satu penghargaan dan kalau tewas pula sekurang-kurangnya tiada lagi kontroversi yang berlaku.

Adakah ini bermakna populariti anda sudah mula menurun sekarang?

Bagi saya, kegagalan ini satu 'kelegaan'. Tetapi ini tidak boleh menjadi penanda aras bahawa populariti saya semakin menurun. Lagipun saya akui pada tahun lalu saya tidak memiliki sebarang produk yang kuat, kecuali drama bersiri Adam dan Hawa. Tidak dinafikan impak terhadap drama tersebut sangat kuat sehingga saya berjaya merangkul anugerah untuk kategori Pelakon TV Lelaki Popular dan sangat berterima kasih kepada Datin Zaiton Mohd. Jiwa yang telah memberikan saya peluang berlakon dalam drama tersebut.

Adakah anda berminat untuk berlakon drama bersiri yang agak panjang seperti Adam dan Hawa selepas ini?

Sebenarnya saya masih lagi berminat berlakon drama sebegitu, tetapi mungkin hanya sekali dalam tempoh setahun. Namun begitu, jika ada tawaran mungkin saya akan mempertimbangkannya terlebih dulu, terutamanya melihat kepada skrip dan jalan cerita.

Apakah projek terbaharu anda sekarang?

Buat masa ini, saya sedang sibuk menjalani penggambaran filem berjudul Romeo Kota yang diterbitkan oleh Excellent Pictures Sdn. Bhd. serta dibintangi beberapa pelakon seperti Fizo Omar, Nabil Ahmad dan Hanis Zalikha. Selain berlakon, saya juga turut menjadi pengarah untuk filem tersebut.

Bagaimanakah anda boleh terlibat menjadi pengarah?

Pada mulanya Ahmad Idham sekadar menawarkan saya berlakon sahaja untuk filem ini, tetapi semasa perbincangan dilakukan tiba-tiba dia menawarkan saya mengarah dan saya terus memberikan persetujuan.

Apakah yang membuatkan anda bersetuju menerima tawaran itu?

Saya merasakan peluang sebegini bukanlah mudah diperoleh dan begitu menghargai kepercayaan yang telah diberikan. Lagipun saya mahu curah segala pengalaman yang ada sebagai pelakon dalam bidang pengarahan pula.

Bagaimanakah pula dengan tawaran sebagai pengacara? Adakah anda mahu menerima tawaran mengacara program lagi selepas menerima banyak kritikan terhadap cara anda mengendalikan program Fear Factor Selebriti Malaysia?

Mungkin saya hanya terima untuk program Fear Factor sahaja. Jika untuk program lain, saya tidak pasti. Bagi saya, lain orang lain bakatnya. Jika ditanya pada saya, mungkin lakonan adalah yang terbaik buat diri saya.

Fazurina akui nikahi Hykal kali kedua

Posted:

Fazurina akui nikahi Hykal kali kedua

Fazurina akui nikahi Hykal kali kedua

Oleh HARYATI KARIM


FAZURINA tampil buat kali pertama mengulas tentang isu dia terpaksa berkahwin kali kedua dengan Hykal pada 20 Mac lalu.


NAMPAKNYA hubungan pelakon Siti Fazurina dengan ibunya, Zubaidah Abu Bakar masih belum pulih sejak dia menggemparkan industri seni ekoran melangsungkan pernikahan dengan membelakangkan keluarganya pada 20 Disember tahun lalu.

Pernikahan yang berlangsung di Masjid Jamek Sungai Pinang, Pulau Pinang dengan berwalikan bapa saudaranya, Mohd. Fahmi Freedam Shah, 59, itu adalah di luar pengetahuan ibu dan ahli keluarganya yang lain.

Pernikahan Fazurina atau nama sebenarnya Siti Fazurina Mohd. Famir, 31, dengan suaminya Hykal Zulkifli, 32, itu bagaimanapun didapati tidak sah oleh Mahkamah Rendah Syariah Daerah Timur Laut, Pulau Pinang.

Ini kerana ia berlangsung tidak mengikut hukum syarak.

Fazurina dipercayai memberi maklumat palsu kepada Pejabat Agama Islam, Bahagian Timur Laut, Pulau Pinang berhubung status walinya dengan mendakwa bahawa dia seorang anak tunggal.

Sedangkan dia mempunyai dua adik lelaki kandung yang layak menjadi walinya.

Ibu Fazurina sendiri bertindak memfailkan kes ke mahkamah syariah tersebut.

Fazurina dan Hykal lalu terpaksa bernikah buat kali kedua di Pejabat Agama Islam, Bahagian Timur Laut, Pulau Pinang pada 20 Mac lalu berwalikan adik lelaki kandung pelakon itu, Mohd. Firdaus, 22.

Hal tersebut didedahkan oleh ibu Fazurina kepada Kosmo! pada 26 Mac lalu, namun belum ada sebarang kekenyataan susulan tentang perkara itu dari mulut Fazurina sendiri.

Dalam pada itu, Fazurina juga digosip terkena sihir ekoran sikapnya yang membelakangi keluarga untuk mengahwini Hykal.

Fazurina yang ditemui pada majlis Anugerah Bintang Popular 2012 (ABP 2012) di Kuala Lumpur baru-baru bagaimanapun dengan tenang melahirkan perasaan bersyukur kerana kontroversi berhubung pernikahannya telah selesai.

"Alhamdulillah, saya lega kerana semuanya telah selesai. Memang benar saya telah bernikah buat kali kedua pada 20 Mac lalu kerana masalah wali.

"Akad nikah berjalan lancar, keluarga saya termasuk adik dan ibu turut hadir bersama," jelasnya.

Meskipun begitu, pelakon drama Puteri itu mengakui hubungan dengan ibunya yang menentang keras pernikahannya itu masih lagi tegang.

"Pada majlis pernikahan kali kedua itu, ibu turut hadir tetapi kami tidak bersua," balasnya.

Sejak bernikah, dia masih belum pernah berhubung dengan ibunya kecuali atas urusan dokumen bagi melengkapkan pernikahan keduanya itu.

"Sejak saya bernikah sehingga ke hari ini, saya dan ibu masih belum berhubung antara satu sama lain. Saya ada cuba untuk menjernihkan keadaan seperti menghubunginya melalui telefon tetapi tidak ada sebarang respons," katanya.

Selain itu, Fazurina yang hadir pada ABP 2012 bersama suaminya menafikan dakwaan yang dia terkena sihir sehingga sanggup berkahwin dengan membelakangkan keluarga.

"Tidak, saya tidak terkena sihir seperti yang didakwa. Jika ada sesuatu yang tidak kena pada diri saya, saya pasti akan sedar. Sekarang ini, saya okey dan sihat sahaja," tuturnya.

Impak daripada kontroversi pernikahannya yang tidak mendapat restu daripada ibunya itu, kerjaya lakoannya juga terjejas sehingga kurang mendapat tawaran lakonan.

Bagaimanapun, Fazurina tetap berfikiran positif dalam menghadapi dugaan terbesar hidupnya itu.

"Saya akui kerjaya agak terjejas kerana kontroversi dan dugaan yang berlaku dalam hidup saya sejak kebelakangan ini. Bagi saya, ada hikmah sebalik apa yang berlaku. Doakan yang terbaik untuk saya," ujarnya.

Dalam pada itu, dia juga meluahkan hasratnya untuk menimbang cahaya mata secepat mungkin bersama suaminya.

"Kehidupan saya sejak akhir-akhir ini penuh dengan dugaan tetapi tidak menghalang saya untuk bahagia dengan perkahwinan ini.

"Saya dan suami merancang untuk mendapatkan cahaya mata secepat mungkin sebagai penyeri kehidupan kami," katanya.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved