Rabu, 13 Mac 2013

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


Wakil luar negara sertai kursus UMT

Posted:

Wakil luar negara sertai kursus UMT

Wakil luar negara sertai kursus UMT


BARISAN wakil CCOP yang mengikuti kursus Pendek Berkaitan Geologi Pesisir Pantai dan Pengurusannya di UMT, Kuala Terengganu baru-baru ini.


KONGSI ILMU. Kira-kira 50 peserta dari 13 negara peserta Jawatankuasa Koordinasi Program Geosains Asia Timur dan Asia Tenggara (CCOP) mengikuti Kursus Pendek Berkaitan Geologi Pesisir Pantai dan Pengurusannya di Universiti Malaysia Terengganu (UMT), Gong Badak, Kuala Terengganu baru-baru ini.

Antara peserta terlibat ialah dari Thailand, Vietnam, China, Korea dan Singapura, Norway, Jerman, Amerika Syarikat dan United Kingdom.

Mereka membincangkan isu pesisir pantai melibatkan perubahan paras air laut, hakisan dan perkara berkaitan dengannya.

Turut hadir ialah Pengarah Institut Oseonografi dan Persekitaran UMT, Prof. Dr. Mohd. Lokman Husain, Pakar Geologi Pusat Kaji Selidik Jepun, Dr. Yoshiki Saito dan wakil CCOP, Dr. Nguyen Thi Minh.

Econsave anjur aktiviti menghargai warga tua

Posted:

Econsave anjur aktiviti menghargai warga tua

Econsave anjur aktiviti menghargai warga tua


YOKE FOONG (tiga dari kanan) dan pembantunya (kanan) menyerahkan barangan keperluan kepada Pengerusi Yayasan Maha Karuna, Ven. B. Sri Saranankara Nayaka (dua dari kanan) sebagai simbolik majlis penyerahan keperluan rumah oleh Econsave untuk warga tua di Kuala Lumpur kelmarin.


SIMBOLIK. Sempena dengan Kempen Penghargaan Warga Tua 2013, pasar raya runcit Econsave mengadakan majlis simbolik penyerahan barangan keperluan kepada Yayasan Maha Karuna di Kuala Lumpur kelmarin.

Pengurus Operasi Econsave, Lim Yoke Foong berkata, pihaknya telah menyediakan bakul di kaunter pembayaran bermula pada 12 Februari lalu sehingga kelmarin bagi memberi peluang kepada pelanggan memberi sumbangan barangan keperluan hasil pembelian di pasar raya tersebut.

"Sumbangan ini adalah sebagai tanda penghargaan di samping mengajak orang ramai menunjukkan rasa hormat dan terima kasih kepada golongan tua atas usaha mereka selama ini dalam membantu masyarakat," katanya.

Tambah Yoke Foong, pengagihan sumbangan tersebut akan diadakan pada 17 Mac ini kepada 1,500 orang-orang tua yang kurang upaya di Kuil Buddha Sri Lanka, Sentul, Kuala Lumpur.

JBPM Perlis hargai kakitangan cemerlang

Posted:

JBPM Perlis hargai kakitangan cemerlang

JBPM Perlis hargai kakitangan cemerlang


MOHD. FADZIL (duduk, tengah) bersama kakitangan JBPM pada majlis penyampaian Anugerah Perkhidmatan Cemerlang dan Sijil Perkhidmatan Terpuji Tahun 2012 di Perlis baru-baru ini.


PENGHARGAAN. Seramai 70 pegawai dan anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Perlis diraikan dalam majlis penyampaian Anugerah Perkhidmatan Cemerlang dan Sijil Perkhidmatan Terpuji Tahun 2012 di Hotel Seri Malaysia, Perlis baru-baru ini.

Kesemua mereka terdiri daripada 17 penerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang, 20 menerima Sijil Perkhidmatan Terpuji dan 33 lagi menerima cenderamata penghargaan setelah 30 tahun perkhidmatan di jabatan tersebut.

Anugerah yang diberikan itu sebagai pembakar semangat kepada kakitangan JBPM Perlis untuk meningkatkan lagi kualiti di dalam perkhidmatan dan tanggungjawab mereka.

Anugerah tersebut disampaikan oleh Pengarah JBPM negeri, Mohd. Fadzil Haroon dan pada majlis yang sama mereka turut melancarkan Tabung Bantuan Perwira bagi disumbangkan kepada ahli keluarga pasukan keselamatan yang terkorban di Sabah.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved